PDA

Bekijk Volledige Versie : pop pruimkop wordt man

tauracos80
30-12-2012, 01:23
Vorig jaar hebben de pruimkoppen bij mij een nest eieren gehad, waarvan slechts 1 jong geboren werd. Dit jong sneuvelde echter toen de ouders het weigerde te voeren i.v.m. verstoring. Een aangrenzende straat werd immers opnieuw bestraat door de gemeente.

Na de strenge vorst van afgelopen winter zijn bij de pop helaas enkele teentjes bevroren, toen zij 's nachts aan het gaas heeft gehangen.

Enkele maanden geleden is opmerkelijk genoeg de grijze kop van de pop gaan doorkleuren naar paars. Momenteel lijkt deze vogel dan ook precies een man.

Heeft iemand hiervoor een verklaring? Zelf vermoed ik dat stress, vanwege het verlies van de teentjes en daarbijkomende ongemakken, wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.

Binnen onze vereniging heb ik vernomen van een kweker bij wie een overjarige pop plots ook een paarse kop kreeg. Toch bleef het bij deze vogel slechts beperkt tot grote delen van de kop en niet de gehele kop zoals bij mijn pop.

GravenImage
01-01-2013, 03:45
Misschien kun je aan de kweker vragen of zijn vogels ook met stres te maken hebben gehad.
Ikzelf zou het echt niet weten. Veel succes!

eabe80
01-01-2013, 12:34
Kan stress zijn maar ook een gemis in een voedingsstof.