Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verrassing in de kweek van zilverbekken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verrassing in de kweek van zilverbekken

    hallo heb dit jaar een heel lichte buine zilverbek [kleur bijna als een isabel spitsstaartamadine]man gepaard aan een wildkleur pop en heb er 6 jongen uitgekweekt 3 wildkleuren alle mannen en 3 lichtbruine[roodbruin?]waarvan er 2 mannen zijn en 1 pop.
    zoals bekend bij een geslachtsgebonden ververving zouden er geen mannen tussen kunnen zitten.
    mvg
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    standaard mutanten



    Misschien kan je hier wat mee. Ik heb even gebladerd en in bovenstaand document geeft men voor de bruinfactor bij de zilverbek een geslachtsgebonden vererving met recessief gedrag aan. De bruine nakomelingen zouden -in het geval van een wildkleurige moeder- alleen popjes kunnen zijn (1 op de 4 jongen). Bij drie op de zes mutanten -waarbij ook mannelijke nakomelingen- zou je dan denken dat de moeder ook reeds een bruine mutant is.

    Groet,

    Rob.

    Opmerking


    • #3
      Wat is in dit stadium het onderscheid tussen man en pop?
      Forsheid?

      Opmerking


      • #4
        verschil man en pop

        hallo henk,het verschil is het beste te horen mannen zingen poppen niet,kweek ongeveer 30 jaar zilverbekken.
        alleen soms kan ik de mannen aan de scherpe flanktekening onderscheiden.
        mits je daar altijd op heb gekweekt,en op den duur krijg je dan ook poppen met een goede flanktekening dus dan gaat het niet meer op.

        de pop is een wildkleur en de man is misschien een roodbruine[heb ik zelf zo genoemd om zo dicht mogelijk bij de uiterlijke kleur te blijven wat de man laat zien].
        mvg

        Opmerking

        Working...
        X