Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afvallen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Afvallen.

    Foto van parkiet

  • #2
    Geef een vogel altijd water. Let er ook op dat een vogel bol kan gaan zitten om diverse redenen bijvoorbeeld als het kouder is of ziek. Door het bol zitten lijkt de vogel dik maar is het niet.

    Kun je nog wat foto's uit andere hoekpunten nemen en hier plaatsen?
    M.v.g. Sepke

    Opmerking


    • #3
      Hoezo te dik? Zo ziet ie er niet dik uit maar wat sepke zegt plaats eens wat meer foto's uit andere hoeken.
      Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

      Opmerking


      • #4
        Als hij glad in zijn veren zit, zie ik zijn kopje dan een dikke bobbel van zijn borst. Dat was eerst niet zo.
        Bij de Pet's Place, waar ik hem heb gekocht, kun je je vogel laten controleren. (Stelt echt niks voor. Beetje kijken en voelen. )
        Het eerste wat ze zeiden was dat hij dik was.

        Foto

        Foto

        Foto

        Ik kan hem wel vangen en dan kijken naar zijn borst, maar dan verlies ik wel de vertrouwen die ik heb opgebouwd.

        Opmerking


        • #5
          Als je hem kan vangen moet je de veertjes eens weg blazen bij zijn borst als het wat geel kijkt dan is het een beetje vet.
          Maar zo op de foto te zien lijkt het wel mee te vallen.

          Opmerking


          • #6
            Afvallen lijkt me onnodig, die vogel ziet er zeker niet dik uit.
            pet's place...tja...
            Groet Ton,
            www.allevogels.nl

            Opmerking


            • #7
              Ik ga dan maar verder met het tam maken van mijn grasparkiet.
              Als het me gelukt is, kan ik altijd kijken of 'ie vet aan zijn borst heeft.
              Tot dan ga ik niks doen.

              Dankjullie voor de hulp

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door GravenImage
                Ik ga dan maar verder met het tam maken van mijn grasparkiet.
                Als het me gelukt is, kan ik altijd kijken of 'ie vet aan zijn borst heeft.
                Tot dan ga ik niks doen.

                Dankjullie voor de hulp
                Lijkt mij een goed plan, en let goed op dat je informatie v.h. internet wel op betrouwbare sites leest. En niet minder water geven om af te vallen.
                M.v.g. Sepke

                Opmerking


                • #9
                  Inderdaad ik zou er niks aan doen ziet er goed uit!!!!!!!!
                  Die dikke bobbel op zijn buik kan zijn dat zijn krop goed gevuld zou zijn, hoe oud is de vogel?

                  Groetjes
                  Groetjes de grasparkieten

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat van dat minder water heb ik meteen al begrepen. Ook al drinkt mijn parkiet maar twee slikken water, ze geen water geven is gewoon weg mishandeling. Logisch dat het beestje afvalt. Het sterft dan bijna.

                    Een gevulde krop.. Dat is eigenlijk wel een goede. Dat is best mogelijk, aangezien de krop ook daarzit.
                    Heb eens de krop van mijn valkparkiet gezien toen ik zijn borst schoonmaakte. Ik hoef het niet nog een keer te zien.

                    De grasparkiet probeert ook steeds te paren met de valk, ook al zijn beide mannetjes. De valk wilt niet, dus jaagt hij hem (na het krauwen) weg.
                    Houdt de grasparkiet er op een gegeven moment op of laat de valk het gaan?

                    gras: +- 5 maanden
                    Valk: +- 8 maanden

                    Waarschijnlijk zijn ze ouder.

                    Opmerking

                    Working...
                    X