Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vogels morsen met water

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Vogels morsen met water

    Heeft er iemand goeie tips? Het zit namelijk zo: ik heb verschillende kweekkooien dus met de gekende eetbakje en drinkfonteinen aan de fronten.Weet er iemand raad tegen het morsen met drinkwater? De kooien zijn na een tijdje doornat omdat de vogels morsen met het water uit hun fontein. Ik heb van die standaad fonteinen hangen , maar nu heb ik ook van die fonteinen met een drinktuit met kogel. Ook met die fonteinen morsen ze met hun water. Fontein vol , tegen de dag erop is ze zo goed als leeg!

  • #2
    drinksysteem

    Hi Frank,

    steek je licht eens op met de verschillende 'drinksystemen'. Ook op dit forum!

    Sus6,

    Peer

    Opmerking


    • #3
      Gevonden!

      Ik heb er zelf al wat op gevonden. Steeds als ik een lekkende kraan heb hang ik er een vogeltje onder.







      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland

      Opmerking


      • #4
        Hallo Frank:

        Ik gebruik al sinds begin de jaren (19)80 hamster- of muizenflesjes.
        Geleerd van een konijnenkweker.
        Goedkoop en geen geknoei.
        Het duurt hoogstens een paar minuten voor ze er aan gewend zijn, zelfs mijn Goulds (niet de meest intelligente vogels) dronken er uit.

        Wessel van der Veen.

        Opmerking


        • #5
          en wat gebeurt er nu als je je vogels gewoon een standaard badje aan het front geeft?
          het meeste knoeien ze dan tegen de wanden van het badje.

          Anders zou ik meer gaan denken aan plastic bakken aan je front en hierin een klein badje of fontein plaatsen.
          Dan moet die plastic bak als opvang van het knoeiwater dienen.
          Dit doen lori kwekers ook met het voeren, maar dan heb je natuurlijk andere verhoudingen

          gr. Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Grotere kooien gebruiken ,of kweken in een volliere ,dan kunnen die paar water spetters helemaal geen kwaad.

            Opmerking


            • #7
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X