PDA

Bekijk Volledige Versie : voor de liefhebber. welke kruising ?

oehoe
25-12-2012, 11:12
http://i622.photobucket.com/albums/tt309/oehoe_photo/CIMG7499_zps84ec8d60.jpg

Prettige feestdagen.

RobK
25-12-2012, 12:00
Als het al een kruising is zou ik echt niet weten wat voor een. Ik weet wel dat die vogel sterke pootjes moet hebben om zo te kunnen blijven zitten. Of heeft u de foto maar 90 graden gedraaid gelaten, onder het mom dat het niet zo erg is als straks 500 forumbezoekers een stijve nek hebben?

Groet,

Rob.

kingfisher
25-12-2012, 12:23
Zo te zien een elegantparkiet met een turqouisine parkiet?
Gaat net zonder stijve nek :D

oehoe
25-12-2012, 14:46
geen idee waarom de foto ineens gedraaid is tijdens het uploaden bij mij op de pc staat ie wel goed.
Het goeie antwoord is inderdaad elegant-roodbuik turquisine.

kingfisher
25-12-2012, 15:11
geen idee waarom de foto ineens gedraaid is tijdens het uploaden bij mij op de pc staat ie wel goed.
Het goeie antwoord is inderdaad elegant-roodbuik turquisine.

Foto te groot,even iets verkleinen en opgelost.
Is deze kruising van jou of kwam je hem tegen,zie hier niet zo het nut van is zeker omdat ze nog vruchtbaar kunnen zijn ook,voor een startende liefhebber die dit op het hok krijgt nou niet echt een goed begin.
Dit soort kruisingen moeten we eigenlijk niet willen,een ongelukje ok maar beter dit soort neo's per stel huisvesten of in ieder geval per stel laten broeden.

BirdBreeder
25-12-2012, 17:11
Ach, Kingfisher, Japanse meeuwen zouden anders ook niet bestaan he :)

Henk Adelerhof
25-12-2012, 17:14

Ok, dat was in vroegere tijden, laten we ons nu wijzer opstellen?

Ik ben het met Kingfisher eens, aan soort vervalsing hebben we niks.

We moeten het nu doen met eigen kweekvogels en als dat een hutjemutje wordt, is het eind zoek.

kingfisher
25-12-2012, 21:01

Wat jij wilt,maar als jij als beginnend liefhebber wordt opgezadeld met dit soort vogels zul je ook niet blij worden.
Maar ik ga hier verder niet over in discussie,wordt toch welles nietes.
En het is kerst vrede op aarde;)

casehulsebosch
25-12-2012, 22:46
Donderdag dan maar weer verder:p

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

oehoe
26-12-2012, 09:20
Deze vogels zijn van mij, ze zijn niet bewust gekweekt maar een ongelukje en ik ben niet van plan om ze in de handel te brengen.
Ik heb er wel twee verkocht met de vermelding dat het bastaards zijn en dat ze niet vruchtbaar zijn.
De koper gaf aan niet te willen kweken maar dat ze in een gezelschaps volliere zouden komen.

Mvg Oehoe

casehulsebosch
26-12-2012, 09:40
Hallo Oehoe.

Deze kruisingen kunnen wel vruchtbaar zijn, en daarin zit hem nou juist de kneep.

http://www.youtube.com/watch?v=obB95dD6QsY

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

oehoe
26-12-2012, 12:09
ik was daar al een beetje bang voor.
De vogels kunnen wel gescheiden geplaatst worden van de kromsnavels.

kingfisher
26-12-2012, 13:59
Deze vogels zijn van mij, ze zijn niet bewust gekweekt maar een ongelukje en ik ben niet van plan om ze in de handel te brengen.
Ik heb er wel twee verkocht met de vermelding dat het bastaards zijn en dat ze niet vruchtbaar zijn.
De koper gaf aan niet te willen kweken maar dat ze in een gezelschaps volliere zouden komen.

Mvg Oehoe

Kijk,dan ben je in ieder geval goed bezig door aan te geven dat het bastaarden zijn.
Misschien alleen in de toekomst de soortjes tijdens de broed gescheiden houden.