Mededeling

Collapse
No announcement yet.

natuurlijke antibiotica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • natuurlijke antibiotica

    natuurlijke antibiotica breek die ook het afweersysteem af ?

    m.v.g eric

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
    natuurlijke antibiotica breek die ook het afweersysteem af ?

    m.v.g eric
    Misschien kan je de vraag wat meer preciseren,Eric.
    Onder "natuurlijke antibiotica" vallen o.a. honing, collodiaal zilver enz.

    Ik denk bij voorbeeld niet ,dat af en toe een theelepeltje honing in een drankje of een boterham met honing je afweersysteem afbreekt.

    Zelf houd ik het maar op een goede voeding met af en toe wat extra
    lekkers.
    Op die manier probeert eenieder neem ik aan zoveel mogelijk ziekten
    te voorkomen.
    Gaat het er echter om spannen dan zal toch een beroep moeten worden
    gedaan op de reguliere medicijnen.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      waarom de vraag .

      inderdaad vraag ik het in belang van ziekte we weten allemaal dat bij ziekte het blijven eten de enigte remedie is .

      nu geven we extra vitamine en mineraleneventueel een probioticum om een weerstands bom te creeren

      goede voeding is hier ook zeker van belang .

      maar in goede voeding gaan bij een hoop kwekers nog veel extras onder het eivoer ook bij mijn maar is dit raadzaam als je weet dat normale antibiotica de weerstand afbreek daarom mijn vraag of het ook gebeurt met natuurlijke antibiotica want als dat wel het geval is dient men dit te laten als men te maken heeft met virussen want dan belemmert het de opbouw van het afweersysteem in mijn optiek .

      kan het goed fout zien ik weet het niet.

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          klop en als een vogel ziek is word alles afgebroken ook de weerstand.

          kan de weerstand beter zijn zonder bv. al die extracte van natuurlijke antibiotica?
          mits dit het zelfde doet in het lichaam als gewone antibiotica!!!!

          ik heb het niet over goede voeding waar het in hele lichte vorm in aanwezig is .

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door eric 008
            klop en als een vogel ziek is word alles afgebroken ook de weerstand.

            kan de weerstand beter zijn zonder bv. al die extracte van natuurlijke antibiotica?
            mits dit het zelfde doet in het lichaam als gewone antibiotica!!!!

            ik heb het niet over goede voeding waar het in hele lichte vorm in aanwezig is .
            Je moet het juist wel hebben over goede voeding, Eric.
            Daarmee wordt de natuurlijke weerstand opgebouwd.
            Stel je van al die voedingssupplementen,die te koop worden aangeboden,
            niet te veel voor. De werking daarvan draagt in het algemeen niets tot
            bijna niets bij aan de gezondheid.
            Als een vogel ondanks een adequate voeding en de juiste verzorging
            toch ziek wordt dan is een gang naar de vogelarts vereist.
            Die zal de juiste diagnose stellen en het daarvoor geeigende medicijn voorschrijven.
            Daarna dient een multivitaminen preparaat te worden toegediend.
            Dat is de normale gang van zaken.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Beste Antoni

              natuurlijk heb u gelijk goede voeding is eigenlijk meer dan genoeg .

              maar dat is niet mijn insteek op dit moment heerst er op veel plaatsen paramyxo ook al komen ze niet uit de kast de trom staat niet stil.

              aangezien dit een virus is kan men maar een ding doen dat is wat u al aan gaf multivitamine geven voor de weerstand maar electrolyten goede minaralen die snel worden opgenomen mis ik altijd in het advies,wat tegenstrijdig is in het advies van een dieren arts die met antibiotica de bijkomende neven effecte wil behandelen juist in mijn optiek niet goed is dit breek de weerstand alleen verder af ,die juist nodig is tegen het virus nu zijn ook ik kwekers bezig met natuurlijke antibiotica dat is mooi zo op het eerste gezicht .

              maar breken deze ook de weerstand af als deze extra worden verstrekt dat houd mijn bezig .want als dat zo is dan is gevarieerde goede voeding alleen al genoeg net als wat u al zei.

              Opmerking


              • #8
                Het probleem is vaak dat een virus, welk dan ook, de weerstand al zodanig verzwakt dat allerlei "gewone" kwalen de kans krijgen. Tegen die kwalen wordt vaak antibiotica gegeven, eigenlijk tegen de bij-effecten dus.

                Die kwalen niet behandelen juist vanwege een mogelijke bijwerking van al of niet natuurlijke antibiotica is een keus, alleen een zeer sterk en gezond dier kan dan overleven mogelijk.

                Of de "bijwerkingen" van natuurlijke even groot zijn als die van chemische, wat je vraag is, kan ik helaas niet beantwoorden. Ik vermoed minder, maar dat is puur op gevoel.
                Groet Ton,
                www.allevogels.nl

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Een vraagje over die natuurlijke antibiotica * propolis * , ik weet dat men dit op vloeibare basis kan kopen maar dat opgelost moet worden met alcohol ben ik hier geen voorstander van .
                    Nu kan men tegenwoordig al propolis poeder kopen en ik zou dit graag willen verwerken onder mijn eivoer ,
                    Wat is jullie mening hierover ?

                    Opmerking


                    • #11
                      Menig liefhebber gebruikt propolis in zijn zelfgemaakt eivoer of -zachtvoer.

                      Over de eventuele positieve- of negatieve effecten van de toegevoegde hoeveelheid propolis, is echter de grootste onduidelijkheid.

                      De vraag blijft : wat is de bedoeling van de toevoeging van propolis ? Welke positieve effecten wens je te bereiken of heb je voor ogen ?

                      maar dat opgelost moet worden met alcohol ben ik hier geen voorstander van .
                      Dat is maar goed ook. Alcohol en vogels is geen gelukkig huwelijk in de kontext van toxische effecten.

                      Kommentaar van een vogelliefhebber op een ander forum :

                      Ikzelf heb het 2 jaar uitgeprobeerd door het eivoer. De ene ronde wel toevoegen en de andere ronde niet.. Het heeft volgens mij weinig werking gehad op de algehele gezondheid.

                      Opmerking

                      Working...
                      X