Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweek vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kweek vraagje

    als 2jap. in een broedkooi van 40x40x40 zitten, ze hebben allebei een ander ''tjilp'' toontje (1hoog en schel, ander zebravink achtig laag) en ze bouwen een nest. heb ik dan een koppel?
    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

  • #2
    daar zou ik niet vanuit gaan
    als je nou een half uurtje voor hun kooi gaat zitten gaat den man altijd wel baltzen
    als geen van bijde dit gedurende het half uur niet doen zal ik er maar vanuit gaan dat je 2 poppen hebt
    en als nou eentje heeft gezongen blijf er dan ook voorzitten misschien gaat de andere dan ook nog baltzen
    dan heb je 2 mannen
    Duco

    Opmerking


    • #3
      Als je goed luistert kun je horen dat de man inderdaad een ander geluid dan de pop heeft, dus er zit best kans in dat je een koppel hebt. De pop heeft een lagere toon en een langere roep (Prrrrrr) dan de man (Prrr) . ha ha hoor je het verschil Je moet er even rustig voor zitten gaan, dan kun je duidelijk het verschil horen.

      Gr van een Meeuwen kweker
      Onze site: Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

      Opmerking


      • #4
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Luister nog maar eens goed de poppen hebben echt geen korte roep!!!!!!!!

          Mannen zullen zeker wel snel gaan zingen, maar heb ook wel eens een man in een TT kooi op de plank gehad die pas na een week of drie ging zitten te zingen.

          Gr Harm
          Onze site: Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

          Opmerking


          • #6
            "als 2jap. in een broedkooi van 40x40x40 zitten" moet je ze eerst in een grotere broedkooi zetten. Daarna gaan we verder praten.

            Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Harm Berend
              Luister nog maar eens goed de poppen hebben echt geen korte roep!!!!!!!!
              Ik bedoel dat poppen alleen prrriet doen... mannen gaan echt hele liedjes twiedelen.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking


              • #8
                bedankt voor de reacties!

                ik heb ze hebben een ei gelegd en heb ze toen wat groter gezet. ik heb 3 eieren MAAR; ik heb nu een ei van nog geen 0,5cm lang en 0,2-0,3cm breed, kan die bevrucht zijn? ik haal hem wel weg.
                Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

                Opmerking


                • #9
                  Dat heb ik ooit gehad bij mijn kwartels; allemaal normale eitjes en 1 de helft van de grootte. Gooi die maar weg. Daar overleeft niets uit. Dat is een miskleuntje geweest.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking


                  • #10
                    Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

                    Opmerking

                    Working...
                    X