Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wat komt er uit dit koppel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wat komt er uit dit koppel

    Wat kan er uit dit koppel meeuwen komen?

    Man roodbruin (weet niet of hij split voor iets is)
    Pop ino creme. Zij komt uit een ino grijze man x roodbruine pop, is ze dan split ino grijs??

    Er liggen nu drie kleine jongen waarvan er eentje een stuk lichter is. Zijn nog kaal dus kan nog niet zien wat voor veren er doorkomen. Ben benieuwd wat hier uit zou kunnen komen als de ouders zijn zoals ik omschreven heb. Ik meende zelf dat er dan alleen roodbruine uit konden komen waarvan de mannen split ino zijn, maar blijkbaar is dat anders??

  • #2
    een pop kan geen split zijn, uit dit koppel krijg je roodbruine poppen en roodbruine split ino mannen.


    groeten hielke
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

    www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

    Opmerking


    • #3
      als er dus twee verschillende kleuren in het nest liggen moet de man dus split voor iets anders zijn!
      zal foto' s plaatsen zodra de jongen veren krijgen.

      bedankt voor je reactie.

      Opmerking


      • #4
        inderdaad als je 2 kleuren hebt is de man split voor iets.


        groeten hielke
        lukt het vandaag niet dan morgen wel

        www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

        Opmerking


        • #5
          Hier alvast een foto, het lijken drie verschillende kleuren te zijn? Is er iets van te zeggen wat het worden of is dat nog te vroeg?

          Opmerking


          • #6
            1roodbruine pop en 2 wildkleur geslacht niet zeker maar als het mannen zijn zijn ze split ino. mooi nestje.


            groeten hielke
            lukt het vandaag niet dan morgen wel

            www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

            Opmerking


            • #7
              Die wildkleur, hoe kan dat uit dit koppel komen?
              Dan moet er toch ergens iets anders in zitten in de man of de pop?
              Dat ouderkoppel is roodbruin x creme ino.

              Marc

              Opmerking


              • #8
                pop zal ne ino zijn maar niet roodbruinino

                Opmerking


                • #9
                  dan is de man split wildkleur.


                  groeten hielke
                  lukt het vandaag niet dan morgen wel

                  www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

                  Opmerking


                  • #10
                    Roodbruin split wildkleur?
                    Weet je zeker dat dat kan?
                    Zit het niet in de pop, die komt uit een grijsino man maar is volgens mij uiterlijk echt een creme ino.

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoii,

                      roodbruin maal creme-ino

                      je hebt 3 jongen 1 roodbruin en waarschijnlijk 2 wildkleur (zwartbruin aangezien deze vogels niet in de natuur voorkomen)

                      roodbruin vererft recessief tov zwartbruin dus zal de creme-ino split voor roodbruin moeten zijn.
                      Het geslacht van het jong is onbekend (kan man en pop zijn)

                      Zwart bruine jongen zullen split roodbruin zijn
                      Mocht het een man worden is deze ook split ino
                      Dit omdat ino geslachtsgebonden vererft.

                      mvg Marc

                      Opmerking


                      • #12
                        ik vond een kleurencalculator op internet en heb daar wat mee gespeeld.

                        Als ik het koppel van vorig jaar dan neem, ino grijs man x roodbruine pop dan komen daar o.a. ino jongen uit maar dat zouden dan alleen zwartbruin ino kunnen zijn en geen roodbruin ino, Alleen als de vader split roodbruin is kunnen er roodbruine ino's uit komen en die zijn dan altijd split grijs.
                        Klopt daar iets van?


                        Als ik deze ino die dus zwart split rood en bruin split grijs ino is tegen een roodbruine man zet kunnen er (volgens die calculator) zwartbruine en roodbruine jongen uit komen waarvan de mannen split ino en een deel ook split grijs en/of rood.
                        Klopt hier iets van of is dit hetzelfde als de vorige schrijver al zegt (of klopt er niks van die calculator).

                        Opmerking

                        Working...
                        X