PDA

Bekijk Volledige Versie : weer inbraak

bonkje
21-12-2012, 11:07
voor de derde keer hebben ze hier weer vogels weg gestolen heb aangifte gedaan.ben er nu kotsziek van en denk dat ik nu op een punt sta om op te houden met mijn geliefde hobby

het gaat om de volgende vogels

8 pimpelmees ring nummer bec 3304
2 gekraagde roodstaart bec 3304

het vreemde is dat de rest is blijven zitten ze zaten wel in de makkelijkste box.ondanks goede afscherming en beveiling is het ze toch weer gelukt

klaas:mad:

winterkoning
21-12-2012, 11:27
voor de derde keer hebben ze hier weer vogels weg gestolen heb aangifte gedaan.ben er nu kotsziek van en denk dat ik nu op een punt sta om op te houden met mijn geliefde hobby

het vreemde is dat de rest is blijven zitten ze zaten wel in de makkelijkste box.ondanks goede afscherming en beveiling is het ze toch weer gelukt

ha jongen
je zou er ook spoegziek van worden maar je heb nog wat zitten begrijp ik.
dat het je plezier vergalt snap ik, ik hoop dat je met de overige vogels gewoon doorgaat.
je zou zeggen dat het een inbraakje op bestelling is geweest, zo gericht .

nou ja succes en ik hoop dat ze de daders een keer pakken want het zou haast wel moeten dat het dezelfde gasten zijn geweest.

gr en sterkte

wjvdlinden
21-12-2012, 13:43

Klaas,

Veel sterkte. Super super balen zo'n inbraak.

Maar ik zou toch maar doorgaan met deze geweldige hobby.

Nogmaals hou je haaks.

Cynnie
21-12-2012, 15:49

Hoi Klaas,

Wat vreselijk weer zeg, wie doet dat nou?! Ik vind het echt erg voor je en snap dat je ontmoedigt raakt op deze manier. Ik hoop dat ze de daders vinden en dat jij het plezier in je vogeltjes terug krijgt.

Sterkte!

Cynthia

Henk3
21-12-2012, 15:51
Ja diep droevig natuurlijk, succes met doorgaan.

andre 44
21-12-2012, 17:20
is diep triest dat het je weer is over komen
sterkte er mee

van Tuijl
21-12-2012, 19:17
inderdaad in en in triest, goh erg veel sterkte Klaas, het is te hopen dat dit goed gaat komen.

Henk Adelerhof
21-12-2012, 19:20
Gewoon doorgaan met onze mooie hobby.

Al of niet met de nodige ip-camera's, tis toch van de zotte :o
Sterkte ermee.

Lucky
21-12-2012, 19:42
Rotte vissen zijn het!!:mad:

Sterkte en doorgaan, laat je niet door zulke v... kl.... zakken klein krijgen.

casehulsebosch
21-12-2012, 20:02
Hoi Klaas

Het is om weemoedig van te worden, maar laat het je Kerst niet verknallen. Hopelijk na de jaarwisseling weer met nieuwe moed verder.

Success met je beslissing en ik hoop je hier nog een tijdje te zien.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Sytze F
21-12-2012, 20:41
Gewoon doorgaan met onze mooie hobby.

Al of niet met de nodige ip-camera's, tis toch van de zotte :o
Sterkte ermee.

Inderdaad! Die vuile hufters op camera en dan op youtube zetten en een linkje naar het forum maken...

Sterkte Klaas! Het lijkt me echt verschrikkelijk om mee te maken.

gebbinkjes
21-12-2012, 21:02
ja hier wordt je inderdaad doodziek van,schaf een grote bewakingshond aan het blaffen midden in de nacht schrikt al af,
plaats een automatische flitser die op bewegingsmelder werkt .wens je heel veel sterkte en hoop dat ze de schoften te pakken krijgen

gert bronkhorst
21-12-2012, 23:25
ik snap niet wat ze met die gestolen vogels doen? er moeten toch afnemers voor zijn en wat doen die er dan weer mee?kweken?
het is wel raar vind ik dat je nooit hoort dat er weer een vogel teruggevonden word want je zou toch zeggen dat ze vroeg of laat weer ergens opduiken moeten?

veel sterkte bonkje ,ik hoop niet dat je ermee ophoudt maar ik zou het wel kunnen begrijpen.

naruch
21-12-2012, 23:52
sterkte, ik weet hoe jij/u zich voelt :mad:

jeffrey rahoens
22-12-2012, 00:17
ik snap niet wat ze met die gestolen vogels doen? er moeten toch afnemers voor zijn en wat doen die er dan weer mee?kweken?
het is wel raar vind ik dat je nooit hoort dat er weer een vogel teruggevonden word want je zou toch zeggen dat ze vroeg of laat weer ergens opduiken moeten?

veel sterkte bonkje ,ik hoop niet dat je ermee ophoudt maar ik zou het wel kunnen begrijpen.

Waarschijnlijk zijn die beesten het land al uit voor we het weten.

jeffrey rahoens
22-12-2012, 00:18
Veel sterkte, echt erg dat mensen hiertoe in staat zijn.
Op dat gebied is het nog jammer dat je niet in Amerika woont, daar zouden ze geen tweede keer terug kunnen komen...

Barend
22-12-2012, 06:19
[QUOTE=gert bronkhorst;205529]ik snap niet wat ze met die gestolen vogels doen? er moeten toch afnemers voor zijn en wat doen die er dan weer mee?kweken?
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ ++++++++++++++++++++++
antwoord

ze halen de ringen eraf en ze zijn niet meer herkenbaar ,je kan er alles meedoen.:mad:

Animal
22-12-2012, 11:07
Niet iedereen gaat een ring bekijken als hij een vogel heeft gekocht.
En ook niet iedereen maakt er zich er druk om waar de vogel vandaan komt.

Is niet alleen met vogels zo ,hoor ,,maar met alles wat gestolen wordt.

Hans de Vries
22-12-2012, 14:45
Strookt geheel niet met mijn kerstgedachte, maar toch:
Op 'e bealch jaan, bliksem! :eek: :eek:

bonkje
23-12-2012, 18:47
iedereen bedankt voor de steun doet je goed

de kogel is door de kerk en ik ga door maar wel in mindere mate

mvg klaas

ele
23-12-2012, 18:56
de kogel is door de kerk en ik ga door maar wel in mindere mate
mvg klaas

Balen Klaas, maar dat je door zou gaan met vogels had ik eigenlijk wel verwacht.
Zodra je eenmaal met het vogelvirus bent besmet lijkt er geen ontkomen meer aan.;)

Ik hoop wel dat je een kogel hebt bewaard voor de echte dief of zat die in die kerk?

Wanneer is dit gebeurd Klaas en waren de gekraagde roodstaarten mannen, poppen ??
Welke volgnummers hadden de vogels?

mvg. Eelke

nilo1804
23-12-2012, 18:57
ze halen de ringen eraf en ze zijn niet meer herkenbaar ,je kan er alles meedoen.:mad:[/QUOTE]

als de ring eraf is, ik neem aan dat iemand die met (dure) EC kweekt wel de regeltjes weet voor ringen. dan valt het toch op als een vogel geen ring heeft. ze zijn dan niet meer herkenbaar maar toch, wie koopt een vogel zonder ring met kans op een fikse boete?

loodje
24-12-2012, 10:53
Heel erg balen Klaas, maar wel heel positief dat je het niet op geeft.
Ik wens je veel sterkte en ook veel succes met je hobby.

winterkoning
24-12-2012, 13:41
Op dat gebied is het nog jammer dat je niet in Amerika woont, daar zouden ze geen tweede keer terug kunnen komen...

Ik hoop wel dat je een kogel hebt bewaard voor de echte dief of zat die in die kerk?

mvg. Eelke

sorry dat ik het zeg maar zijn dit niet een beetje erge domme "uitspraken"?

men moet dus diegene die vogels steelt dood schieten/maken?
voor een paar vogeltjes?

heel je eigen leven( nog meer dan bij het niet betrappen van dader bij diefstal en de impact dit al heeft op alles) inclusief die van gezin en familie overhoop gooien vanwege een paar vogeltjes ? ( heb ik het niet eens over de familie van de dader, oké ik begrijp maar al te goed dat men daar niet direct zijn medeleven aan betuigt maar wat kan een klein kindje eraan doen als zijn vader vogels steelt??).

ik geloof dat dit het niet waard is.

dat men zo denkt in de emotie kan ik me nog wel "iets"bij voorstellen , maar uit spreken mag men dit nooit, is een vorm van aanzetten tot moord/doodslag of pogingen daar toe op een openbaar forum.

veel wijsheid toegewenst in het jaar 2013

klaas kan niet veel meer doen dan nog meer proberen zijn boeltje te beschermen/beveiligen en hopen dat de daders een keertje op een "normale"manier tegen de lamp lopen.
als men vind dat de straffen die erop staan te licht zijn dan moet men bij de wet zijn,niet voor eigen rechter gaan spelen of de politie er op aan kijken.

als men vind dat daders op you-tube te zien mogen zijn dan zal men eerst de wetgeving moeten willen veranderen van dit landje, word er niks veranderd dan is plaatser zelf schuldig "aan bepaalde feiten".
plaats men bewijsfilmpje en dader loop tegen de lamp ( door you-tube filmpje) dan is dit een zeer goed middel voor advocaat van dader om strafvermindering of vrijpleiting te bedingen voor zijn client.

gr

pico
24-12-2012, 15:37
Beste Bonkje,
Knap dat je door gaat. Ik zou zijn gestopt. Ik vrees dat het je weer gaat overkomen. Voor de derde keer? en een specifieke vogel? Het zijn dezelfde schurken van de vorige twee keer. Bovendien zijn het vrienden van jou "vrienden".
God straft altijd. Vroeg of laat. Geniet van je kerst.

ele
24-12-2012, 16:39
Waar lees je "dood schieten / maken"? Dat is wel heel erg rigoreus.

"Zolang de appel hangt aan een boom groeit ie nog",
"zachte heelmeesters houden werk" en "al is het recht nog zo snel, dieven blijven er wel":
Misschien is een klein kindje wel beter af zonder zijn vader die het verschil niet kent tussen "mijn en dein"?

bonkje
24-12-2012, 19:05
sorry dat ik het zeg maar zijn dit niet een beetje erge domme "uitspraken"?

men moet dus diegene die vogels steelt dood schieten/maken?
voor een paar vogeltjes?

heel je eigen leven( nog meer dan bij het niet betrappen van dader bij diefstal en de impact dit al heeft op alles) inclusief die van gezin en familie overhoop gooien vanwege een paar vogeltjes ? ( heb ik het niet eens over de familie van de dader, oké ik begrijp maar al te goed dat men daar niet direct zijn medeleven aan betuigt maar wat kan een klein kindje eraan doen als zijn vader vogels steelt??).

ik geloof dat dit het niet waard is.

dat men zo denkt in de emotie kan ik me nog wel "iets"bij voorstellen , maar uit spreken mag men dit nooit, is een vorm van aanzetten tot moord/doodslag of pogingen daar toe op een openbaar forum.

veel wijsheid toegewenst in het jaar 2013

klaas kan niet veel meer doen dan nog meer proberen zijn boeltje te beschermen/beveiligen en hopen dat de daders een keertje op een "normale"manier tegen de lamp lopen.
als men vind dat de straffen die erop staan te licht zijn dan moet men bij de wet zijn,niet voor eigen rechter gaan spelen of de politie er op aan kijken.

als men vind dat daders op you-tube te zien mogen zijn dan zal men eerst de wetgeving moeten willen veranderen van dit landje, word er niks veranderd dan is plaatser zelf schuldig "aan bepaalde feiten".
plaats men bewijsfilmpje en dader loop tegen de lamp ( door you-tube filmpje) dan is dit een zeer goed middel voor advocaat van dader om strafvermindering of vrijpleiting te bedingen voor zijn client.

gr

zeer simpel hier ben ik helemaal mee eens natuurlijk heb ik ook gezegd als ik die gasten krijg ...........maar wat heb je er aan ten eerste heb je jezelf en je gezin er mee en ten tweede de dader zijn gezin ook
hopelijk worden ze nog eens gepakt al heb ik dat niet hoog omdat de politie er wel heel makkelijk over doet
helaas is dit mij weer overkomen en zal ik nog meer moeten beveiligen
maarja nu genoeg getreurd en de kop er weer voor en proberen er nog iets van te maken
vergeet de schade na de tijd niet heb nu 2 vogels verloren door stress hopelijk blijft hierbij en ga ik er weer vol goede moet tegen aan

mvg klaas

winterkoning
24-12-2012, 19:49
Waar lees je "dood schieten / maken"? Dat is wel heel erg rigoreus.

"Zolang de appel hangt aan een boom groeit ie nog",
"zachte heelmeesters houden werk" en "al is het recht nog zo snel, dieven blijven er wel":
Misschien is een klein kindje wel beter af zonder zijn vader die het verschil niet kent tussen "mijn en dein"?

dat lees ik tussen de regels door( en ik weet wat ik lees) , maar jij bedoelt met een kogel er gratis bijgeven bij diefstal of zo aan dader?
of je bedoel hem maar lichtjes verwonden door hem in zijn knieën te schieten ?, nee dan heb je het voor elkaar , de rest van je leven moeten werken en in armoede leven om het feit dat je een schadevergoeding moet ophoesten. oh oh oh
maar ik snap het ,je heb in i.i.g. je vogeltjes dan nog:help

nee is geen onderwerp om grapjes over te maken.

en een kind hoort zijn vader niet te verliezen voor "zoiets", belachelijke uitspraak, zo'n vader moet beboet en berecht worden, zoals het hoort volgens ons democratisch rechtsysteem, ben je het er niet mee eens dan moet je gaan klagen bij de wet makers, niet bij mij.

maargoed ik vind het wel best verder, ik ben klaar in dit topic. (discussie onmogelijk).

bonkje sterkte en jij komt er wel bovenop ,gewoon een goed jaar "draaien"en je heb alles zo weer vol met de meest mooie soorten.

gr

natuurkweker
24-12-2012, 23:25
jeetje klaas wat lees ik nu
vreselijk joh ik heb hier geen woorden voor
ik zou ook zoiets denken als ik ze te pakken kreeg kregen ze van mijn ook een kogel
en ja degene die jou vogels gestolen heeft wat blijft daar nog van over .
door stress sneuvelde die misschien ook bij de dader wat heeft het dan voor nut gehad voor ze te stelen .
grrrrrrrrrrrrrr balen hoor.

ele
31-12-2013, 14:29
dat lees ik tussen de regels door( en ik weet wat ik lees) , maar jij bedoelt met een kogel er gratis bijgeven bij diefstal of zo aan dader?
Dan lees je iets wat er niet staat en om te weten wat er werkelijk bedoeld wordt zou je je in die ander moeten verplaatsen.
Het scheiden van vader en kind gebeurt ook wanneer de vader in een gevangenis zou zitten.
Misschien is het een erfelijke aandoening / afwijking om niet van andermans spulletjes af te kunnen blijven?

of je bedoel hem maar lichtjes verwonden door hem in zijn knieën te schieten ?, nee dan heb je het voor elkaar , de rest van je leven moeten werken en in armoede leven om het feit dat je een schadevergoeding moet ophoesten. oh oh oh
maar ik snap het ,je heb in i.i.g. je vogeltjes dan nog:help Een 100% foute conclusie.

nee is geen onderwerp om grapjes over te maken Inderdaad.

en een kind hoort zijn vader niet te verliezen voor "zoiets", belachelijke uitspraak, zo'n vader moet beboet en berecht worden, zoals het hoort volgens ons democratisch rechtsysteem,Inderdaad.

ben je het er niet mee eens dan moet je gaan klagen bij de wet makers, niet bij mijWetten en regels zijn een weergave van menselijke onmacht / tekortkomingen en zijn afhankelijk van "tijd" en "plaats". Ik merk alleen maar op dat je van een woordspeling iets maakt wat er niet wordt bedoeld.

maargoed ik vind het wel best verder, ik ben klaar in dit topic. (discussie onmogelijk)Wie zoekt zal vinden en als men niet vind is het zoek.

bonkje sterkte en jij komt er wel bovenop ,gewoon een goed jaar "draaien"en je heb alles zo weer vol met de meest mooie soorten.
gr
Vanwaar die leestekens?

mvg.

winterkoning
31-12-2013, 15:25
Dan lees je iets wat er niet staat en om te weten wat er werkelijk bedoeld wordt zou je je in die ander moeten verplaatsen.
.

leg mij eens uit hoe ik dit moet lezen dan :

opmerkingen als gelukkig leven we niet in Amerika ( en dat is dan ook gelijk het enigste juiste wat men daar schreef, laat het aub geen amerika worden hier) daar zou het geen tweede keer gebeuren( ander forum lid) en kogel bewaren bla bla.........nou ja lees de rest maar, kogels gebruik je om te doden of te verwonden in beide gevallen totale waanzin en zeker als het gaat om wat vogeltjes, zeg waarde 1000 euro? ook al was het een miljoen euro,een mensen leven is in mijn ogen nog altijd onvervangbaar en alle problemen( voor dader en slachtoffer alsook voor familie dader en familie slachtoffer) die na zo'n actie als gevolg hebben zijn het echt niet waard hoor die paar vogeltjes.

of moet ik lezen sommige kerkbezoekers zijn vogeldieven ?

of was het een verbuiging/creatief gemanipuleerde actie van het spreekwoord: de kogel is door de kerk? nou lees de betekenis maar goed ervan.( en niet het stukje alleen van : na lang beraad een beslissing genomen die onomkeerbaar is).

geen van dit alle? dan zou je duidelijker moeten gaan schrijven zodat het op maar 1 manier te intrepeteren valt ;)

Het scheiden van vader en kind gebeurt ook wanneer de vader in een gevangenis zou zitten.

mvg.

waarom ik schreef discussie onmogelijk word op zeer pijnlijke wijze weer zichtbaar.

als jij niet kan/wil inzien dat scheiden vader en kind(eren) etc. door dood of door opsluiting toch "iets"anders is als je schrijft om je gelijk te willen halen:

dan leg ik het je nog 1 keer uit (ik dacht echt dat je het wel zou begrijpen wat ik bedoelde en ja je heb gelijk met de door mij aangehaalde bovenstaande quote)

maargoed in beide gevallen kan men "de vader" blijven bezoeken
1aan bij het graf
2 in de gevangenis
zal het gevoel van kinderen /familie anders zijn bij optie 1 dan bij optie 2 ? denk het wel toch? voor welke optie zou de "onschuldige familie"kiezen denk jij?
zie het verschil tussen scheiden en scheiden .

diefstal zit niet in de genen,is geen erfelijkheidskwestie, is een kwestie van bepaalde keuzes op bepaalde momenten in het leven (moeten) maken al dan niet onderhevig aan verschillende invloeden/factoren /leefmilieu etc.

maar ik begrijp dat je het laatste woord wilt en het gelijk aan je zijde wil hebben? prima, hier bij deze.
je heb gelijk en ik heb ongelijk.

regel 1 en 2 van forum kan ook gewoon hier zijn doorgang hebben ( en ja ik begrijp ze maar al te goed die forum regels):
regel 1: moderator heeft altijd gelijk
regel 2 : heeft moderator geen gelijk dan treed regel 1 in werking.

ik heb er geen moeite mee hoor even goeie vrienden. ( sorry...........................ik ben nu eenmaal een lastig ventje, geen meeloper, beetje tegendraads etc.)
men kan nu eenmaal het niet altijd met elkander eens zijn.

ik wilde maar bij deze echt met het afsluiten van 2012 ook deze echt zinloze discussie maar echt afsluiten.

gelukkig 2013

voel vrij om te reageren maar antwoord, nee echt niet meer
heeft met "iets van goede voornemens " heet dat geloof ik te maken.

ele
31-12-2013, 18:02
De laatste vraag in mijn vorige berichtje heb je overgeslagen. ik heb daar geen moeite mee, maar mag ik daar al conclusies uit trekken?

Je legt mij iets in de mond, dan stel je vragen en ik zou het laatste woord willen hebben?
Het is mij wel zalig.

@ Klaas, er zitten een aantal van 1 van de bij jou gestolen vogelsoort bij een bekende handelaar hier in de omgeving, je weet wel (neem ik aan)
Je zou zelf ff een kijkje kunnen nemen of als je de ringnummers doorgeeft zou ik voor je willen kijken.

Een fijne jaarwisseling toegewenst.

Ton
31-12-2013, 19:37

zijn er nog meer vogels gestolen dan of kijk ik er over heen ?

ele
31-12-2013, 19:59
bec 3304 lijkt mij het kwekersnummer?
Er zullen toch ook volgnummers op de ringen staan?

Ton
31-12-2013, 22:20
maar als er vogels zitten met het kweeknummer van Klaas, is dat reden genoeg om verdere actie te ondernemen.

dus als ik jou was ging ik even kijken.........:cool:

ele
01-01-2013, 00:07
Ik heb niet gekeken naar de ringnummers of kweeknummers omdat ik toen nog niet wist dat er van die soort waren gestolen.
Wel weet ik of het mannen of poppen waren. Misschien dat Klaas mij een reisje kan besparen door het geslacht te zeggen?

veenstrahoeve
01-01-2013, 00:38
@ele

daar zaten 2 mannen en een pop zeker
losse man in de kooi boven in de hoek en het koppel in een ander er onder want die heb ik bij een handelaar zien zitten bij klaas in de buurt

en deze handelaar adverteerde er ook mee vorige week zowel op mp en vogel mp

bonkje
02-01-2013, 10:31
hey

ik heb deze vogels bekeken ele en dit zijn de mijne helaas niet deze vogels zitten daar ook al een tijdje

en er zijn idd wel volgnummers maar deze houdt ik achter de hand hier heb ik mijn reden voor...

wel een lichtje in de duisternis zoals het nu lijkt keert de verzekering uit dus kan ik weer opzoek naar nieuwe vogels

mvg klaas

ele
05-01-2013, 14:19
Ok jammer Klaas, het was een mogelijkheid geweest, je weet het nooit.

Iets over het gebruik van aanhalingstekens: http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/enkele-aanhalingstekens

Henk Adelerhof
05-01-2013, 16:14
In Nijverdal was het weer raak, een dorp hier niet ver vandaan:

http://i1246.photobucket.com/albums/gg610/HenkDc/diefstalvogels_zpsfb7afbd6.jpg

Zelfs de voerbakken namen ze mee. :huh

medaar
05-01-2013, 19:09
ik snap dat niet : dat stelen ?.

koop webcam , en slaap bie je vogeltjes. snap er niks van ?:help

van Tuijl
05-01-2013, 19:38
motief inbrekers: geld