PDA

Bekijk Volledige Versie : opschonen/verwijderen

winterkoning
10-12-2012, 12:27
vraagje aan de computer kenners hier:

het feit wil dat ik internet afstruin naar filmpjes en foto's van vogels (zal het er maar in het vet bijzetten :rolleyes: ) puur omdat ik het leuk,mooi en soms leerzaam vind.

Nu ben ik achter "iets"gekomen waar ik niet blij mee ben( waarschijnlijk weten andere dit allang ,maar ik wist dit dus niet) , sommige van die filmpjes,foto's etc. word dus gewoon opgeslagen op mijn p.c. en komen op schijf te staan, terwijl ik dat helemaal niet wilt, ik bedoel ik bekijk ze en ik ga weer naar de volgende.
sla dus niks zelf op ( maar dit gebeurd dus schijnbaar automatisch als je ze aanklikt??) en heb daar ook geen baat bij. ( het maak voor mij dan ook niet uit of het wel of geen kwaad kan voor de p.c. ,ik wil het gewoon niet op mijn p.c. hebben staan).

nu weet ik hoe ik dingen kan opschonen met programma's maar van de (harde) schijf afhalen lukt me dus niet. ( met die programma's haal je ook niet alles eraf schijnbaar) dat kan je dan weer beter handmatig doen

bv. menu start-> uitvoeren-> %temp% en dan verwijderen wat je ziet staan.

maargoed is er een truukje/programma voor om de p.c. echt schoon te krijgen ?
ik had van Henk3 eens een programma gekregen zodat je kon zien wat er allemaal op de schijven staat (maar dat ben ik nu ff kwijt).
dat is 1 maar ik wil ook 2 (het kunnen verwijderen van de bestanden die ik zie en niet wil dat ze op de p.c. staan).

ik hoor het graag, want ik hoef niet (bijna) elk fimpje of foto op p.c te hebben van een ander iemand die ik heb gezien.

nogmaals hoor het graag

mvg

ps: als men het wil uitleggen, wel in begrijpelijk/makkelijke "taal"a.u.b. ben geen wizkid.

Troetelduifje
10-12-2012, 13:14
Ja ik ken het; als je op marktplaats foto's aanklikt om een vergrote versie te zien, dan wordt dat op je pc opgeslagen, maar wel op een map die je niet kan vinden en die je niet kan legen.
Maar dat vreet wel van je geheugen.

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Ik ga hem ook op een andere forum stellen, als daar antwoord op komt zal ik dat hier ook plakken; hoe meer erover dneken, des te beter/ eerder er een oplossing gevonden moet worden, toch? ;)

krien
10-12-2012, 13:21
ik ben nooit verder gekomen dan bureauaccesoires, systeemwerkset schijfopruiming.

winterkoning
10-12-2012, 13:23
Ja ik ken het; als je op marktplaats foto's aanklikt om een vergrote versie te zien, dan wordt dat op je pc opgeslagen, maar wel op een map die je niet kan vinden en die je niet kan legen.
Maar dat vreet wel van je geheugen.

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Ik ga hem ook op een andere forum stellen, als daar antwoord op komt zal ik dat hier ook plakken; hoe meer erover dneken, des te beter/ eerder er een oplossing gevonden moet worden, toch? ;)

yup dat bedoel ik ook

kijk het hoeft niet altijd "kwaad"te kunnen op de p.c. maar zoals je zegt het is nutteloos geheugen data etc.

ik hoor het graag.

voorbeeld:
kijk ik google dus een poosje geleden naar een bepaalde vogelsoort waarvan ik hoop dat ik die aankomend kweekseizoen kan kweken (heb daar ook vragen over gesteld in andere topic: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=17513 )
daarvan kwam ik dus nu nog data (links die werden aangereikt etc. in die topic ook) tegen (ondanks opschonen/verwijderen etc.) die ik toen opgezocht heb maar welk nu dus totaal van geen enkele waarde meer voor mij is (die filmpjes en foto's etc. wil ik er dus gewoon vanaf hebben bv.).

ik ben nooit verder gekomen dan bureauaccesoires, systeemwerkset schijfopruiming.

yup ken het probleem, maar als je "iets "niet weet dan kan je het ten alle tijden vragen aan mensen die er wel verstand van hebben, ja toch ( oh oh het is wat hoor die p.c, snap er nog steeds niet veel van).

mvg

naruch
10-12-2012, 13:37
hier heb je een mooi programma voor, cc-cleaner, het is gratis , het is legaal, voor de proversie moet je wel betalen.

populier
10-12-2012, 14:39
Ccleaner is idd. erg handig hier voor, let op haalt wel je vooringestelde gebruikersnamen en wachtwoorden weg als je Firefox gebruikt.

http://ccleaner.nl.softonic.com/

De laatste tijd gebruik ik ook Advanced System Carem, deze haalt ook je Junkfiles weg.

http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html

Beide zijn gratis.:)

Henk Adelerhof
10-12-2012, 14:49
Misschien hebben jullie hier wat aan?

http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Clear-the-history-of-websites-youve-visited

Ik gebruikte ( tot eergisteren ) het programma Spybot search and destroy, maar die vernietigde meer dan mij lief was.

Mijn windhoos 7 computer crashte :)
Moest terug naar fabrieksinstellingen, maar gelukkig heb ik genoeg backups.

Alleen het updaten duurt ff :)

Vroeger leegde ik ook het mapje Prefetch, maar ze zeggen dat het er zo weer instaat.
iig het mapje zelf niet verwijderen

pico
10-12-2012, 15:03
Ik doe het volgende:
eerst via extra internetopties geschiedenis verwijderen.
Dan blijven er toch nog bepaalde sites vervolgens gebruik ik
http://www.macromedia.com/support/documentation/nl/flashplayer/help/settings_manager07.html.
gewoon deze site downloaden. gratis

winterkoning
10-12-2012, 15:25
de keuze is reuze zullen we maar zeggen en dat vormt gelijk ook een probleem natuurlijk.
zojuist de "stoute schoenen"aangetrokken en met angst en beven een programma gedownload aro nog wat (link populier) gedownload , gescaned en jawel ruim 3.000 errors gevonden, nou helemaal prima toch :help , ff clean uppen........................................:o yup 100 errors kunnen mogelijk verholpen worden ,wil je meer ..........................betalen. ( en of ik nu die 100 errors wel al gecleaned up heb nu ????? schiet mij maar lek,kijk als ik telkens die stappen moet herhalen om zo op 0 errors uit te komen dan is dat opzich ook geen probleem, die moeite/tijd heb ik er wel voor over dan zeg maar, maar ik weet dus echt niet wat ik nu wel of niet gedaan heb)

opzich niet erg (om te moeten betalen als het daarmee ook daadwerkelijk verholpen is) maar er zijn er meer natuurlijk, maar nu wil ik eerst weten met welk programma ik kan zoeken in mijn eigen computer om te weten wat er nu staat of( door zo'n aangereikte link van jullie) opgeruimd is ?

wat websites betreft blijft er volgens mij niks achter ,zie alleen regeltjes met daarin de verwijzing bv. narcisvliegenvanger erin verwerkt,( of is dat dit wat pico bedoeld ? maar dat weet ik ook echt niet).

wat henk A aangaf doe ik al , altijd elke dag na elke "sessie"en dat helpt dus niet.

we zoeken verder, eerst wil ik weten wat er nu nog op de eigen p.c. staat (henk3 hoe heette dat programma ook alweer?? kon er zelf eigenlijk niks mee maar ik zag wel alles wat eropstond, als ik dat programma weer heb dan kan ik zo'n ander programma laten draaien en met dat programma checken of dat er werkelijk dingen nu wel verwijderd zijn van de p.c)

uiteraard als iemand anders zo'n programma ( was iets van spyware opzoeken ofzoiets ??????? of iets met maleware erin ???????? ) weet.......................hou ik me van harte aanbevolen.

mvg

ps: dit zijn nu van die momenten dat ik denk: wist ik maar wat van computers af.

Henk3
10-12-2012, 16:56
Gooi het tijdelijke bestanden mapje "temp" af en toe maar even leeg. Mapje moet je niet verwijderen.
Dit kan ook gewoon met schijfopruiming, kan je aanvinken. Moet wel per schijf gebeuren als je meerdere schijven op je pc hebt.

Voor dat andere bestandje kijk je maar even op het voor jouw bekende linkje.

De internetgeschiedenis laat ik gelijk verwijderen, kan je allemaal instellen via geavanceerd o.i.d.

Troetelduifje
10-12-2012, 16:58
Ja, want de tip van 'geschiedenis afsluiten' was ik niet zo blij mee; alle links, alle automatischingevulde wachtwoorden... alles was weg. :(

Gelukkig ben ik zo'n tut die alles opschrijft in een boekje, anders had ik zelfs op deze site niet meer kunnen aanmelden. :eek:

Temp.... ik ga dat eens opzoeken op mijn pc. Bedankt.

pico
10-12-2012, 17:15
Het is de bedoeling dat je via de adobesite de opgeslagen sites, waaronder de filmpjes, verwijdert. Deze blijven op je pc staan al heb je via internetopties alles al verwijderd.
Je kan ook via start, rechtermuisknop, verkenner, temp, internetfiles
alles selecteren verwijderen. (als je windows7 gebruikt)
Gebruik je een ouder systeem dan via start alle programma's , verkenner enz( of op een andere manier verkenner zoeken).
Maar als je de adobelink aanklikt dan zie je dat toch nog wat files zijn achtergebleven.
Pas op voor goedbedoelde links. Sommige downloads verwijderen meer dan je lief is.
Nog veel beter is de site
helpmij.nl
Voor al je pc problemen

populier
10-12-2012, 17:34
uiteraard als iemand anders zo'n programma ( was iets van spyware opzoeken ofzoiets ??????? of iets met maleware erin ???????? ) weet.......................hou ik me van harte aanbevolen.

mvg

ps: dit zijn nu van die momenten dat ik denk: wist ik maar wat van computers af.

Voor het verwijderen van spy en malware kan je o.a. de linken gebruiken die Eelke aan gaf.

Malwarebytes Anti-Malware Free: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/
Spy Sweeper (14 dagen proef): http://downloads.phpnuke.org/nl/down...%2BSWEEPER.htm

Let op sommige van dit soort programma's brengen weer reclame of extra zoekbalken op je computer aan, als dat gevraagd wordt, voor de installatie, die dingen uitvinken.

Meestal check ik mijn aantal bytes/mb's van de harde schijf voor en na de opschonen. dan zie je in ieder geval dat er iets verwijderd is.;)

Je kan na het opschonen ook eens je harde schijf defragmenteren, deze procedure kan lang duren(s'avonds/s'nachts je pc effe laten pompen), maar daar na is je pc weer een stuk sneller.:) http://www.plusonline.nl/reizenenvrijetijd/digitaal/artikel/970/uw-harde-schijf-defragmenteren

Troetelduifje
10-12-2012, 17:41
Je kan ook via start, rechtermuisknop, verkenner, temp, internetfiles
alles selecteren verwijderen. (als je windows7 gebruikt)
Gebruik je een ouder systeem dan via start alle programma's , verkenner enz( of op een andere manier verkenner zoeken).

wat is verkenner in het Engels? Op mijn pc staat alles in het Engels... Start is dan wel weer gewoon Start.... omdat dat in het Engels Start is, net als in het nederlands.

populier
10-12-2012, 17:42
Explorer is verkenner in het engels:)

Troetelduifje
10-12-2012, 17:43
Oh ja.....:o

populier
10-12-2012, 17:47
wat is verkenner in het Engels? Op mijn pc staat alles in het Engels... Start is dan wel weer gewoon Start.... omdat dat in het Engels Start is, net als in het nederlands.

Misschien eens een herinstallatie doen, van Windows maar dan het land en taal op Nederlands zetten.

Troetelduifje
10-12-2012, 17:52
Het stond bij mij ergens anders, mijn man heeft het voor me gevonden. 750 files weggegooid.

Troetelduifje
10-12-2012, 17:52
Misschien eens een herinstallatie doen, van Windows maar dan het land en taal op Nederlands zetten.

Nou, normaal merk ik het niet eens hoor, dat het in het Engels staat, maar net toevallig hierbij wel. :D

Ton Koek
10-12-2012, 18:36
Even nog over het "downloaden". Alles wat je op je monitor ziet van internet is dan al "gedownload". Je ziet het pas als het op je pc staat.

Ik gebruik ook cc cleaner, erg handig en je kunt ook aanvinken (of afvinken) wat je wel en niet wil laten verwijderen.

Henk Adelerhof
10-12-2012, 19:00
Dus, gewoon het mapje Downloads op je c schijf zoeken en alles eruit gooien :)

Animal
10-12-2012, 20:53
Dus, gewoon het mapje Downloads op je c schijf zoeken en alles eruit gooien :)

Zo werkt het niet ,,in de map downloads staat alleen wat jij zelf bewust hebt gedownload.! Filmpjes van youtube enzo kun je zelfs alleen maar downloaden met speciale programma's.
Alle dingen die je hebt bekeken staan ergens anders.Die bestanden zijn ook veel kleiner dan wanneer je ze wel echt had gedownload.
En die staan helemaal niet in de weg ,windows ruimt die zelf wel een keer op.
Ook wordt je pc er niet langzamer van.

Met al die opschoon prg's loop je wel de kans dat je bij alle forums enzo weer opnieuw moet inloggen .

populier
11-12-2012, 11:22
Graag gedaan, en nu je pc een beetje bijhouden.:)

Henk3
11-12-2012, 13:38
Is geregeld wk.

HenkvdMeer
11-12-2012, 20:15
dank jullie wel allemaal
ik heb zowat elk aangedragen programma laten draaien en ik geloof dat ik aardig opgeschoont ben.

nogmaals dank.

mvg Yuri

Je weet het he , wat je weggooid ben je kwijt http://i12.photobucket.com/albums/a210/henkmeer/imagesCAZ47649.jpg

ele
11-12-2012, 21:36
Met de gratis versie van Recuva zijn er vaak een flink aantal zaken weer naar boven te halen.
Indien het is overgeschreven is dat met een gratis versie niet mogelijk, maar een "betaalversie" kan weer meer (er zijn ook andere merken) http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/Recuva+bestandsherstel