Mededeling

Collapse
No announcement yet.

opschonen/verwijderen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • opschonen/verwijderen

    vraagje aan de computer kenners hier:

    het feit wil dat ik internet afstruin naar filmpjes en foto's van vogels (zal het er maar in het vet bijzetten ) puur omdat ik het leuk,mooi en soms leerzaam vind.

    Nu ben ik achter "iets"gekomen waar ik niet blij mee ben( waarschijnlijk weten andere dit allang ,maar ik wist dit dus niet) , sommige van die filmpjes,foto's etc. word dus gewoon opgeslagen op mijn p.c. en komen op schijf te staan, terwijl ik dat helemaal niet wilt, ik bedoel ik bekijk ze en ik ga weer naar de volgende.
    sla dus niks zelf op ( maar dit gebeurd dus schijnbaar automatisch als je ze aanklikt??) en heb daar ook geen baat bij. ( het maak voor mij dan ook niet uit of het wel of geen kwaad kan voor de p.c. ,ik wil het gewoon niet op mijn p.c. hebben staan).

    nu weet ik hoe ik dingen kan opschonen met programma's maar van de (harde) schijf afhalen lukt me dus niet. ( met die programma's haal je ook niet alles eraf schijnbaar) dat kan je dan weer beter handmatig doen

    bv. menu start-> uitvoeren-> %temp% en dan verwijderen wat je ziet staan.

    maargoed is er een truukje/programma voor om de p.c. echt schoon te krijgen ?
    ik had van Henk3 eens een programma gekregen zodat je kon zien wat er allemaal op de schijven staat (maar dat ben ik nu ff kwijt).
    dat is 1 maar ik wil ook 2 (het kunnen verwijderen van de bestanden die ik zie en niet wil dat ze op de p.c. staan).

    ik hoor het graag, want ik hoef niet (bijna) elk fimpje of foto op p.c te hebben van een ander iemand die ik heb gezien.

    nogmaals hoor het graag

    mvg

    ps: als men het wil uitleggen, wel in begrijpelijk/makkelijke "taal"a.u.b. ben geen wizkid.

  • #2
    Ja ik ken het; als je op marktplaats foto's aanklikt om een vergrote versie te zien, dan wordt dat op je pc opgeslagen, maar wel op een map die je niet kan vinden en die je niet kan legen.
    Maar dat vreet wel van je geheugen.

    Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

    Ik ga hem ook op een andere forum stellen, als daar antwoord op komt zal ik dat hier ook plakken; hoe meer erover dneken, des te beter/ eerder er een oplossing gevonden moet worden, toch?
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

    Opmerking


    • #3
      ik ben nooit verder gekomen dan bureauaccesoires, systeemwerkset schijfopruiming.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
        Ja ik ken het; als je op marktplaats foto's aanklikt om een vergrote versie te zien, dan wordt dat op je pc opgeslagen, maar wel op een map die je niet kan vinden en die je niet kan legen.
        Maar dat vreet wel van je geheugen.

        Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

        Ik ga hem ook op een andere forum stellen, als daar antwoord op komt zal ik dat hier ook plakken; hoe meer erover dneken, des te beter/ eerder er een oplossing gevonden moet worden, toch?
        yup dat bedoel ik ook

        kijk het hoeft niet altijd "kwaad"te kunnen op de p.c. maar zoals je zegt het is nutteloos geheugen data etc.

        ik hoor het graag.


        voorbeeld:
        kijk ik google dus een poosje geleden naar een bepaalde vogelsoort waarvan ik hoop dat ik die aankomend kweekseizoen kan kweken (heb daar ook vragen over gesteld in andere topic: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=17513 )
        daarvan kwam ik dus nu nog data (links die werden aangereikt etc. in die topic ook) tegen (ondanks opschonen/verwijderen etc.) die ik toen opgezocht heb maar welk nu dus totaal van geen enkele waarde meer voor mij is (die filmpjes en foto's etc. wil ik er dus gewoon vanaf hebben bv.).

        Oorspronkelijk geplaatst door krien
        ik ben nooit verder gekomen dan bureauaccesoires, systeemwerkset schijfopruiming.
        yup ken het probleem, maar als je "iets "niet weet dan kan je het ten alle tijden vragen aan mensen die er wel verstand van hebben, ja toch ( oh oh het is wat hoor die p.c, snap er nog steeds niet veel van).

        mvg

        Opmerking


        • #5
          hier heb je een mooi programma voor, cc-cleaner, het is gratis , het is legaal, voor de proversie moet je wel betalen.
          www.fretteren.eu

          Opmerking


          • #6
            Ccleaner is idd. erg handig hier voor, let op haalt wel je vooringestelde gebruikersnamen en wachtwoorden weg als je Firefox gebruikt.

            CCleaner - Optimaliseer je apparaat eenvoudig!


            De laatste tijd gebruik ik ook Advanced System Carem, deze haalt ook je Junkfiles weg.

            Download the free computer cleaner optimizer tool to speed up Windows 11/10. One-Stop fix a slow PC, optimize for gaming, clear up memory, space, ram on PC and improve your PC performance now.


            Beide zijn gratis.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Misschien hebben jullie hier wat aan?

              Find help and how-to articles for Windows operating systems. Get support for Windows and learn about installation, updates, privacy, security and more.


              Ik gebruikte ( tot eergisteren ) het programma Spybot search and destroy, maar die vernietigde meer dan mij lief was.

              Mijn windhoos 7 computer crashte
              Moest terug naar fabrieksinstellingen, maar gelukkig heb ik genoeg backups.

              Alleen het updaten duurt ff

              Vroeger leegde ik ook het mapje Prefetch, maar ze zeggen dat het er zo weer instaat.
              iig het mapje zelf niet verwijderen
              Met vriendelijke groet:
              Henk.

              Opmerking


              • #8
                Ik doe het volgende:
                eerst via extra internetopties geschiedenis verwijderen.
                Dan blijven er toch nog bepaalde sites vervolgens gebruik ik
                http://www.macromedia.com/support/do...manager07.html.
                gewoon deze site downloaden. gratis

                Opmerking


                • #9
                  de keuze is reuze zullen we maar zeggen en dat vormt gelijk ook een probleem natuurlijk.
                  zojuist de "stoute schoenen"aangetrokken en met angst en beven een programma gedownload aro nog wat (link populier) gedownload , gescaned en jawel ruim 3.000 errors gevonden, nou helemaal prima toch , ff clean uppen........................................ yup 100 errors kunnen mogelijk verholpen worden ,wil je meer ..........................betalen. ( en of ik nu die 100 errors wel al gecleaned up heb nu ????? schiet mij maar lek,kijk als ik telkens die stappen moet herhalen om zo op 0 errors uit te komen dan is dat opzich ook geen probleem, die moeite/tijd heb ik er wel voor over dan zeg maar, maar ik weet dus echt niet wat ik nu wel of niet gedaan heb)

                  opzich niet erg (om te moeten betalen als het daarmee ook daadwerkelijk verholpen is) maar er zijn er meer natuurlijk, maar nu wil ik eerst weten met welk programma ik kan zoeken in mijn eigen computer om te weten wat er nu staat of( door zo'n aangereikte link van jullie) opgeruimd is ?


                  wat websites betreft blijft er volgens mij niks achter ,zie alleen regeltjes met daarin de verwijzing bv. narcisvliegenvanger erin verwerkt,( of is dat dit wat pico bedoeld ? maar dat weet ik ook echt niet).

                  wat henk A aangaf doe ik al , altijd elke dag na elke "sessie"en dat helpt dus niet.

                  we zoeken verder, eerst wil ik weten wat er nu nog op de eigen p.c. staat (henk3 hoe heette dat programma ook alweer?? kon er zelf eigenlijk niks mee maar ik zag wel alles wat eropstond, als ik dat programma weer heb dan kan ik zo'n ander programma laten draaien en met dat programma checken of dat er werkelijk dingen nu wel verwijderd zijn van de p.c)

                  uiteraard als iemand anders zo'n programma ( was iets van spyware opzoeken ofzoiets ??????? of iets met maleware erin ???????? ) weet.......................hou ik me van harte aanbevolen.

                  mvg

                  ps: dit zijn nu van die momenten dat ik denk: wist ik maar wat van computers af.

                  Opmerking


                  • #10
                    Gooi het tijdelijke bestanden mapje "temp" af en toe maar even leeg. Mapje moet je niet verwijderen.
                    Dit kan ook gewoon met schijfopruiming, kan je aanvinken. Moet wel per schijf gebeuren als je meerdere schijven op je pc hebt.

                    Voor dat andere bestandje kijk je maar even op het voor jouw bekende linkje.

                    De internetgeschiedenis laat ik gelijk verwijderen, kan je allemaal instellen via geavanceerd o.i.d.
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Ja, want de tip van 'geschiedenis afsluiten' was ik niet zo blij mee; alle links, alle automatischingevulde wachtwoorden... alles was weg.

                      Gelukkig ben ik zo'n tut die alles opschrijft in een boekje, anders had ik zelfs op deze site niet meer kunnen aanmelden.

                      Temp.... ik ga dat eens opzoeken op mijn pc. Bedankt.
                      'Vliegde ik?'
                      -'Nee, je valde.'

                      Opmerking


                      • #12
                        Het is de bedoeling dat je via de adobesite de opgeslagen sites, waaronder de filmpjes, verwijdert. Deze blijven op je pc staan al heb je via internetopties alles al verwijderd.
                        Je kan ook via start, rechtermuisknop, verkenner, temp, internetfiles
                        alles selecteren verwijderen. (als je windows7 gebruikt)
                        Gebruik je een ouder systeem dan via start alle programma's , verkenner enz( of op een andere manier verkenner zoeken).
                        Maar als je de adobelink aanklikt dan zie je dat toch nog wat files zijn achtergebleven.
                        Pas op voor goedbedoelde links. Sommige downloads verwijderen meer dan je lief is.
                        Nog veel beter is de site
                        helpmij.nl
                        Voor al je pc problemen

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door winterkoning

                          uiteraard als iemand anders zo'n programma ( was iets van spyware opzoeken ofzoiets ??????? of iets met maleware erin ???????? ) weet.......................hou ik me van harte aanbevolen.

                          mvg

                          ps: dit zijn nu van die momenten dat ik denk: wist ik maar wat van computers af.
                          Voor het verwijderen van spy en malware kan je o.a. de linken gebruiken die Eelke aan gaf.

                          Malwarebytes Anti-Malware Free: http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free/
                          Spy Sweeper (14 dagen proef): http://downloads.phpnuke.org/nl/down...%2BSWEEPER.htm

                          Let op sommige van dit soort programma's brengen weer reclame of extra zoekbalken op je computer aan, als dat gevraagd wordt, voor de installatie, die dingen uitvinken.

                          Meestal check ik mijn aantal bytes/mb's van de harde schijf voor en na de opschonen. dan zie je in ieder geval dat er iets verwijderd is.

                          Je kan na het opschonen ook eens je harde schijf defragmenteren, deze procedure kan lang duren(s'avonds/s'nachts je pc effe laten pompen), maar daar na is je pc weer een stuk sneller. http://www.plusonline.nl/reizenenvri...defragmenteren
                          Groeten Michael

                          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pico
                            Je kan ook via start, rechtermuisknop, verkenner, temp, internetfiles
                            alles selecteren verwijderen. (als je windows7 gebruikt)
                            Gebruik je een ouder systeem dan via start alle programma's , verkenner enz( of op een andere manier verkenner zoeken).
                            wat is verkenner in het Engels? Op mijn pc staat alles in het Engels... Start is dan wel weer gewoon Start.... omdat dat in het Engels Start is, net als in het nederlands.
                            'Vliegde ik?'
                            -'Nee, je valde.'

                            Opmerking


                            • #15
                              Explorer is verkenner in het engels
                              Groeten Michael

                              https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                              Opmerking

                              Working...
                              X