PDA

Bekijk Volledige Versie : wat voor badje

Joan
06-12-2012, 23:07
Heeft er iemand tips wat ik het beste kan aanbieden aan mijn tropen voor bad mogelijkheid in mijn binnenkooien.
Heb er van de week een schaaltje in gezet , leek na een half uurtje wel of er een water gevecht had plaats gevonden in en buiten de kooi:D

marcelvries
06-12-2012, 23:37
ik zelf zou het zo niet weten misschien een vogelbadje die je bij de speciaal zaak kan krijgen? wij hebben binnen roze collies zitten en als die mogen badderen dan wordt ook een waterbalet :D

kingfisher
07-12-2012, 09:55
Ik gebruik in mijn vluchtjes gewoon die transparante badhuisjes die je normaal aan het front van een kooi hangt.
Ik heb alleen een schroefhaakje aan de achterkant gemaakt zodat ik het gewoon aan het gaas kan hangen en ik moet zeggen de natte zooi valt mee.

loodje
07-12-2012, 11:53
In mijn vluchtjes staat ook een schaaltje op de grond. Er zitten niet veel vogeltjes in dus dat gaat prima.

In mijn grote voliere zitten meer vogels, daar heb ik een grote schaal staan met daarin een kleinere schaal.
Als er gebadderd wordt, is de vloer rondom het badje niet nat geworden, het water wordt dan in de grote schaal opgevangen.
Beide schalen worden elke dag zuiver gemaakt.
Soms 2x per dag als ze veel hebben gebadderd.

Voor mij werkt het prima zo.

Drum
07-12-2012, 15:37
Is dit misschien wat Joan? Kost een paar euro, en geen geknoei.;)

kingfisher
07-12-2012, 17:31
Is dit misschien wat Joan? Kost een paar euro, en geen geknoei.;)

Beter die uit 1 stuk nemen,deze gaan lekken op de lijmnaden en worden daartussen vuil.
(Niet kwaad bedoeld hè Drum)
Zo iets gebruik ik ook en dan met een schroefhaakje aan de achterkant.