Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie loopt er nou achter of is het gemakzucht?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wie loopt er nou achter of is het gemakzucht?

    Het is tegenwoordig gewoon,dat je aanvraagformulieren c.q. inschrijfformulieren per e-mail toegezonden krijgt.

    Soms overkomt het me echter,dat ik een formulier niet kan invullen
    omdat het in een formaat staat,dat geen invulling toelaat.

    Wat doe je in zo'n geval ?

    Als je het formulier moet opsturen moet je het dus printen, invullen,
    inscannen en dan alsnog het met de hand ingevulde formulier
    verzenden.

    Maar als je geen scanner hebt?
    Printen met de hand invullen en per post verzenden.
    Maar hoe gaat dat dan.
    Hier in de wijk zijn op 1 na alle postbussen verdwenen.
    Ook is er geen postkantoor/agentschap meer,zodat je ook geen postzegel kan kopen. Kon toch al niet meer want je moest een velletje postzegels
    kopen om er 1 te benutten.

    Of is er ergens nog een alternatief?
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    alternatief voor de postkantoren? veel supermarkten verkopen ook postzegels

    Opmerking


    • #3
      scanner

      Of is er ergens nog een alternatief?
      Ik heb wel een scanner maar geen idee hoe het werkt. Ik maak in zo'n geval een digitale foto van het document en stuur de foto als bijlage in een e-mail.

      Groet,

      Rob.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
        alternatief voor de postkantoren? veel supermarkten verkopen ook postzegels

        Misschien bij AH,maar die heeft hier geen super.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Er zijn nog steeds overal voldoende brievenbussen (hier zelfs 2 op goed 100 meter afstand) en postzegels zijn ook op erg veel plaatsen te koop.
          Klagen dat dit niet zo meer is ,lijkt me eerder gemakzucht van je zelf.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door RobK
            Ik heb wel een scanner maar geen idee hoe het werkt. Ik maak in zo'n geval een digitale foto van het document en stuur de foto als bijlage in een e-mail.

            Groet,

            Rob.
            Heel goed van jou,Rob.

            Maar alles bij elkaar vind ik het toch maar stom,dat er formulieren per e-mail worden toegezonden zonder dat je die kan invullen op de computer.
            Vr.groeten van
            Antoni





            homepage:
            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

            Opmerking


            • #7
              Elk formulier kan via de computer ingevuld worden, ook al staat het formulier het niet toe. Het komt dan aan op de eigen creativiteit. Maar de mogelijkheden zijn er zeker wel. Er kan op bepaalde manieren via bijvoorbeeld een fotoprogramma wel tekst toegevoegd worden op elke plek van het formulier waar je het zelf wil hebben.

              Met welke extensie is het bestand opgeslagen Antoni? Extensie b.v.: .doc .pdf
              Je zou het bestand misschien ook weg kunnen schrijven/printen naar een bestand wat je wel gewoon kan bewerken/invullen.
              Of online even omzetten naar een bewerkbaar bestand.
              Vriendelijke groeten,
              Henk3.

              Mijn website:

              Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Er zijn nog steeds overal voldoende brievenbussen (hier zelfs 2 op goed 100 meter afstand) en postzegels zijn ook op erg veel plaatsen te koop.
                Klagen dat dit niet zo meer is ,lijkt me eerder gemakzucht van je zelf.
                Zoals gewoonlijk ben je weer verkeerd bezig.
                Als ik schrijf dat er hier maar 1 brievenbus in de wijk is,dan is dat zo.
                en niet om de hoek zoals bij jouw bejaardenhuis. Want daar staat er nl. wel een.
                Postzegels zijn hier in het geheel niet te koop.
                Giro-enveloppen worden mij op telefonisch verzoek door de ING toegezonden. Een pakket stuur ik per DHL die hier een service-punt
                heeft.
                Misschien kan dat je enigszins overtuigen. Hoewel ik daar mijn twijfels
                over heb gezien je onvriendelijke opmerking.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                  Elk formulier kan via de computer ingevuld worden, ook al staat het formulier het niet toe. Het komt dan aan op de eigen creativiteit. Maar de mogelijkheden zijn er zeker wel. Er kan op bepaalde manieren via bijvoorbeeld een fotoprogramma wel tekst toegevoegd worden op elke plek van het formulier waar je het zelf wil hebben.

                  Met welke extensie is het bestand opgeslagen Antoni? Extensie b.v.: .doc .pdf
                  Je zou het bestand misschien ook weg kunnen schrijven/printen naar een bestand wat je wel gewoon kan bewerken/invullen.
                  Of online even omzetten naar een bewerkbaar bestand.
                  Idd. Henk. Onder anderen pdf doc.,maar ook in Word.
                  Ook al sla ik ze op dan lukt het mij niet ze in te vullen.
                  Toen ik de betreffende personen daar over belde,deelden ze mee,dat het ook
                  niet de bedoeling was ze op de computer in te vullen,maar te printen met
                  de pen in te vullen en dan per post toe te zenden.
                  Graag zal ik je oplossing voor dit probleem vernemen.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat het de bedoeling is om ze per post op te moeten sturen zal met onderteking en betaling van doen kunnen hebben?

                    B.v.: Pdf bestanden naar bewerkbaar bestand omzetten.

                    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.


                    http://www.pdftoword.com/nl/

                    Zo kan je van b.v. een word bestand ook een pdf maken en daarna weer via bovenstaande aktie naar een bewerkbaar bestand omzetten.

                    Free PDF Printer - Create PDF documents from Windows applications. Supports Citrix, Terminal Server, Windows Server 2019 2016 2012 2008 2008R2 2003 2000, Windows 10 8 7 Vista XP. Works with 32 and 64 bit systems.


                    Met bovenstaande pdf printer kan je bestanden wegschrijven naar een zelf te bepalen lokatie op je harde schijf.
                    Je moet wel gaan printen met de printer instelling op bullzipp printer. (print dus dan niet op papier maar naar een pdf bestand.)
                    Vriendelijke groeten,
                    Henk3.

                    Mijn website:

                    Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Henk3
                      Dat het de bedoeling is om ze per post op te moeten sturen zal met onderteking en betaling van doen kunnen hebben?

                      B.v.: Pdf bestanden naar bewerkbaar bestand omzetten.

                      ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.


                      http://www.pdftoword.com/nl/
                      Nee,ondertekening/betaling heeft er niets mee te maken,Henk.

                      Ik heb zojuist zdnet geprobeerd maar die wordt als onveilig beschouwd en geblokkeerd door smart screener.
                      Ik ga verder met pdftoword. Ben benieuwd.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        http://www.freepdfconvert.com/convert_pdf_to_source.asp

                        Deze krijg je in je mailbox toegestuurd. .doc is een gewoon iets ouder word bestand. .docx is van recentere versie, deze laatste kan niet iedereen openen met een wat oudere pc, of er moet weer een speciaal bestand gedownload zijn daarvoor.
                        Vriendelijke groeten,
                        Henk3.

                        Mijn website:

                        Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          ik heb dat probleem laatst ook ondervonden met het moeten invullen van een inschrijfformulier, en ik heb dat toen ook gedaan door er een screenpic van te maken ,toen deze in foto programma ingevuld door tekst in te voegen daar waar het moest.
                          en dat id. ingevoegd bij inschrijvingsmail.

                          ik betrapte me erop dat ik toen dacht : "ze maken het er niet gemakkelijker op zo voor de oudjes".

                          en met oudjes bedoel ik dan(i.i.g niemand persoonlijk) een beetje het gros gedeelte die nog van de oude stempel is binnen onze hobby.(de groep dus waarvan menig tentoonstelling of club het toch van moet hebben).

                          succes antonie maar 1 troost als ik het kan dan gelukt het jou ook zeker.

                          mvg

                          Opmerking


                          • #14
                            Waarschijnlijk zijn ook sommige mensen die een dergelijk formulier verzenden niet allemaal computerfreaks en ligt het misschien daaraan.

                            Nog een tipje dan: Als je er een print screentje van maakt verklein dan eerst je beeld want anders zal waarschijnlijk niet de hele pagina in beeld komen.
                            Vriendelijke groeten,
                            Henk3.

                            Mijn website:

                            Http://www.hobbyennatuurfotografie.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Met pdftoword geen probleem. Hartelijk dank Henk.
                              Vr.groeten van
                              Antoni





                              homepage:
                              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                              Opmerking

                              Working...
                              X