Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Appelazijn in drinkwater

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Appelazijn in drinkwater

    Wat is de zin of onzin van appelazijn in het drinkwater van vogels?

    Ik kom met deze vraag omdat ik ergens heb gelezen dat sommige vogelhouders beweren dat hiermee vogels minder worden besmet met schimmels.
    M.v.g. Sepke

  • #2
    Je kunt ook regelmatig gezasept in het drink/badwater doen.
    Heeft volgens mij het zelfde effect en is overal (preventief) goed voor.
    Is ook speciaal voor vogels bedoeld en is er al meer dan 40 jaar.

    Opmerking


    • #3
      Even de zoekmachine gebruiken en je vind 100 antwoorden en meningen over het gebruik van appelazijn
      Groeten Michael

      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Je kunt ook regelmatig gezasept in het drink/badwater doen.
        Heeft volgens mij het zelfde effect en is overal (preventief) goed voor.
        Is ook speciaal voor vogels bedoeld en is er al meer dan 40 jaar.
        gelijk heb je
        toen ik als 13 jarig jongetje vogels had was dit al in gebruik het rook altijd na jodium ..
        wat heb ik een leuke hobby .
        juist vogels houden :) :)

        Opmerking


        • #5
          Waarom je vogels op zuur zetten? Zorg dagelijks voor vers drinkwater, en verwijder badwater direct na het badderen.
          Zorg dat de bodem droog blijft van je kooi, hierdoor voorkom je ook schimmelvorming.
          Dus tijdig verschonen.
          Als je dit allemaal consequent doet zul je geen last hebben van schimmels!
          Kuur je wel een dag met zuur, dan drinken ze die dag gewoon niet, vogels vinden het niet lekker ruiken dat aangezuurde water, je zult het dan meerdere dagen moeten doen.
          Kijk ook eens op:
          www.zebravinkkremers.webklik.nl

          Opmerking


          • #6
            heb het ook ooit geprobeerd maar de vogels dronken het echt niet. dacht dat als ze te erge dorst kregen dat ze het wel dronken maar toen er 1 vogels aan was overleden vond ik het wel weer genoeg.

            Opmerking


            • #7
              Grappig dat je reageert op een bericht van ruim een jaar geleden

              Oorspronkelijk geplaatst door Thijs Kremers
              Kuur je wel een dag met zuur, dan drinken ze die dag gewoon niet, vogels vinden het niet lekker ruiken dat aangezuurde water, je zult het dan meerdere dagen moeten doen.
              Deze ervaring deel ik niet met je. Het is belangrijk dat je het water aanlengt totdat het de juiste PH-waarde bereikt. Vervolgens geef ik het aan mijn vogels. Ik doe dit uiteraard ook in het badwater. Ze nemen het gewoon op. Een dag zonder water zouden je vogels in mijn ogen niet overleven, dus ze drinken er wel degelijk van.
              Bekijk mijn vogels op:

              http://papegaaiamadine.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8


                Gr ,Hubert

                Opmerking


                • #9

                  Opmerking


                  • #10
                    Sytze,

                    Daarom ga ik ook nooit naar vogelbeurzen !

                    Aan huis krijgen zij van mij instructies ,weet wat je koopt!.

                    Oja, oude liefhebbers komen steeds weer terug of vragen of ik nog wat in de aanbieding heb.


                    Gr ,Hubert

                    Opmerking


                    • #11
                      Zo is het Hubert. Altijd aanzuren dat water behalve als je met een middel aan de gang moet wat door het water moet. Liefhebbers die die-hards van hun vogels willen maken en niet nauwgezet de boel schoon houden moeten dat zelf weten. Die moeten hun vogels maar blind kopen op een vogelbeurs in plaats van bij een kweker thuis. Ik ben naar de Zwolse beurs geweest omdat ik mijn laatste kanaries kwijt moest aan mijn handelaar (jammer, ze waren topfit en komen dan bij zieke dieren) en ik ben zeer veel kooien voorbij gelopen, wat een angst, ellende en zieke bende... Maar een lichtpuntje: Totdat ik gezonde vogels zag, met de verkoper ging babbelen en al gauw merkte dat ik met een oude en heel goede kweker van doen had. Alles wat hij aanbood had hij zelf gekweekt. Van de week bij een kweker aan huis nog wat vogels opgehaald en het bleek een oom van die man te zijn! Klein wereldje.

                      Opmerking


                      • #12
                        waarom ga je dan zelf niet op die beurs staan, als je ziet dat er zoveel ellende bij die handelaren zit.

                        dan zou ik ze voor een zacht prijsje zelf verkopen.
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton
                          waarom ga je dan zelf niet op die beurs staan, als je ziet dat er zoveel ellende bij die handelaren zit.

                          dan zou ik ze voor een zacht prijsje zelf verkopen.
                          Ach Ton, ik blijf dan met mijn vogels zitten vrees ik.
                          Omdat er weinig vraag is naar de kanarie kleurslagen (agaten en gelen) en ik me geen illusie maak dat men voor mijn kanaries naar Zwolle is gekomen. Nu was ik er snel vanaf en gingen ze naar een mij aanbevolen handelaar. Daarna kon ik op mijn gemak op zoek naar hele goede dieren waar ik denk ik ook een goede prijs voor heb gegeven en het was de man gegund. Er was overigens wel iemand met gelen en witten maar storm liep het er niet. Ik denk dat de tropen beter verkopen...

                          Opmerking


                          • #14
                            Ton, Dat is nou net het punt, het niet staan op een beurs.

                            Bijna elke vogelliefhebber weet dat hier veel handelaren staan met een vlotte babbel en op zich "mooi" spul ,als ik er ga staan kom ik zeker niet geloofwaardig over tussen al die handelaren ,want deze willen alleen maar verkopen !!!!,ik een andere liefhebber zoeken voor deze soort?.
                            Als ik ze voor een zacht prijsje verkoop (zoals jij dat noemt),komen ze alsnog in de handel terecht en dat is nou net wat ik niet wil !.
                            Dus ,kom ik ze niet direct kwijt ,blijven ze mooi zitten bij mij ,zoals een vogelliefhebber het hoort te doen .
                            Het forum staat vol met ziektes onder de vogels ,hoe denk je dat deze ontstaan of zich ontkiemen ???.
                            Gelukkig niet door mijn vogels !.


                            Gr ,Hubert

                            Opmerking


                            • #15
                              Hoeveel mL appelazijn gebruiken jullie in hoeveel mL drinkwater?

                              Opmerking

                              Working...
                              X