Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Broedkooi Kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Broedkooi Kast

    Voor de starter een 'eenvoudige' basis voor een aantal kooien. Vanzelfsprekend kan deze naar wens worden aangepast op maatvoering en materiaal gebruik.

    Suc6 met bouwen!

    Peer




  • #2
    deel 2



    Opmerking


    • #3
      deel 3



      Opmerking


      • #4
        deel 4



        Opmerking


        • #5
          deel 5



          Opmerking


          • #6
            Groetjes Richard

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Hoi Peer,

                Ziet er inderdaad heel goed uit.
                Wel lijkt mij die 1800 breedte te breed voor de horizontale platen.
                Vooral als je hier lade met zand etc. op laad steunen.

                gr. Ben
                Groeten, Ben

                Opmerking


                • #9
                  Groet :

                  Birdhouse

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik heb zelf ook 2 van deze broedkooikasten gemaakt, het beste voor de achterwand is het gebruik maken van witte spaanplaat of witte dunne mdf.

                    Hier door wordt de kast idd. een stuk minder zwaar.

                    Deze platen zijn ook breed en hoog genoeg om in een of 2 keer je hele achterwand af te dekken.
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #11
                      Afhankelijk of de kast staat of deze hangt is dit inderdaad een punt. Reden voor de meubelpaneel is dat dit vrij makkelijk voorhanden is. De materialen waar populier overspreekt zijn toch wat lastiger verkrijgbaar. Een ideale achterwand kan ook lakboard zijn (wit) dit is maar 3,6 mm dik.

                      Een andere reden van een (stevige) achterwand kan zijn de constructieve waarde. In de tekening op een maatvoering van 1800 mm is de achterwand natuurlijk wel van belang om de planken over de volle breedte mede te kunnen dragen. (zie ook opmerking van ben86). je doet dit door een 3,5*70 mm schroef via de achterwand in de planken te draaien.

                      Suc6,

                      Peer

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door peerpm

                        Een andere reden van een (stevige) achterwand kan zijn de constructieve waarde. In de tekening op een maatvoering van 1800 mm is de achterwand natuurlijk wel van belang om de planken over de volle breedte mede te kunnen dragen. (zie ook opmerking van ben86). je doet dit door een 3,5*70 mm schroef via de achterwand in de planken te draaien.

                        Suc6,

                        Peer
                        Klopt helemaal. was zelf van plan een kast te bouwen met binnenmaat van +/- 2000 mm (5 x 40x40x40, 3 lagen,met schuif met onderin 2 x uitvlieg kooien). Op de door jou omschreven wijze speelt de uiteindelijke breedte nagenoeg geen rol. Zal nog eens pen en papier erbij pakken en e.e.a. uittekenen. Zal wel niet zo strak worden als jouw bouwtekeningen haha

                        Gr,
                        Edwin
                        Groet :

                        Birdhouse

                        Opmerking


                        • #13
                          Maak idd maar eens een schetsje, eventueel foto erbij en het materiaal dat je wilt gaan gebruiken dan kan ik wellicht tekening van maken.

                          Suc6,

                          Peer

                          Opmerking


                          • #14
                            Hoi peer,

                            Dit zou helemaal geweldig zijn. Mijn scanner heeft echter de geest gegeven. Ik heb nu, met een beetje 'knip en plakwerk' van jouw bestaande tekening een voorbeeld in Excel gemaakt. Hierin staan ook de maatvoeringen, materialen etc. vermeld.

                            Ik heb problemen met het uploaden van het Excelbestand. Deze zal ik jou proberen toe te sturen in een PB.

                            Ik hoop dat het voor jouw duidelijk is (overbodige opmerking natuurlijk gezien jouw eerdere bouwtekeningen).

                            Mocht je nog vragen hebben kun je mij dit ook via een PB sturen.

                            Alvast bedankt voor de moeite die jij wilt nemen,

                            Edwin
                            Groet :

                            Birdhouse

                            Opmerking


                            • #15
                              Front

                              Welke maat hebben de fronten?
                              Wil namelijk dezelfde kooi maken maar met 6 kooien en met fronten die 50 hoog zijn

                              Opmerking

                              Working...
                              X