PDA

Bekijk Volledige Versie : Weer in mijn volière ingebroken.

naruch
16-11-2012, 09:28
voor de 2 de maal in 3 jaar tijd is in mijn voliere ingebroken, witkeel,grijskop, agaat en wildkleur majorputters weg en een koppel split witte goudvinken.

ik wordt er moe van :mad:

Cynnie
16-11-2012, 09:55
voor de 2 de maal in 3 jaar tijd is in mijn voliere ingebroken, witkeel,grijskop, agaat en wildkleur majorputters weg en een koppel split witte goudvinken.

Jeetje wat onwijs rot zeg! Ongelofelijk hoe brutaal!

Sterkte!

Cynthia

casehulsebosch
16-11-2012, 10:09
Hoi Rudy.

Ontzettend rot voor je. Ik wens je sterkte.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

frank4
16-11-2012, 10:10
Jawatte

Dat is toch niet normaal,dit moet toch iemand zijn die de weg weet,niet?
Hopelijk krijg je ze nog terug maar ik vrees ervoor.
Zulk volk wens je tochwel het allerergste toe.

In alle geval voor wat het waard is

HEEL veel sterkte

Frank4

pico
16-11-2012, 10:49
Ik denk dat het dezelfde gasten zijn. Ga eens goed nadenken wie er de laatste tijd bij je waren en of soortgelijke figuren dat twee jaar geleden ook waren.
Stelletje vuile ............

Sytze F
16-11-2012, 11:00
Diep triest inderdaad. Waarschijnlijk dezelfde personen, ongelooflijk dat er mensen zijn die puur uit eigen belang bereid zijn je dit opnieuw aan te doen.

Overigens maak je het potentiele dieven wel erg makkelijk. Binnen 5 minuten had ik via dit forum je volledige naam, geboortedatum, adres, tel.nrs en emailadres. Daar zou ik toch even wat aan veranderen. In ieder geval je vaste tel.nr. van je website verwijderen!

Sterkte!

Henk3
16-11-2012, 12:19
Mijn medeleven toegewenst. Heb je nog aangifte gedaan eventueel?
En zijn de ringnummers bekend? Hier even melding maken? http://www.nbvv.nl/nieuws/diefstal.asp

winterkoning
16-11-2012, 12:24

klote toch weer
ik snap dat je er zo moe van word
sterkte
gr yuri

Henk Adelerhof
16-11-2012, 13:31
Tjonge jonge jonge, daar zakt je de liefde voor de medemens toch van in de schoenen :(

Sterkte en dat je de kracht weer kunt vinden om onze mooie hobby weer op te pakken, en blijf hopen dat je ze terug krijgt via de politie, echt de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

andre 44
16-11-2012, 14:05
een schande is het :mad:
ik hoop dat ze die rotzakken op pakken
ik leef met je mee en hoop voor je dat de vogels terug kommen

jamiroquai
16-11-2012, 14:10
Veel sterkte Naruch, hopelijk kan men de dader bij de kraag vatten!

ele
16-11-2012, 14:35
Veel sterkte met dit onrecht wat jou is aangedaan.
Ik hoop / wens dat de daders gepakt mogen worden en jij je vogels ongeschonden terug zal krijgen.

mvg. Eelke

van Tuijl
16-11-2012, 14:45
Goededag zeg... goh sterkte! ze weten wel wat ze weg moeten halen! stel schorem, geen goed woord voor over.

naruch
16-11-2012, 16:40
dank voor het medeleven, na vorige inbraak heb ik mijn voliere veranderd, een tweede deur geplaats van ijzeren spijlen achter de houten deur, ijzeren spijlen voor de ramen, hier zijn ze ook niet binnen gekomen, wel hebben ze de houten deur open gekregen.

toen zijn ze via het dak binnen gekomen, normaal gesproken zou dan het alarm af moeten gaan, maar dit had ik deze keer natuurlijk vergeten :mad:
aan te zetten.

ik verbouw mijn voliere nog één keer, maar worden dan mijn vogels nog een keer gestolen, gooi ik de handdoek in de ring.

naruch
16-11-2012, 16:43
Diep triest inderdaad. Waarschijnlijk dezelfde personen, ongelooflijk dat er mensen zijn die puur uit eigen belang bereid zijn je dit opnieuw aan te doen.

Overigens maak je het potentiele dieven wel erg makkelijk. Binnen 5 minuten had ik via dit forum je volledige naam, geboortedatum, adres, tel.nrs en emailadres. Daar zou ik toch even wat aan veranderen. In ieder geval je vaste tel.nr. van je website verwijderen!

Sterkte!

dan heb je het verkeerde adres, op keuleman 24 woon ik niet :D

maar ik denk dat het dezelfde zijn als vorige keer, want ik heb vanaf toen niets meer verkocht aan huis.

Daniel
16-11-2012, 17:39
Erg klote, veel succes Rudy

guy van Peteghem
16-11-2012, 18:42

Dat is echt erg! Eigenlijk zouden we lijfstraffen terug moeten invoeren. Gangsters zijn het!
Heb je geen vermoeden wie het is?
Groeten,
Guy

andre 44
16-11-2012, 19:01
heb je wel eens aan een goeie waak hond gedacht.
bij mij kunnen de honden zowel naar binnen als naar buiten ook bij de vogels 24 uur per dag 7 dagen in de week.
ze hoeven maar iets te horen en zijn er.
en die wil je niet tegen komen voor al de jongste niet 68 kg en vol met spieren en tanden.

Serinus
16-11-2012, 19:04
Hallo,

Ja, een rotstreek!
Sterkte Naruch!

Groeten, Serinus.

naruch
16-11-2012, 20:12
heb je wel eens aan een goeie waak hond gedacht.
bij mij kunnen de honden zowel naar binnen als naar buiten ook bij de vogels 24 uur per dag 7 dagen in de week.
ze hoeven maar iets te horen en zijn er.
en die wil je niet tegen komen voor al de jongste niet 68 kg en vol met spieren en tanden.

ik heb 3 honden, maar die zitten binnen, en de daders, zijn ongeveer op 15/20 m langs 2 herdershonden gelopen die buiten ligge bij de buren, deze hebben vorige keer ook niet geblaft en nu weer niet.
anders blaffen die nog voor een scheet.

Antoni Hopmann
16-11-2012, 20:34

In en in triest.
Om gek van te worden. Wat een smeerlappen,die dat op hun
geweten hebben.

populier
17-11-2012, 13:15
Erg balen weer allemaal, veel sterkte toegewenst.:(

Ik bewonder je doorzettings vermogen.

Wel gek dat de honden van de buren weer geen alarm hebben geslagen.
Was er na het voorval niets te merken aan de honden, verdooft geweest ofzo? http://www.hbvl.be/limburg/genk/inbrekers-verdoven-hond-en-openen-kerstcadeaus.aspx

kingfisher
17-11-2012, 17:06
Vervelend voor je Naruch,snap dat je de moed laat zakken.
Misschien voorlopig alleen nog vogels binnen kweken?
Ik hoop dat je nog kunt kweken komend seizoen,sterkte.

Ton
17-11-2012, 19:54
klote man, ik hoop voor jou, dat je nog verder wil met je vogels. je doet het wel altijd goed....... van daar dat ze ook terug komen.

naruch
17-11-2012, 20:23
klote man, ik hoop voor jou, dat je nog verder wil met je vogels. je doet het wel altijd goed....... van daar dat ze ook terug komen.

maar als ik met de vogels verder ga, niet meer met de speciale soorten, ik heb geen zin om weer maanden van alles bij elkaar te zoeken, een mooi bestand te kweken/op te zetten, om het daarna te laten jatten.:mad:

ik denk wel nog wat wildkleur putters en verder wat huis en tuin kanaries, heb ik vroeger, ook heel veel kweek plezier mee/van gehad. :)

andre 44
17-11-2012, 20:40
gewoon je hart volgen rudy dan komt het wel goed.
als ik wildzang had dan had je wat van mij gekregen of je moet er wat kromsnavels bij willen hebben dan heb ik nog wel iets voor je

loxia
17-11-2012, 22:09
dank voor het medeleven, na vorige inbraak heb ik mijn voliere veranderd, een tweede deur geplaats van ijzeren spijlen achter de houten deur, ijzeren spijlen voor de ramen, hier zijn ze ook niet binnen gekomen, wel hebben ze de houten deur open gekregen.

toen zijn ze via het dak binnen gekomen, normaal gesproken zou dan het alarm af moeten gaan, maar dit had ik deze keer natuurlijk vergeten :mad:
aan te zetten.

ik verbouw mijn voliere nog één keer, maar worden dan mijn vogels nog een keer gestolen, gooi ik de handdoek in de ring.

jammer naruch ik hoop dat je doorgaat . velen waarderen jouw bijdragen aan dit forum .je schrijf dat je spijlen achter de deur had . maar toch zijn ze via een andere deur binnengekomen . zitten daar geen spijlen achter ? en van dat alarm wat niet aanstond , werkt dat niet met een tijdschakelaar zodat je die niet elke keer hoeft aan te zetten ?

gors
18-11-2012, 15:29
das echt kltn man .
maar toch ff bijzeggen over adres enzo,vele denken dat ze adressen van internet lezen maar wat als je tt-speler bent staat ook adres naam telefoonnr bij en zelfs wat voor vogels je zitten hebt.

naruch
18-11-2012, 15:29
jammer naruch ik hoop dat je doorgaat . velen waarderen jouw bijdragen aan dit forum .je schrijf dat je spijlen achter de deur had . maar toch zijn ze via een andere deur binnengekomen . zitten daar geen spijlen achter ? en van dat alarm wat niet aanstond , werkt dat niet met een tijdschakelaar zodat je die niet elke keer hoeft aan te zetten ?

nee ze zijn door geen enkele deur of raam binnen gekomen, maar het dak open gebroken en laten daar nu net geen spijlen zitten (wat wel gaan komen) daar stonden de sensors op gericht.

ik had dus eigenlijk aan alles gedacht, behalve dat ik eens een keer vergat het alarm aan te zetten.

het alarm is op afstands bediening, de draadloze bewegings sensors en draadloze alarmcontacten zitten in/op de voliere en de alarmunit staat op een veilige plaats binnen in de woning.

dus de stroomdraad door knippen in de voliere heeft geen nut, en het alarm heeft ook nog eens een accu op om tijdens een stroomstoring toch zijn werk te kunnen doen, wel komt er waarschijnlijk nog een draadloze ip camera die 24 uur per dag binnen in voliere opneemt en eens in de week gewist wordt.

als het fout moet gaan, gaat het ook goed fout, want hoe groot is de kans ,dat je , je alarm vergeet aan te zetten, en dan net wordt ingebroken.

had ik maar zoveel "geluk" in de staatsloterij :rolleyes:

natuurkweker
18-11-2012, 18:24
de vogelwereld word op deze manier steeds kleiner.
waarom als ze ze pakken deze mensen niet hard genoeg gestraft worden .
dus de volgende poging gerust weer herhalen .
mijn gevoel zegt dat het dezelfde zijn maar pas op .
je staat vaak versteld dat dit je eigen vrienden kunnen wezen .
de wereld bestaat helaas uit afgunst en jaloezi en vooral in de wildzang wereld .
daarom alleen al voor dat komt bij mijn geen wildzang binnen .
als je zoiets in handen krijgt wil je toch vermoorden toch grrrrrrr.
geeft nooit teveel info op sites
heb je toevallig geen ringnummers van deze vogels???
misschien dat iemand ze aan geboden krijgt?

eric 008
18-11-2012, 18:58
schurfhonde zijn het :mad:
ik weet wat je nu door maak ik vind dat niet leuk.
sterkte en laat je door die lui niet onder sneeuwen met vriendelijke groet eric.

jklijn
19-11-2012, 02:10
Naruch,klote voor je.Ringnummers opgeven kan je wel doen maar in de Balkanlanden/Polen enz. kijkt men echt niet naar een ringetje meer of minder,laat staan dat daar gecontroleerd wordt.Voorbeelden zat uit de duivensportwereld.Lang leve de open grenzen,sterkte met jouw verlies waar je waarschijnlijk jarenlang tijd en eerlijkverdiend geld in gestoken hebt.
Hopelijk pakken ze de daders maar dan...???
Gr.Jaap.

naruch
19-11-2012, 12:01
dit is gestolen

meeste met kweeknummer BEC 3268

2 koppels goudvink split wit

2 witkeel majorputters BEC-2.7-11-01-NL-3268
BEC-2.7-11-03-NL-3268

4 kleine witkeel kleine putters BEC-2.5-11-01-NL-3268
BEC-2.5-11-02-NL-3268
BEC-2.5-12-06-NL-3268
AOB-C-08-017-963

2 satinet majorputters pop en man
6 x wk majorputters BEC-2.7-11-07-NL-3268
NB-NL-2.7-1-5PTA-10
nB-NL-2.7-8-5PTA-10

2 x agaat majorputter BEC-2.7-11-13-NL-3268

2x grijskopputter

die andere nummers had ik nog niet ingevoerd in het kweekprogramma, dit doe ik altijd als ik de koppels samen stel.

Ton Koek
19-11-2012, 14:47
Dieptriest, ik hoop dat je snel het plezier weer terugvindt in de hobby.

Lucky
19-11-2012, 20:39
Hier zijn geen woorden voor. Sterkte Naruch!

loodje
30-11-2012, 09:31
Ik vindt het heel erg naar voor je Naruch, wat een klootzakken.
Heel veel sterkte.

naruch
30-11-2012, 16:22
en afgelopen dinsdag de nieuwe fiets ( 1 maand oud ) van mijn vrouw gestolen op haar werk, het zit deze maand niet mee. :mad:

populier
30-11-2012, 17:08
Gaat lekker bij jou, nog even de maand December doorkomen, en hopelijk komt er een beter jaar voor jullie aan.

jfk1
06-12-2012, 10:50
gewoon weg een schande .

naruch
13-12-2012, 16:46
goed nieuws gekregen, de verzeking keert uit, nu spullen bestellen, om de volliere nog beter te beveiligen, en op vogel "jacht ".
zodat ik komend seizoen toch nog wat kan kweken.

ik heb er mijn vogels niet mee terug, maar een doorstart met de vogels zit er nu wel rooskleurig uit.:)

populier
13-12-2012, 16:57
Heel goed nieuws, kan je weer een beetje voort in de vogelhobby.

Vielen de vogels onder een gewone inboedel verzekering of heb je een speciale verzekering voor de vogels genomen? zo ja welke?

naruch
13-12-2012, 18:32
Heel goed nieuws, kan je weer een beetje voort in de vogelhobby.

Vielen de vogels onder een gewone inboedel verzekering of heb je een speciale verzekering voor de vogels genomen? zo ja welke?

viel bij interpolis gewoon onder de inboedel verzekering, de schade aan de voliere valt onder opstalverzekering.

populier
13-12-2012, 18:50
Ok, dank je voor je reactie.:)

Ton
13-12-2012, 19:42
succes Naruch, bij het vinden van de goede vogels. en bij het anti diefstal maken van je voliere.

naruch
13-12-2012, 20:09
tijdens mijn zoektocht of mijn vogels niet aangeboden werden, ben ik enkele heel interessante vogels tegen gekomen, hopelijk zijn ze nog niet verkocht.

de voliere wordt het dak afgehaald en ijzeren staven gelast zodat het 1 geheel wordt met de voliere, verankerd in betonpalen, dan weer het dak erop, de bewegingsmelders worden verplaatst en vast gezet zodat, deze niet meer opzij geduwd kunnen worden. daarnaast komen er bouwlampen met bewegingsmelders en een bewakings-ip-camera, afrastering van de tuin wordt verhoogd, samen met eerdere aanpassingen ziet het er dan niet meer zo mooi uit, maar (hopelijk) wel effectief.

andre 44
13-12-2012, 20:17
erg dat het zo moet maar ik hoop voor je dat je het weer mooi krijgt en met mooie vogels en jongen in 2013 :santa:

jeffrey rahoens
14-12-2012, 19:06
Wat rot zeg!
Echt een schande dat er mensen daartoe in staat zijn.
Wel goed om weten dat ze ook verzekerd zijn, voor mocht het hier voorvallen maar laat ons hopen van niet

tiny
24-12-2012, 21:27

heel spijtig maar vaak is het iemand die bekend is met jou (kweek)vogels Als het om waardevolle dingen gaat kan je niemand vetrouwen ,ik zou zeggen hou je ogen en oren op je eigen vereniging goed open .mvg tiny :huh

winterkoning
31-12-2013, 11:39
tijdens mijn zoektocht of mijn vogels niet aangeboden werden, ben ik enkele heel interessante vogels tegen gekomen, hopelijk zijn ze nog niet verkocht.

de voliere wordt het dak afgehaald en ijzeren staven gelast zodat het 1 geheel wordt met de voliere, verankerd in betonpalen, dan weer het dak erop, de bewegingsmelders worden verplaatst en vast gezet zodat, deze niet meer opzij geduwd kunnen worden. daarnaast komen er bouwlampen met bewegingsmelders en een bewakings-ip-camera, afrastering van de tuin wordt verhoogd, samen met eerdere aanpassingen ziet het er dan niet meer zo mooi uit, maar (hopelijk) wel effectief.

goed om te lezen dat je weer volop in de "running"ben.

die interessante vogels......................jouw doelgroep weer of ga je eens wat anders proberen?

mensen zoals jij mogen wat mij betreft de wat zeldzamere soorten gaan houden.
kweken doe jij toch wel.

succes en als er 1 is die ik een goed 2013 kweekseizoen toedicht dan ben jij het wel.

mvg

naruch
31-12-2013, 11:55

die interessante vogels......................jouw doelgroep weer of ga je eens wat anders proberen?

kweken doe jij toch wel.

succes en als er 1 is die ik een goed 2013 kweekseizoen toedicht dan ben jij het wel.

mvg

helaas kan ik je geen pb sturen, je/u hebt dit niet ingeschakeld, stuur mij even aub een pb Winterkoning

winterkoning
31-12-2013, 19:04
helaas kan ik je geen pb sturen, je/u hebt dit niet ingeschakeld, stuur mij even aub een pb Winterkoning

ik is geen u hé
ben maar gewoon een boerenklzak

als het goed is dan heb je nu mijn adres.
groetjes
yuri

natuurkweker
31-12-2013, 22:14

kweken doe jij toch wel.

mvg

heb jij ze gevonden ?:confused:
dat zou een mooi afsluiting zijn met een prachtig nieuw jaar voor naruch met een goede moed weer er mee door te kunnen gaan een prachtiger nieuw jaar kan je een vogel vriend niet wensen :D