Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dementie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dementie

    Zou het ook werken bij mannen?

  • #2
    Het artikel van de televaag is inmiddels verwijderd.


    Op andere sites een zelfde soort verhaal:


    Hoewel er vaak wordt gedacht dat er veel nadelen kleven aan de anticonceptiepil hebben wetenschappers nu nog een voordeel ontdekt. De pil zou namelijk helpen om dementie bij vrouwen te voorkomen. Uit een studie van de Universiteit van Wisconsin onder […]


    Mogelijke nadelen als een verhoogde kans op bepaalde aandoeningen worden er niet genoemd.

    mvg. Eelke

    Opmerking


    • #3
      ik heb dit al jaren : vogelgekte .
      dementie: is niet dat ze . grappen en lol .. nie erg .
      ik zo nu meen idee .??? hier zitten er toch . zeer grote pamperkwekers .
      dementie : ik hoop dat niemand.

      Opmerking


      • #4
        Wat doet die "zin" over pamper......."er tussen Medaar?

        mvg. Eelke

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door ele
          Wat doet die "zin" over pamper......."er tussen Medaar?

          mvg. Eelke
          Ik snap het hele stukje van medaar niet. Zal wel een 'dement' stukje zijn.

          Maar naar aanleiding van die artikeltjes snap ik waarom ik zo verschrikkelijk vergeetachtig ben de laatste tijd: Ik ben maar een paar jaar van mijn leven aan de pil geweest. Fout fout!

          Wat trouwens ook helpt tegen veroudering van je hersens, is cryptogrammen maken. Omdat je dan links moet leggen tussen woorden, berippen etc, maken je hersens steeds nieuwe verbindingen, zelfs als oudere verbindingen beginnen af te sterven.
          Daar moet je dan uiteraard wel mee beginnen als je nog goed bij de tijd bent.

          Als je nog jong bent en je begint ermee, dan maakt het je zelfs intelligenter, omdat er steeds nieuwe verbindingen gemaakt worden.

          Ik had dat ooit gelezen in zo'n wetenschappelijk blad. Leuk, want ik doe al jaren cryptogrammen. heerlijk!

          Voor al die mensen die met dementie te maken hebben in hun omgeving; ga wat doen met de demente persoon. Neem hem of haar mee naar buiten, veel praten, veel laten zien. Dat remt het allemaal iets af.
          Stil achter de geraniums zitten versnelt het proces.
          En pas op met oudere mensen en narcoses; zijn ze geestelijk okee, dan kunnen ze er behoorlijk dement uit komen; de narcose schijnt zo'n klap op de hersens te geven.... heel akelig.

          Ik wens iedereen met een familielid of anders met dementie in zijn omgeving heel veel sterkte, want dat is heel zwaar om mee om te moeten gaan.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking

          Working...
          X