Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Selectie een mutatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Selectie een mutatie

    Alle kwekers selecteren op bepaalde eigenschappen die een vogel heeft.
    Ik neem aan dat dit vastgelegd wordt in de genen.

    De vraag, als deze wijzigingen in de genen zijn vastgelegd kunnen we dan spreken van een mutatie?
    Mijn leven...........



  • #2
    stukje geschiedenis hans

    Opmerking


    • #3
      Kwekers selecteren bewust of onbewust op mutaties of juist het gebrek daaraan (gezonde wildkleur vogels). Door het selecteren zelf ontstaan geen mutaties.

      Opmerking


      • #4
        Een mutatie is een genetische differentiatie tov de normale status, een wijziging in de basensamenstelling van de DNA sequentie.

        Dus het antwoord op de vraag van De Kweker is ja.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Edmsdk
          Een mutatie is een genetische differentiatie tov de normale status, een wijziging in de basensamenstelling van de DNA sequentie.

          Dus het antwoord op de vraag van De Kweker is ja.
          Maar de kweker is niet de oorzaak van de mutatie; hij kan slechts er op selecteren als de mutatie er al is.

          Opmerking


          • #6
            We hadden een wildkleur turquoisine met een beetje rood op de buik, dit is door selectie een compleet rode vogel aan de voorzijde geworden. Dit is vanzelfsprekend vastgelegd in de genen. Want het vererft en zelfs dominant.

            Kunnen we dit nu een mutatie noemen of niet. Het lijkt in het geheel niet meer op de originele wildkleur.

            Ik zou dus zeggen ja.
            Mijn leven...........


            Opmerking


            • #7
              is dat kleine beetje al niet in de gene poll aanwezig hans wat voeg je dan toe niets je breid een kleurtje uit wat al in de vogel zit zijn de wildkleuren die geheel geel zijn vrij van rode psittacine ?

              Opmerking

              Working...
              X