Mededeling

Collapse
No announcement yet.

drinkfonteintjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • drinkfonteintjes

    verversen van drinkfonteintjes gaat bij mij als volgt ,
    constant staat er een emmer ter beschikking met desinfecterend middel in ,alle dagen gaan de drinkfonteintjes na lediging den emmer in en worden er verse uitgehaald die nog es nagespoeld worden .

    als men dit doet weet men op zich dan dat men niet telken male het opvullen van de fonteinen met de nodige vtaminen of andere zaken die men in het water gebruikt voor de vogels niet 100 pro moet opvullen ,op den duur ken je het verbruik van iedere kooi ongeveer per dag.

    dus een beetje werk maar toch hygienisch .

    grt peter

  • #2
    Hoi Peter,

    Ik snap eigenlijk niet helemaal, of helemaal niet wat je verteld.

    Ik vind dat we natuurlijk niet een puinhoop van moeten maken maar
    ook niet teveel onze vogels moeten beschermen tegen bacterien.
    Ik spoel mijn waterbakjes schoon af en toe was ik ze als dat nodig is.
    Verder niet, moet je in de natuur zien hoe ze erbij zitten.
    Verder gebruik ik fonteintjes bijna tot helemaal niet.
    De vogel kan alleen drinken en wassen kunnen ze niet.
    gr. Ben
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      ik vervang de flesjes gewoon om de dag,de ene dag spoel ik ze om en maak ze schoon met een flesserager en de andere dag pak ik een nieuwe en de oude gaat in de vaatwasser.

      Let wel,elke dag wel schoon water ,dat mag duidelijk zijn.

      En Peter hoe lang laat je die emmer dan staan,een dag is bij mij al te lang eerlijk gezegd.

      Ben,even dit:
      Verder gebruik ik fonteintjes bijna tot helemaal niet.

      Hoe geef jij dan water?
      In de bakjes aan het front,zeg maar de voerbakjes?
      Hoef ik hier niet te doen,die poepen ze gewoon vol.
      Mvg,
      Kingfisher.

      Opmerking


      • #4
        hai Ben ,

        100 procent zijn ze nooit beschermd en er komen nog verschillende zaken naar voor wat we niet altijd in de hand hebben, als nog de nodige weerstand gaan tegen moeten opbouwen maar toch heb je een deel toch in bescherming genomen .

        Ik vind dat je de kat niet bij de melk moet zetten als je me begrijpt wat ik bedoel ,met proper en zoveel mogelijk hygienisch te werken ga je veel verder komen en langer met gezonde vogels zitten.

        Een opgesloten vogel kan je niet vergelijken met vogels in de natuur want dan heb jijnzelf de gezondheid voor een stuk in de hand .

        Deze emmer blijft niet langer dan 2 dagen staan omzelf op zich geen bacterie kweek station te vormen.


        dat blijven staan hangt natuurlijk af van hoeveelheid fonteintjes te water steekt zo heb ik steeds 2 emmers staan waar voor een totaal van 6 fonteintjes.


        grt peter

        Opmerking


        • #5
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #7
              Al laat je de badjes de gehele dag hangen ,,zelfs dan worden je vogels waarschijnlijk nog steeds niet ziek en zijn ze net zo gezond.
              Ze hebben alleen meer vrijheid om te baden wanneer ze zelf willen.
              In de meeste gemengde volliere's hebben de vogels ook 24 uur per dag het hele jaar door hun badwater.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Al laat je de badjes de gehele dag hangen ,,zelfs dan worden je vogels waarschijnlijk nog steeds niet ziek en zijn ze net zo gezond.
                Ze hebben alleen meer vrijheid om te baden wanneer ze zelf willen.
                In de meeste gemengde volliere's hebben de vogels ook 24 uur per dag het hele jaar door hun badwater.
                Natuurlijk niet vergeten:
                Elke dag vers water en ook in de gemengde voliere.
                Een beetje Gezasept in het water kan ook geen kwaad.
                Vr.groeten van
                Antoni





                homepage:
                http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                  Al laat je de badjes de gehele dag hangen ,,zelfs dan worden je vogels waarschijnlijk nog steeds niet ziek en zijn ze net zo gezond.
                  Ze hebben alleen meer vrijheid om te baden wanneer ze zelf willen.
                  In de meeste gemengde volliere's hebben de vogels ook 24 uur per dag het hele jaar door hun badwater.
                  Had ik een buitenvoliere gewoon op de volle grond dan had ik zeker ook voor de hele dag badwater gezorgd dmv een systeem wat 1x per uur ververst ofzo maar ik zit binnen,dat weet je denk ik wel,en laat ik de badjes de hele dag hangen dan heb ik een zeiknatte bodem dus vandaar dat ik het op deze manier doe.

                  Het is ook het mooiste om het te doen zoals jij aangeeft maar ik kan helaas niet anders.
                  Mvg,
                  Kingfisher.

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik gebruik het drinkfonteintje ook als nestje. Mijn zebravink pop in ieder geval


                    Het past i.i.g. precies
                    Met vriendelijke groet:
                    Henk.

                    Opmerking


                    • #11
                      Wij hebben een watersilo en een schaal met water staan.
                      Ik merk dat ze zelf weten wanneer ze kunnen badderen. Nu met dit koudere weer doen ze het niet.
                      Uiteraard ga ik het als het vriest wel weghalen voor de zekerheid.

                      Uit de schaal drinken ze dus maar ze badderen er ook in. Ik heb niet het idee dat ze daar slechter van worden. Er ligt zelden een poepie in, als ik dat zie dan ververs ik het soms tussendoor nog een keer. Ververs het iedere dag maar niet op een vast tijdstip, kan dus zo zijn dat ik het de ene keer in de ochtend ververs en de volgende dag tegen de avond.

                      Groetjes, Chantal.

                      Aanvulling: schoonmaken doe ik met heel heet water.
                      http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        --------------------------------------------------------------------------------
                        @ Kingfisher
                        "ik vervang de flesjes gewoon om de dag, de ene dag spoel ik ze om en maak ze schoon met een flesserager en de andere dag pak ik een nieuwe en de oude gaat in de vaatwasser."

                        Dit doe ik ook ongeveer, maar hoe maak je het gedeelte schoon waar het water uitstroomt.
                        Ik gebruik hier zo'n tandenrager, die ik van mijn mondhygieniste moet gebruiken, maar het is wel een hoop werk.
                        Hopelijk heb je een betere methode.

                        Voor de grappenmakers
                        Het is niet dezelfde die ik voor de spleten tussen mijn tanden gebruik en die voor de fonteintjes!

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door pico
                          --------------------------------------------------------------------------------
                          @ Kingfisher
                          "ik vervang de flesjes gewoon om de dag, de ene dag spoel ik ze om en maak ze schoon met een flesserager en de andere dag pak ik een nieuwe en de oude gaat in de vaatwasser."

                          Dit doe ik ook ongeveer, maar hoe maak je het gedeelte schoon waar het water uitstroomt.
                          Ik gebruik hier zo'n tandenrager, die ik van mijn mondhygieniste moet gebruiken, maar het is wel een hoop werk.
                          Hopelijk heb je een betere methode.

                          Voor de grappenmakers
                          Het is niet dezelfde die ik voor de spleten tussen mijn tanden gebruik en die voor de fonteintjes!
                          Mvg,
                          Kingfisher.

                          Opmerking


                          • #14
                            Dank je wel. Ik kende altijd maar 1 maat.
                            Groot.

                            Opmerking


                            • #15
                              Ik heb zo'n fles op de kop met een schaal eronder waar ze uit drinken. Daar doe ik van dat water uit de britakan in; daar zit net even wat minder kalk enzo in.

                              op de grond ligt een plastic onderbord van een planten pot met water voor de kwartels, waar de vogels gewoon in badderen.... zelfs nu nog, met dit weer.
                              'Vliegde ik?'
                              -'Nee, je valde.'

                              Opmerking

                              Working...
                              X