PDA

Bekijk Volledige Versie : mijn kanaries(5) vliegen los

rose
01-11-2012, 23:10
Mij is altijd verteld dat kanaries nooit los mogen vliegen in tegenstelling tot parkieten,omdat ze overal van in de war zouden raken,of tegen alles opvliegen.
Daarom graag mijn verhaal
Ik heb 5 kanaries in een betrekkelijk kleine kooi 1 meter bij 50 bij 70(alleen in de winter!) zomers zitten zij in een buiten voliere van 2,5 meter.
Maar omdat ik het te klein vind mogen zij iedere dag los,
en dat gaat uitstekend en het is bijzonder leuk om te zien hoe goed en snel zij de kamer doorvliegen en alles door en door kennen,na een aantal uurtjes zitten ze vanzelf weer in de kooi en gaan er ook niet meer uit.
Toch zijn ze niet echt tam maar zo zie je maar dat het wel mogelijk is :)

Henk Adelerhof
01-11-2012, 23:31
Goh wat leuk, had je er toevallig ook een filmpje van :)

Animal
01-11-2012, 23:33
Ik heb vroeger ook een kanarie gehad die elke dag los mocht.
Helemaal geen problemen ,vloog ook nergens tegen aan ,en ging altijd weer vanzelf zijn kooi in als hij iets lekker kreeg ,,een klein stukje brood of appel.
Iedere vogel kan tam worden.Alleen de ene soort is er iets gemakkelijker in.

Antoni Hopmann
02-11-2012, 12:58
Mij is altijd verteld dat kanaries nooit los mogen vliegen in tegenstelling tot parkieten,omdat ze overal van in de war zouden raken,of tegen alles opvliegen.
Daarom graag mijn verhaal
Ik heb 5 kanaries in een betrekkelijk kleine kooi 1 meter bij 50 bij 70(alleen in de winter!) zomers zitten zij in een buiten voliere van 2,5 meter.
Maar omdat ik het te klein vind mogen zij iedere dag los,
en dat gaat uitstekend en het is bijzonder leuk om te zien hoe goed en snel zij de kamer doorvliegen en alles door en door kennen,na een aantal uurtjes zitten ze vanzelf weer in de kooi en gaan er ook niet meer uit.
Toch zijn ze niet echt tam maar zo zie je maar dat het wel mogelijk is :)

Fijn voor jou,Rose.

Neem gewoon de waarschuwingen serieus en als alles dan goed gaat is
dat toch prima.

pico
02-11-2012, 15:06
Rose,
Ik kan me voorstellen dat je dat bij één vogel doet, maar jij doet het met vijf.
Hoe weet je waar ze hun ontlasting hebben gelaten.
Als je het slechts met eentje doet is het nog te overzien.
Ik heb ook altijd een pietje laten rondvliegen. Z’n deur stond ’s avonds open en hij ging erin en eruit wanneer hij maar wilde.
Ik vind het verder wel leuk hoor. Beschouw dit dus niet als negatief commentaar.

van Tuijl
02-11-2012, 15:23
erg leuk zeg Rose!

zelf zou ik dat ook wel leuk vinden maar ach hier wonen in huis ook nog een vrouw, kat en een hond dus dat zal wel nooit gebeuren :D

Henk Adelerhof
02-11-2012, 19:17
Een automatisch bemesting systeem? :) Wat een luxe :D

Cynnie
02-11-2012, 19:22
Leuk! Wij hadden vroeger twee kanaries en die mochten ook elke dag even rondvliegen. Met wat snoepzaad zaten ze zo weer in de kooi.
Even goed opletten met de ramen, dus gordijnen dicht.

Ook hadden we vroeger (28 jaar geleden, toen het nog mocht?) een jong koolmeesje in huis genomen nadat zijn ouders waren opgeten door de buurkat :mad: Die werd heel erg tam. Ging mijn moeder buiten wandelen en vloog hij met haar mee. En daarna gewoon weer mee naar binnen. Ik kan me nog wel herinneren dat ik op zowat al mijn speelgoed volgelpoep had zitten haha.

Helaas is het meesje op mijn 8e verjaardag eveneens door de buurkat gegrepen... Een trauma, dat was het.

Veel plezier met je kanaries (wij hebben er 7 in de buitenvoliere dus die laat ik nu niet los vliegen :p )

Groeten,
Cynthia

jeffrey rahoens
02-11-2012, 20:44
Leuk maar waarom laat je ze niet gewoon buiten?

casehulsebosch
02-11-2012, 20:50
Een automatisch bemesting systeem? :) Wat een luxe :D

Ja Henk. Deze opmerking deed me weer denken aan mijn moedertje. Een van haar favourite gezegden: " Waar ik niet ziek van word, zal jij niet dood aan gaan"

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Henk Adelerhof
02-11-2012, 21:03
Beste Kees, ik zal wel teveel Deventer koek gegeten hebben, maar die snap ik even niet :)

Animal
02-11-2012, 21:23
Leuk maar waarom laat je ze niet gewoon buiten?

Dat werkt niet hoor ,,het zijn geen (post)duiven.

rose
02-11-2012, 22:54
Rose,
Ik kan me voorstellen dat je dat bij één vogel doet, maar jij doet het met vijf.
Hoe weet je waar ze hun ontlasting hebben gelaten.
Als je het slechts met eentje doet is het nog te overzien.
Ik heb ook altijd een pietje laten rondvliegen. Z’n deur stond ’s avonds open en hij ging erin en eruit wanneer hij maar wilde.
Ik vind het verder wel leuk hoor. Beschouw dit dus niet als negatief commentaar.

Om even je vraag te beantwoorden over het hele poepgebeuren ( wat heel erg mee valt hoor.),het is een paar uurtjes dat ze los zijn en naderhand pak ik een doekje en is het zo weg,dat moet je er dan voor over hebben denk ik maar :)

Henk Adelerhof
02-11-2012, 23:03
Ok, nu begrijp ik het verhaal van Kees ook :)
Het valt mee, stel je niet aan hahahaha :D

Mijn zus had vroeger een tamme valkparkiet, die ook altijd los vloog.
Ronnie heette hij, we zaten een keer erwtensoep te eten bij moeders, en mijn zus deed haar hand naar beneden om soep op te lepelen, en net dat de vogel besloot, om op haar hand te gaan zitten, deed ze de lepel naar haar mond.
De vogel miste opeens zijn landingsplaats, en viel pardoes al spartelend met zijn hele hebben en houden inclusief zijn poepert in de snert. Die ons door het gefladder om de oren vloog. Het werd de vogel letterlijk te heet aan zijn pootjes :D

Tal
03-11-2012, 00:16

Ronnie heette hij, we zaten een keer erwtensoep te eten bij moeders, en mijn zus deed haar hand naar beneden om soep op te lepelen, en net dat de vogel besloot, om op haar hand te gaan zitten, deed ze de lepel naar haar mond.
De vogel miste opeens zijn landingsplaats, en viel pardoes al spartelend met zijn hele hebben en houden inclusief zijn poepert in de snert. Die ons door het gefladder om de oren vloog. Het werd de vogel letterlijk te heet aan zijn pootjes :D

:D Zo landde één van onze tamme parkieten een keer in een schaal met slagroom.

Cynnie
03-11-2012, 04:07

Haha mijn vader had vroeger ook een parkiet die een keer in de pan met snert viel, een eigen aardige gewoonte? :rolleyes:

jeffrey rahoens
03-11-2012, 13:16
Dat werkt niet hoor ,,het zijn geen (post)duiven.

Ik bedoel natuurlijk gewoon in de volière

Animal
03-11-2012, 13:45
Ik bedoel natuurlijk gewoon in de volière
OOOO ,maar niet iedereen heeft een volliere he.

jeffrey rahoens
03-11-2012, 14:47
OOOO ,maar niet iedereen heeft een volliere he.

Rose zei dat ze in de zomer in een volière van 2,5 meter zitten :rolleyes:

Pippa
25-11-2012, 12:46
Altijd leuk, losvliegende vogels hoor! Mijn ouders hadden vroeger altijd zebravinkjes en japanse meeuwen in een kooi in de kamer. Die vlogen ook regelmatig los en gingen uit zichzelf hun kooi weer in. Poepen ging ook vnl in de kooi trouwens, er lag zelden ergens iets. Ik had twee parkieten die rondjes vlogen in mijn slaapkamer. Ik had een stok aan twee kettinkjes aan het plafond gehangen waar ze vaak op zaten. Daaronder had ik een soort regengootje gemaakt waar ze in poepten. Was ideaal...haha..
Er heeft ook nog een tijdje een wit duifje door onze huiskamer gevlogen. Die hadden we gevonden en omdat we maar een klein kooitje voor de opvanger hadden mocht hij los door het huis. Was leuk, vooral als er visite kwam en hij nam een duikvlucht van de kast af naar beneden! :D Na een paar maanden is hij naar een kennis van ons gegaan die een voliere met meer duiven had.

Jeroen H
26-11-2012, 11:58
Leuk dat ze los vliegen, ik heb zelf alleen nog nooit gehoord dat dat bij kanaries niet zou kunnen. De eerste keer dat men ze los laat is natuurlijk altijd wat onwennig, ik ben bang dat veel mensen zich daardoor laten afschrikken terwijl de vogeltjes natuurlijk al snel wennen.