Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleur van dons bij sijsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kleur van dons bij sijsen

    Hoi

    Ik heb dit jaar gekweekt met de sijs. En heb nu 7 jonge sijsen.
    Waarvan 1 man en 6 poppen. Maar deze poppen hebben verschillende kleuren.
    Zelf veronderstel ik 3 ivoor bruin pastel omdat de borst spierwit is met een paar lichte bruine flanken en donkere bek, 2 groenpastel, en 1 agaat.
    Nu is mijn vraag is er verschil in donsbekleding van de verschillende kleurslagen bij de sijs?

    M.v.g
    Ronny

  • #2
    ja ,maar om de juiste benaming bij elke vogel te benoemen word iets moeilijker ,je zal zeker moeten weten wat de juiste kleur is van de ouder vogels, als je dit enkel op uiterlijk beoordeeld worden er vaak foute benamingen gegeven zeker bij de sijs .
    persoonlijk vind ik mutaties waarbij de sijs zijn tekening verliest een beetje jammer.grtn

    Opmerking


    • #3
      Ik kan de kleurslag van de ouders benoemen pop wildkleur en man bruinpastel.
      Maar hij moet zeker split zijn voor verschillede kleuren want in het laatste nest lagen zeven jonge ,waarvan er spijtig genoeg 4 gestorven zijn.
      Bij die gestorven jongen waren er 2 heel bleke bij. Bijna wit.
      Dus ben ik zeker dat de man split is voor veel kleuren. En geeft de zichtbare kleur van de man geen zekerheid over de kleur van zijn dochters.

      Opmerking


      • #4
        de zichtbare kleur gaat over op de jonge poppen enkel als hij niet split is.
        wat hij dus duidelijk wel is in dit geval.
        mss moet je enkele foto's plaatsen .

        Opmerking


        • #5
          hmhm ze : je kweekt sijs.

          zoveel jongen bravo: da kleur gedoe, niemand weet het nog ?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door medaar
            hmhm ze : je kweekt sijs.

            zoveel jongen bravo: da kleur gedoe, niemand weet het nog ?
            Daar geef ik je groot gelijk in.

            Opmerking

            Working...
            X