Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het laat me niet los ................

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Het laat me niet los ................

    Het laat me niet los .........
    Vandaag sprak ik een kweker die met een opmerkelijke uitspraak kwam;

    Ik zorg dat mijn vogels een tekort hebben waardoor ze in broedconditie zijn, vergelijk het met een boom, als deze een gebrek heeft gaat ze veel vruchten geven.

    Iemand enig idee hoe en welk gebrek en of de vogels hier dus op reageren door direct aan een legsel te beginnen om nageslacht te krijgen.

    En hier bedoel ik niet mee afgepast voeren wat dat doen de meeste van ons al.

    Uhmm, het laat me echt niet los.
    Mijn leven...........



  • #2
    Een vogel gaat niet in broedconditie komen door een tekort.


    Waarschijnlijk werd bedoeld de vogels na een tekort-periode
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      Wat mij het meest intrigeerde was de uitspraak van die kweker in combinatie met het feit dat de meeste vogels nog niet door de rui zijn maar wel al op een legsel zitten.

      Waarom, is er een drang om zich voort te planten ondanks de ogenschijnlijke slechte conditie. Kijk ik heb zelf gezien dat de vogels niets tekort komen aan voer en water maar wat dan.

      Ik hoop dat jullie begrijpen waarom mij dit niet los laat.
      Mijn leven...........


      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door De Kweker
        het feit dat de meeste vogels nog niet door de rui zijn maar wel al op een legsel zitten.
        lijkt me niet helemaal zuiver. 2 periodes in het leven/jaar van een vogel die erg veel energie kosten ter gelijke tijd en dan wordt er ook nog expres weinig gevoerd.
        klopt naar mijn idee niet.

        ik zou zo zeggen: kijk naar buiten, naar de natuur. gaan de koolmeesjes nesten bouwen als de bladeren van de bomen vallen? ik dacht het niet en daar vast een hele goede reden voor.

        Opmerking


        • #5
          Haha van Tuijl, dat is juist het interessante.
          Ik krijg hier tenminste geen eitje te zien als de vogels in de rui zijn.
          Dus ben ik ook heel benieuwd hoe hij het doet.
          normaal is een tekort niet echt positief. Maar ja wat bedoeld hij nu?

          gr. Ben
          Groeten, Ben

          Opmerking


          • #6
            Hallo, de kweker die dat zei, heeft zelf ook een tekort.
            Ik denk daarbij aan 'common sense' , want je kan geen boom vergelijken met een levend wezen van vlees en bloed.
            Want, als een boom beschadigd raakt, dan neemt hij meer vocht en voeding op, om de cellen te herstellen.
            En dat gaat dan de hele boom door, tot aan de toppen toe en dan gaan er vanzelf meerdere bloemen en dus vruchten komen.
            En het zal wel aan mij liggen, maar dat zie ik bij de vogels niet gebeuren.
            Met vriendelijke groet:
            Henk.

            Opmerking


            • #7
              Bedoelde hij eigenlijk niet een magere periode dan een gebrek. Een gebrek is ergens TE weinig van. Een magere is datgene wat nodig is binnen krijgen .

              Opmerking


              • #8
                Sommige planten en misschien ook wel sommige dieren gaan juist in slechte tijden over tot voortplanten . Dit is dan een instinkt om het voortbestaan van de soort te garanderen.

                Is al eerder gezegd ,,jonge vogels(dieren) kweken wil helemaal niet zeggen dat de dieren goed worden verzorgd of het naar hun zin hebben. Kijk eens naar de mens ,dat is ook gewoon maar een dier.

                Opmerking


                • #9
                  Iemand die zijn dieren om welke reden dan ook expres tekort doet, zou geen dieren mogen hebben.
                  'Vliegde ik?'
                  -'Nee, je valde.'

                  Opmerking

                  Working...
                  X