Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Doe ik het zo goed? Tropen+Kakarikis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Doe ik het zo goed? Tropen+Kakarikis


  • #2
    als ze toch apart gaan zou ik ook een tropen mengeling halen voor je tropen. goede mengelingen zijn per soort aangemaakt, en ja uiteraard eten je tropen er wel van, maar het is speciaal voor je kakariki`s toch ?
    groeten Ton
    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

    Opmerking


    • #3
      ik sluit me helemaal bij Ton aan.
      Natuurlijk zitten er zaadjes tussen die je tropen ook lekker vinden maar
      bij het apart houden van vogels kun je beter voer geven dat echt voor die vogels is samengesteld.
      gr. Ben
      Groeten, Ben

      Opmerking


      • #4
        ik zou inderdaad ook gewoon tropenzaad erbij kopen.

        in het zaad van de kakariki's zit wel klein zaad tussen dat de tropen eten maar dit zullen maar een paar soorten zijn en om ze toch een gevarieerd menu te geven waarmee ze niets te kort komen.

        ipv onbeperkt eivoer zou ik dat wel beperkt doen 2 maal per week ofzo.

        verder ziet het er erg goed uit

        Opmerking


        • #5
          Helder, dit jaar gaan de Tropen nog apart dus dan koop ik wel meteen dat speciale voer voor hun.

          Verder iemand nog tips? Ik zie ook wel eens insecten, kiemzaden, onkruid en appelazijn, etc. voorbij komen, zij dat allemaal extra's waarmee de vogels prima zonder kunnen leven of is het goed om dit ook in het menu te verwerken?

          Opmerking


          • #6
            insecten alleen als je gaat kweken, tenminste in de voorbereiding ervan.

            kiemzaden alleen als er jongen zijn.

            onkruiden is altijd goed, wel opletten waar je het plukt. niet langs een weg waar auto`s rijden bijvoorbeeld.

            appelazijn niet aan beginnen, voegt niets toe.

            wat je wel kan doen, is 1 of 2 x per week wat fruit zoals appel, broccoli, wortel, sla, boerenkool, witlof geven. niet langer dan 2 uur laten liggen, de restjes weggooien. je gaat vanzelf zien wat ze wel eten en wat niet.
            groeten Ton
            mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

            Opmerking


            • #7
              Bedankt voor je antwoord, nu weet ik zeker dat ik in de goede richting bezig ben. Doelgericht kweken doe ik niet en ik moedig het ze ook niet aan, als er toevallig wel een nest is dat mooi meegenomen en dan zal ik zonodig bijvoeren.

              Tot nu toe liet ik het fruit en groente gewoon liggen, vooral Omdat de tropen er pas van gaan eten als de kakarikis klaar waren, maar ik zal erop letten om het eerder weg te halen ivm schimmelvorming/rotting.

              Hier krijgen ze trouwens ook regelmatig verse wilgentakken, erg leuk om te zien hoe snel de kakarikis dat slopen en dat de tropen aan de haal gaan met de blaadjes voor hun nesten.

              Opmerking

              Working...
              X