Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Driekleur Papegaai amadines

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Driekleur Papegaai amadines

    Hoi allemaal,

    Ik heb sinds dit seizoen een koppel papegaai amadines. Helaas ging het groot brengen van hun nestje dit jaar nog niet top en hebben de meeuwen het gelukkig goed over genomen en zijn er 3 van de 5 jongen uit eindelijk groot gebracht. Ze zijn nu bijna zelfstandig en zit ik met de volgende vraag:

    Ze zitten nu in de broedkooi (40x40x80) bij de japanse meeuwtjes, is het nu verstandig om ze in de broedkooi(40x40x80) bij de ouders te doen of ze helemaal apart te zetten, zodat ze verder hun eigen natuurlijke gedrag kunnen ontwikkelen. Naar buiten de voliere in gaat nu niet meer vanwege het weer.
    Groet,

    Daniel

  • #2
    het beste is ze volledig apart te zetten mits ze al zelfstandig kunnen eten.

    hoogst waarschijnlijk gaat iedereen je voor gek verklaren dat je een stel papegaaiamadines in een broedkooi van (lxbxh) 40x40x80 hebt gezet.

    nu moet ik zeggen dat daar wel enige zin van waarheid in zit. dit zijn zeer actieve vogels en hebben zeker wel een ruimere broedkooi nodig, wellicht is dat de reden van je 'slechte' kweek.

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
      het beste is ze volledig apart te zetten mits ze al zelfstandig kunnen eten.

      hoogst waarschijnlijk gaat iedereen je voor gek verklaren dat je een stel papegaaiamadines in een broedkooi van (lxbxh) 40x40x80 hebt gezet.

      nu moet ik zeggen dat daar wel enige zin van waarheid in zit. dit zijn zeer actieve vogels en hebben zeker wel een ruimere broedkooi nodig, wellicht is dat de reden van je 'slechte' kweek.
      Ok bedankt voor je advies!
      Wat raad je dan aan als broedkooi formaat?
      De kweker waar ik het koppel kocht had ze in iets kleinere kooien zitten. Ik weet dat ze snel vervetten enz.... Maar ik had ze in de broedkooi gedaan om ze in quarantene te hebben en uiteindelijk begonnen ze te nestellen. Dus laten zitten en dit is het resultaat met als minpunt dat ze nu niet meer naar buiten kunnen en dus pas in het voorjaar. Wellicht dat ik een vluchtje ga maken voor ze. Maar wat zou jij gebruiken als minimaal formaat voor broedkooi?
      Groet,

      Daniel

      Opmerking

      Working...
      X