Mededeling

Collapse
No announcement yet.

appel azijn dosering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • appel azijn dosering?

    Hallo, ik heb hier een fles appelazijn van anima vital en op de gebruiksaanwijzing staat: "Verdund toedienen in viermaal zoveel water. De dagelijkse onderhoudsdosis voor duiven is 1 ml per liter drinkwater."

    Dus ik moet de appelazijn eerst verdunnen en daar vervolgens 1 ml van nemen en dan nog eens verdunnen in 1 liter?

    Ik dacht ook in een eerder topic gelezen te hebben dat de dosis voor duiven niet hetzelfde is als de dosis voor andere vogels? De meesten hadden het over een dosering van 10 ml per liter water... klopt dit?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Tom Alen
    Hallo, ik heb hier een fles appelazijn van anima vital en op de gebruiksaanwijzing staat: "Verdund toedienen in viermaal zoveel water. De dagelijkse onderhoudsdosis voor duiven is 1 ml per liter drinkwater."

    Dus ik moet de appelazijn eerst verdunnen en daar vervolgens 1 ml van nemen en dan nog eens verdunnen in 1 liter?

    Ik dacht ook in een eerder topic gelezen te hebben dat de dosis voor duiven niet hetzelfde is als de dosis voor andere vogels? De meesten hadden het over een dosering van 10 ml per liter water... klopt dit?
    Als het gewoon appelazijn is,Tom, dan kan je 10 ml per liter water aanhouden.
    Als het een concentraat betreft,dan moet je de gebruiksaanwijzing volgen.

    Ik heb bij de vogels ook een tijdje appelazijn in het drinkwater gedaan.
    Waarom? Dat weet ik eigenlijk niet meer. Het maakte geen fluit uit.
    Animavital heeft ook een product tegen artrose Glucosamine genaamd.
    Inmiddels is men er achter gekomen,dat dit product niet doet wat er wordt
    beweerd.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

    Opmerking


    • #3
      meten is weten.
      koop een ph meter in de lokale dieren winkel (aqarium)dit zijn vaak stripjes met kleuren code en dan kan je de waarden meten .want niet alle leiding water heeft dezelfde ph waarden, dus dosering is niet overal dezelfde.welke waarden er dan eigenlijk moeten behaald worden is mij niet volledig duidelijk en laat ik in het midden. grtn.

      Opmerking


      • #4
        Hier vind je de hardheid van het water:

        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          Pas op!

          Oorspronkelijk geplaatst door Tom Alen
          Hallo, ik heb hier een fles appelazijn van anima vital en op de gebruiksaanwijzing staat: "Verdund toedienen in viermaal zoveel water. De dagelijkse onderhoudsdosis voor duiven is 1 ml per liter drinkwater."

          Dus ik moet de appelazijn eerst verdunnen en daar vervolgens 1 ml van nemen en dan nog eens verdunnen in 1 liter?

          Ik dacht ook in een eerder topic gelezen te hebben dat de dosis voor duiven niet hetzelfde is als de dosis voor andere vogels? De meesten hadden het over een dosering van 10 ml per liter water... klopt dit?
          Hoi Tom,

          Vandaag heb ik ook voor het eerst appelazijn aan het drinkwater toegevoegd.
          Omdat wij ook aquariums hebben, heb ik een betrouwbare testset voor het meten van de PH. Wat ik begrepen heb is dat de PH voor drinkwater van vogels 6-6,5 moet zijn, daaronder is het echt niet gezond voor de vogels, zelfs schadelijk.

          Ik begon te testen met een liter kraanwater (duinen Noord-Holland) met 10 ml biologisch appelazijn. PH waarde; 4,5 !!!

          Daarna test met een liter kraanwater en 5 ml appelazijn; PH 5,5!

          Uiteindelijk getest met. 2 ml appelazijn op een liter water; PH 6. Dit nog iets verdund en aan de vogels gegeven.

          Wat ik wil zeggen; koop een goede testset bij de dierenwinkel (afdeling aquariums). Stripjes zijn vaak niet nauwkeurig, beter is het om vloeistof te nemen. Je moet dan 5 ml van het te testen water met 4 druppels testvloeistof mengen en dan zie je de PH waarde door de kleur te vergelijken met de gebruiksaanwijzing.

          Meten = weten. Voor je het weet geef je te zuur water aan je vogels met alle gevolgen van dien.

          Succes!

          Groeten,
          Cynthia
          Terug van weggeweest

          Opmerking


          • #6
            Zoiets:

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ele
              Inderdaad, zulk soort tests.

              Groetjes,
              Cynthia
              Terug van weggeweest

              Opmerking


              • #8
                geef 1 soeplepel per 1 liter water . oja aviol is veel beter.

                Opmerking


                • #9
                  De vraag is alleen waarom wil je het drinkwater aanzuren.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                    De vraag is alleen waarom wil je het drinkwater aanzuren.
                    Ik heb het gedaan om eventuele bacterien minder de kans te geven. Maar misschien is het een beetje een broodje aap verhaal..

                    Mocht je het toevoegen en goed de PH in de gaten houden (dus niet zomaar een scheutje of soeplepel - sorry Medaar - aan een liter water toevoegen), dan denk ik dat het sowieso geen kwaad kan. Ik wil wel nogmaals benadrukken: meten = weten.

                    Groetjes,
                    Cynthia
                    Terug van weggeweest

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb het gedaan om eventuele bacterien minder de kans te geven. Maar misschien is het een beetje een broodje aap verhaal..
                      Dat is het ook, maar iedereen doet maar wat men denkt te moeten doen. Ik maak mij daar niet meer druk over. Voor mij is het ganse "appelazijn-verhaal" een zinloos verhaal, een hype die een eigen leven is gaan leiden.

                      Opmerking


                      • #12
                        Waarom appelazijn kan het niet gewoon met natuurazijn...

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Als je eenmaal begint met aanzuren,dan moet je dat wel elke dag doen.
                            Ik las eens,dat aanzuren werd gedaan in een vogelpark voor de papegaaien.
                            Elke dag met citroenzuur.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              een dopje van de fles appelazijn in 1 liter water oplossen en daarvan geven in de fontein.
                              Wat betalen jullie voor 1 liter appelazijn ,gisteren nog gaan halen voor 6.40 euro voor 1 liter.

                              grt

                              Opmerking

                              Working...
                              X