Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kanarie x goudvink

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • kanarie x goudvink

    hallo,

    ik heb in de kamer nog een wit/gele waterslager kanarie zittenl. deze komt uit 2009. en ik heb een goudvink pop wk van 2012

    heeft het zin om deze te gaan kruisen?

  • #2
    heb ik dan kans dat ze niet willen paren. of dat je onbevruchte eieren krijgt???

    Opmerking


    • #3
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #4
        dus het is wel mogelijk. alleen kun je beter een rood zwart mozaiek bijv. kruisen met een goudvink pop.

        voorbereiding is denk ik wel goed. ben dit jaar begonnen met goudvinken en voor het eerst vogels. en ik heb uit 2 koppels 13 jongen gekweekt.

        Opmerking


        • #5
          DOEN !!! Gewoon proberen ...

          Opmerking


          • #6
            ok dan zal ik het maar proberen.

            alleen omdat de kanarie man al 2 1/2 jaar bij ons in de kamer heeft gezeten en dus al meer dan 2 jaar niet mee gekweekt is.

            maar ok ik ga het proberen.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door bas097
              ok dan zal ik het maar proberen.

              alleen omdat de kanarie man al 2 1/2 jaar bij ons in de kamer heeft gezeten en dus al meer dan 2 jaar niet mee gekweekt is.

              maar ok ik ga het proberen.
              niet doen man is zinloos . je zal niks hebben . weet zeker .
              is zoals : serinus zegt . kans nihil .
              daarmee kweken moet je : volie hebben en ervaring. maar ze moeten het nog doen .

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door bas097
                ok dan zal ik het maar proberen.

                alleen omdat de kanarie man al 2 1/2 jaar bij ons in de kamer heeft gezeten en dus al meer dan 2 jaar niet mee gekweekt is.

                maar ok ik ga het proberen.
                Laat je door niemand demoraliseren ...
                Al doende leert men , en uit fouten leert men ... enigste manier om ervaring op te doen ...
                Jammer genoeg zit er veel jaloersheid & betweterigheid in de hobby ...

                Opmerking


                • #9
                  kweken of niet kweken, de jonge zijn waardeloos.kweek als jonge kweker gewoon goudvinken zoals je zeer goed bezig bent en met zo een vogels kan je verder.
                  grtn.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door gors
                    kweken of niet kweken, de jonge zijn waardeloos.kweek als jonge kweker gewoon goudvinken zoals je zeer goed bezig bent en met zo een vogels kan je verder.
                    grtn.
                    Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die de bastaarden kweek niet kunnen accepteren , het zure tegenargument kan ook zijn : " Laat alle vogels in hun vrijheid en niet in kooien " ...

                    Opmerking


                    • #11
                      Onbegrijpelijk

                      Je zou deze stelling ook kunnen omdraaien natuurlijk.

                      Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die de niet bastaarden kweek niet kunnen accepteren.

                      Als een ander mens daar plezier in beleefd vind ik het goed. Mijn motto is altijd: leven en laten leven.

                      Als tegenargument moet ik wel zeggen dat ik heel wat spitsstaarten en maskeramadines in eenzelfde leef/woongebied heb gezien in Noord Australie in de laatste paar jaren. Een kruising ben ik gelukkig nog nooit tegen gekomen.

                      Maar we gaan off topic.

                      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                      Opmerking


                      • #12
                        waar stopt filosofie ?

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Chardonnert.BE
                          Onbegrijpelijk dat er nog steeds mensen zijn die de bastaarden kweek niet kunnen accepteren , het zure tegenargument kan ook zijn : " Laat alle vogels in hun vrijheid en niet in kooien " ...
                          helemaal mee eens, de bastaard kweker hoort erbij, net zoals de ec-kweker , de kromsnavel kweker, de kanarie "boer" enz.

                          persoonlijk heb ik niets met kromsnavels, dus kijk ik niet naar deze topics
                          www.fretteren.eu

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door naruch
                            helemaal mee eens, de bastaard kweker hoort erbij, net zoals de ec-kweker , de kromsnavel kweker, de kanarie "boer" enz.

                            persoonlijk heb ik niets met kromsnavels, dus kijk ik niet naar deze topics
                            Dank je voor inmenging van je gezonde verstand ...

                            Opmerking


                            • #15
                              ik heb niets tegen kweek van kruissingen kunnen prachtige vogels zijn!
                              Maar heb mijn bedenking of dat iets is voor iemand die 14 jaar is en met sukses goudvinken kweekt waar nog zo veel in te ontdekken is mutatie vogels tt deelnemen enz. alvorens met de kweek van kruissingen te starten.
                              grtn.

                              Opmerking

                              Working...
                              X