Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse meeuwtjes dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse meeuwtjes dood

    ik heb even een noodkreet

    ik heb 2 japanse meeuwtjes een koppel van een jr
    geef ze tropischvoer en vers water en douche elke dag en eikracht
    bodem doe ik eerst krant en dan beukenhout.
    en ze hebben een kokosnestje waar ze elke avond in sliepen

    twee weken ging het goed ,vrolijke beesjes ik blij
    maar van morgen waren ze beide dood

    ze zitten in een kweekkooi van 60 cm lang 45 cm hoog en 35 diep
    van hout geverft wit.kweekkooi is tweedehand maar goed schoongemaakt.

    wat kan de doods oorzaak zijn???

  • #2
    Ik denk bloedluis, ik denk dat ze binnen zitten en dan gaat het snel met hun voortplanting en dan als ze het nestje hebben gevonden beginnen ze te zuigen en dan is het al te laat. Check uw kooi eens of u misschien kleine klontjes rode vlekjes ziet en vooral in de kieren en in het nestkastje!
    Heel vervelend maar helaas is er niks aan te doen!
    M.v.g. Bartel

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door bartel123
      Ik denk bloedluis,
      want? ik denk in het eerste geval niet meteen aan bloedluis want in dergelijke mate heb ik het nog nooit gezien

      Oorspronkelijk geplaatst door bartel123
      Heel vervelend maar helaas is er niks aan te doen!

      Opmerking


      • #4
        in geval van bloedluis: onjuist
        Hierbij bedoel ik dat je de vogels niet meer kan redden
        M.v.g. Bartel

        Opmerking


        • #5
          daar heb je inderdaad gelijk in, ze waren inmiddels al dood dacht ik dus dat gaat niet meer goed komen...

          Opmerking


          • #6
            Wat is volgens jou dan de oorzaak?
            M.v.g. Bartel

            Opmerking


            • #7
              bloedluis

              heb net mij even voorgestelt en daarvoor was ik bezig de kweekkooi schoon te maken en de vogels eruit te halen.
              zal even kijken met de loep of ze rode klieren hadden,want de rest is al opgeruimd en schoon,maar daarnaast staat een koppel Gouldamadines.is bloedluis naast elkaar besmettelijk?

              griet (m.s)
              Oorspronkelijk geplaatst door bartel123
              Ik denk bloedluis, ik denk dat ze binnen zitten en dan gaat het snel met hun voortplanting en dan als ze het nestje hebben gevonden beginnen ze te zuigen en dan is het al te laat. Check uw kooi eens of u misschien kleine klontjes rode vlekjes ziet en vooral in de kieren en in het nestkastje!
              Heel vervelend maar helaas is er niks aan te doen!

              Opmerking


              • #8
                Voor de zekerheid zo ik die gouldamandines en hun kooi toch maar eens goed behandelen.
                zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                Opmerking


                • #9
                  Een vraagje, met een douche, bedoel je daarmee dat je ze een badje geeft of echt nat gaat spuiten? Ik ben van dat tweede namelijk geen voorstander, omdat dan de vogels niet kunnen kiezen wanneer ze in het water willen.
                  Voor alle duidelijkheid; dit heeft niets te maken met de dood van je vogeltjes
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    bloedluis

                    ik heb even bij de uitwerpsels en de klier gekeken,maar de klier is donker en ik kan niets zien bewegen en de uitwerpsels zijn gewoon zwart wit

                    griet

                    Oorspronkelijk geplaatst door m.s
                    heb net mij even voorgestelt en daarvoor was ik bezig de kweekkooi schoon te maken en de vogels eruit te halen.
                    zal even kijken met de loep of ze rode klieren hadden,want de rest is al opgeruimd en schoon,maar daarnaast staat een koppel Gouldamadines.is bloedluis naast elkaar besmettelijk?

                    griet (m.s)

                    Opmerking


                    • #11
                      Als 2 volwassen, kerngezonde vogels in 1 nacht dood zouden zijn gegaan,
                      omdat ze aangevallen moesten zijn door bloedluis, dan moet het wel een enorme hoeveelheid geweest zijn dan,
                      dan was het denk ik zelfs zo, dat het op het eerste gezicht wel waarneembaar was dachten jullie ook niet?

                      Waarschijnlijk verkeerde verf erop? ook maar een gissing van mijn kant.
                      Met vriendelijke groet:
                      Henk.

                      Opmerking


                      • #12
                        Japanse meeuwtjes zijn zeer klein en hebben veel minder kans tegen bloedluis dan bijvoorbeeld valkparkieten
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                        Opmerking


                        • #13
                          Nou zo klein zijn ze toch niet? formaat zebravink, tenminste als je goeie hebt.
                          Met vriendelijke groet:
                          Henk.

                          Opmerking


                          • #14
                            badje hebben ze
                            Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                            Een vraagje, met een douche, bedoel je daarmee dat je ze een badje geeft of echt nat gaat spuiten? Ik ben van dat tweede namelijk geen voorstander, omdat dan de vogels niet kunnen kiezen wanneer ze in het water willen.
                            Voor alle duidelijkheid; dit heeft niets te maken met de dood van je vogeltjes

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
                              Voor de zekerheid zo ik die gouldamandines en hun kooi toch maar eens goed behandelen.
                              ja en waarmee behandel ik ze dan mee????

                              welk spul en merk en waar te koop???

                              Opmerking

                              Working...
                              X