PDA

Bekijk Volledige Versie : crimineel heeft meer rechte als een eerlijke burger

natuurkweker
26-09-2012, 12:03
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3322394/2012/09/26/Inbrekers-hadden-het-al-eerder-voorzien-op-vogels.dhtml

niet normaal meer je voeld het al aan komen deze mensen die zich gewoon hun hobby beschermen en zich zelf zullen wel moeten boete een criminineel heeft vrij spel in ons kikker landje
walgelijk voor woorden het zou een hele boel rotzooi opruimen .
ben best wel benieuwd hoe dit gaat verlopen
zullen ze straffe krijgen denk je??
ik vind het volkomen terecht wat deze mensen gedaan hebben.

vreemde heeft zonder toestemming van de vogels af te blijven toch .

janh11
26-09-2012, 12:48
Je zult maar je hele leven verder moeten met de wetenschap dat je iemand gedood hebt. Ik wens deze mensen veel sterkte toe.

mvg Jan

casehulsebosch
26-09-2012, 13:01
" ik vind het volkomen terecht wat deze mensen gedaan hebben"

Bent U bekend met de feiten dan? Vertel.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

janh11
26-09-2012, 13:39
Feit is de inbreker is dood.
Of dit terecht of onterecht is doet er niet toe.

mvg Jan

populier
26-09-2012, 13:46
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2012/09/dood-van-dief-was-inbrekersrisico

http://www.nu.nl/binnenland/2919239/actief-verzet-inbrekers-leidt-meer-slachtoffers.html

RobK
26-09-2012, 14:12
Ik heb gisteren een soortgelijke discussie afgesloten omdat ik geen zin heb in allerlei ongenuanceerd gebral, zeker niet als er een dodelijk ongeval in het spel is. Ik zou iedereen nogmaals willen vragen om de discussie met respect voor beide partijen te benaderen.

Groet,

Rob.

Josly
26-09-2012, 14:47
Hallo,

Het klopt dat mensen het "recht" hebben om zichzelf en hun spullen te verdedigen.
Maar als dit met "geweld" gebeurt, dan moeten de mensen (bewoners) weten dat ze zich daarvoor "moeten" verantwoorden.

www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/120926_Teeven_inbreker

Ben86
26-09-2012, 19:07
Hallo allemaal,

Ik denk ook dat het een beetje zinloos is om van achter het pctje een oordeel te geven.
We weten ook niet wat er precies is gebeurt dus waarom al meteen deze oordelen.
Snap wel dat andere mensen zo raar hier tegen aan kijken. Er is niks bekend maar meteen heeft iedereen een mening klaar.
Wel is het heel vervelend voor de mensen die dit hebben moeten meemaken ze hebben er niet om gevraagd en krijgen nu een hoop problemen.
Ik hoop ook dat de regering gaat inzien dat ze ongenode gasten bij een ander niet meer, dan wel veel minder gaan beschermen.

gr. Ben

andre 44
26-09-2012, 19:24
er was hier op radio drenthe het laatste kwatier heet dat deze stelling.
van in hoe ver mensen hun haart en huis mogen verdedigen er was niet een iemand die er probleem mee had dat de dief dood was.
was beroep risico werd er gezegd

van Tuijl
26-09-2012, 20:05
natuurlijk reageren we allemaal extra hevig t.o.v. de doorsnee Nederlander.

wat wil je? wij hebben zelf vogels in de achtertuin zitten.

de vogelliefhebber in mij zou net zo reageren. daar niet van :D

andre 44
26-09-2012, 20:21
gaat mij niet alleen om de vogels als iemand aan mijn spullen komt dan heeft hij /zij een zeer groot probleem .
ik ben zo opgevoed dat je van andere mensen zijn spullen moet afblijven

Lucky
26-09-2012, 20:23
Handen af van andermans bezit. Is mijn motto.

Jammer dat iets dan op een dergelijke manier afloopt.
Erg voor de nabestaanden maar ook erg voor de diegene die zijn bezit heeft verdedigd. Echter de schuldige aan het geheel is de dief door diens daad is het gebeuren in gang gezet. :cool:

van Tuijl
26-09-2012, 20:31
ik leef meer mee met de 2 slachtoffers dan het onbekende aantal aan nabestaande. maar ik ben in mijn mening natuurlijk ook wel bevooroordeeld

natuurkweker
26-09-2012, 20:59
je hobby hoort bij je gezin dat doe je vanuit je hart .
wie dit verstoord kan wel eens flink door draaien en heeft zich zelf niet in de hand .
ik kan me daar best wel iets bij voorstellen .
zo denk ik erover

Henk Adelerhof
26-09-2012, 21:12
Hallo;

Dit item werd vanavond uitgebreid besproken op TV in Eenvandaag op NL1

jeffrey rahoens
26-09-2012, 21:42
Ik snap de reactie van de gedupeerden volkomen!
Voor hetzelfde geld hebben de dieven een wapen en moeten die mensen eraan geloven.
Respect kan je van mij niet verwachten voor een dief; dat is er dan een minder en het klinkt misschien erg maar ik zou het niet erg vinden moest dat met alle dieven gebeuren.
Je moest eens weten hoe snel die lui vrijkomen!:mad:

Animal
27-09-2012, 18:54
LEICESTER (ANP) – Als je bij wapenbezitters inbreekt, kan je neergeschoten worden. Dit zei een Britse rechter tegen twee inbrekers die begin deze maand tijdens hun ‘werk’ werden beschoten.

De rechter zei dat het geen verzachtende omstandigheid voor het bepalen van de straf kon zijn dat de twee gewond raakten. Ze werden gearresteerd in het ziekenhuis waar ze na hun mislukte inbraak naartoe waren gegaan.

Britse media meldden donderdag dat de twee 4 jaar cel kregen. Pogingen van de verdediging om de schotwonden als een traumatische ervaring op te voeren, wuifde de magistraat weg: „Als je inbreekt in een huis waar de bewoner legaal een vuurwapen bezit, dan neem je een risico. Je kan dan niet om een lichtere straf vragen.”

De twee inbrekers van 27 en 33 jaar oud braken in bij een echtpaar dat afgelegen woonde in Leicestershire, in centraal Engeland. Het echtpaar werd ook aangehouden wegens de schietpartij en 40 uur vastgehouden voor ondervraging. Ze werden toen vrijgelaten zonder te zijn aangeklaagd. Volgens Britse media heeft de inbraak het paar zo aangegrepen, dat ze naar Australië zijn verhuisd.

De magistraat, Michael Pert, is geprezen voor zijn uitspraken. Het parlementslid uit het district waar de inbraak was, de minister van Internationale Samenwerking Alan Duncan, bejubelde vanuit New York de rechter. „Ik heb altijd gezegd, de daders zijn de daders en de slachtoffers de slachtoffers.”

Parlementslid Patrick Mercer noemde het een verademing na een recente uitspraak van een Engelse rechter die inbrekers in zijn vonnis dapperheid toedichtte. Mercer ijvert voor meer rechten voor huiseigenaren om zich te verdedigen. Hij wil dat noodweer ruimer kan worden opgevat in de wetgeving dan nu het geval is.

In Nederland speelt dezelfde discussie over de vraag wat is geoorloofd bij zelfverdediging en wanneer noodweer ontaardt in buitensporig geweld. Aanleiding vormde de recente uitspraak van staatssecretaris Fred Teeven over de dood van een inbreker die door zijn slachtoffers zo hard werd geslagen dat hij overleed. Teeven vond dat overlijden bij het ‘inbrekersrisico’ hoorde.

rupicola
29-09-2012, 13:46
Wat we de afgelopen decennia onder huidige wetgeving hebben zien gebeuren verdient vaker niet dan wel een lintje.
Wat mij betreft ben ik dan ook zeer verheugd met het oplaaien van deze discussie in Nederland en ik hoop zelfs van harte dat een en ander gaat leiden tot een wetswijziging, waarbij handhaving meer armslag gaat krijgen, een slachtoffer van een misdrijf hoger op de ladder komt te staan en een dader daar helemaal van af gaat.

Het inbrekersgilde kan zich hier in Nederland net even te gelukkig prijzen, maar men zou zich moeten realiseren dat het nog niet zo heel lang geleden is (en in diverse landen ook tegenwoordig nog) dat er èchte straffen stonden/staan op het uitvoeren van dergelijke activiteiten.
Wellicht dat dat klokje misschien even teruggezet kan worden. Ja, ja, ik weet het, dat lost het probleem niet op, . . . maar het helpt wel!

Verder vraag ik me ook af of de omschrijving van 'noodweer exces' nog wel aan de moderne tijd voldoet.
Op het moment dat je een voorraadje stenen, tegels, dranghekken verkeersborden, glas en wat al niet meer naar je toe geslingerd krijgt, lijkt me dit niet echt ideaal voor je gezondheid en komt mijns inziens de term ´poging tot doodslag´ toch wel behoorlijk in beeld.
Het huidige beleid heeft weinig weerstand kunnen bieden aan enkele decennia chronische voetbalverzieking, waaruit geconcludeerd zou kunnen worden dat die aanpak misschien toch niet geheel toereikend is gebleken.

Nu steden en misschien ook andere evenementen dan voetbal meer in beeld gaan komen wordt het wellicht tijd om de maatregelen wat aan te passen aan de moderne tijd.

Henk Adelerhof
29-09-2012, 14:33
Ik monteer een paintball geweer aan mijn ipcamera, dan staan ze, als ze gesnapt worden, er mooi gekleurd op :D

p.s. met niet uitwasbaar verf

natuurkweker
29-09-2012, 16:53
hoop dat die niet kleuren blind is anders zie ik de lol er niet van in :D

Henk Adelerhof
29-09-2012, 17:11
Tja, ik weet ook niet wat ik doe, als ze opeens hier binnen staan. Ik woon 1 hoog dus . . . tja:rolleyes:

andre 44
29-09-2012, 18:55
Tja, ik weet ook niet wat ik doe, als ze opeens hier binnen staan. Ik woon 1 hoog dus . . . tja:rolleyes:

oo plof naar beneden zonder vangnet :D

Henk Adelerhof
29-09-2012, 19:59
Kan, ik ben vogels gewend he, ik denk altijd maar van: man vlieg op :D

casehulsebosch
29-09-2012, 20:21
Wel even voor ogen houden dat de verloedering van Nederland, en in feite de hele Westerse wereld, al wat jaartjes op dreef is.

Vroeguh, toen ik er nog in NL woonde en werkte kwamen ze gauw over uit Italie en Yugoslavia rijden om in Haarlem een gewapende bankoverval te plegen want de staffen waren zo plezant als je gegrepen werd.

Wat het antwoord is weet ik niet. Ouders moeten vaak eerst eens in de spiegel kijken.

Henk Adelerhof
29-09-2012, 22:35
Heb je gelijk in, maar ik heb geen kinderen :rolleyes:

rupicola
09-10-2012, 15:44
De eerste verdachten van het sloopgeweld in Haren (alleen al de materiële schade in Haren ergens rond de anderhalf miljoen euro) zijn voor de rechter geweest:

De veroordeling varieerde van enkele weken deels voorwaardelijk cel, via een paar uur werkstraf tot en met vrijspraak!

Dit zou ik inderdaad verloedering willen noemen.

casehulsebosch
12-10-2012, 07:26
http://www.telegraaf.nl/binnenland/13063047/__Vervolgd_voor_slaan_inbreker__.html

van Tuijl
12-10-2012, 09:48
waar gaat het heen?

niet de goede kant op als je het mij vraagt

janh11
12-10-2012, 22:11
Waarom klachen over de taakstrafen,de crimineeltjes zijn er blij mee want ze zijn eindelijk aan het werk en zitten tijdelijk niet meer in de WW.

mvg Jan

gert bronkhorst
10-01-2013, 22:05
http://www.nu.nl/binnenland/3001088/echtpaar-niet-vervolgd-dood-inbreker.html

naruch
10-01-2013, 23:09
inderdaad gerechtigheid, al zie ik liever dat dader(s) zwaar gestraft worden

Ton
11-01-2013, 18:43
http://www.nu.nl/binnenland/3001088/echtpaar-niet-vervolgd-dood-inbreker.html

ik denk dat deze dader zwaar genoeg gestraft is. alhoewel ik Naruch wel begrijp hoor.

naruch
11-01-2013, 19:30
voor mij hoeven ze niet dood hoor, als ze maar zwaar gestarft worden, en niet met een kleine boete of straftaak, maar echt de gevangenis in, en dan voor meerdere jaren.

gert bronkhorst
11-01-2013, 20:14
het ging mij er niet om dat de dader dood is,maar ik bedoelde dat ik het rechtvaardig vind dat de mensen waar ingebroken is vrijuit gaan,je weet tegenwoordig maar nooit hier in dit land voor hetzelfde geld hadden die mensen ook nog een straf gekregen

gr gert

Ton
11-01-2013, 21:19
het is altijd moeilijk te oordelen, als je er zelf niet rechtstreeks bij betrokken bent geweest, en je alles van uit het nieuws moet vernemen. in dit geval zijn er maar een paar die er het fijne van weten, die exact weten wat er gebeurd is.

zowiezo geen fijne gedachte dat er iemand is overleden door dit toedoen, het blijft je wel de rest van je leven bij.

rene
11-01-2013, 21:45
beste lezers,
ik praat natuurlijk op persoonlijke titel,
ik dank god (welke dan ook moslim joods christen etc )op mijn blote knieeen,
dat deze mensen niet veroordeeld zijn,
ze hebben alleen maar hun liefde voor hun kinderen beschermd,
(klinkt raar liefde voor een vogel, maar wij als kwekers die er 356 dagen per jaar mee bezig zijn het net onze kinderen)
ik ben blij dat dit is gebeurd,
en er eindelijk aandacht komt voor diefstal van vogels,
(volgens mijn hadden we een dieren politie waar is die nu na laatste verkiezingen)
en er ook een strafmaat komt die er toe doet,
en niet een taak straf,
ook daar heb ik elke week mee te maken,
(wie het wil weten waarom ik er 52 weken mee te maken heb,
kan mijn een persoonlijke mail sturen)
maar het ligt ook aan ons,
wie wil er geen vogels kopen,
waar we normaal 300 per koppel voor betalen,
via marktplaats nu 100 euro voor betalen,
controleren wij de voet ring,
ik niet,
kijk alleen of er een ring om heen zit,
en welk jaartal,
zijn de teentjes in orde,
als de verkoper tegen mijn verteld ik stop er mee,
wil ik ze graag overnemen,
de dief honderd euro rijker,
en ik een collega benadeeld,
wie gaat dit controleren,
en dan heb ik het over de duurdere soorten,
maar een kanarie, bastaard,
etc etc
zijn gewoon niet te controleren,
sorry in deze maatschappij leven wij,
wie heeft het antwoord om dit te stoppen

Animal
11-01-2013, 23:04
Iedere diefstal moet gelijk bestraft worden .
Of dit nu om vogels gaat of een fiets of wat dan ook ,dat maakt helemaal NIKS uit.

rupicola
14-03-2013, 17:44
Hier even de -zo goed als zeker incomplete- 'oogst' van deze week:

1. op een grote vogelmarkt diverse handelaren bestolen van hun geld.
2. bij de lokale dierbenodigheden zaak ingebroken en kassa vernield/beetje geld weg.
3. bij 'lokale' dierentuin (Wissel te Epe) 13 zeldzame klauwaapjes gestolen.

Tja, wat wil je ook in een land waar het enige risico voor de daders slechts een poosje op de (eigen) bank TV kijken met een enkelbandje om betekent.

Wat mij betreft gaat het roer zo spoedig mogelijk fors om.

johann
18-03-2013, 19:19
Je hebt de rest van je leven wel wat op je geweten. Maarja, ik vind het wel terecht wat die echtpaar hebben gedaan.
Gr.