PDA

Bekijk Volledige Versie : Binnenhok verbouwen.

jeffrey rahoens
21-09-2012, 22:43
We gaan het binnenhok verbouwen.
Tot op heden stonden er een 15-tal broedkooien in en 2 binnenvolières, voor elke volière 1, van ong. 65 op 90cm.

Door school dacht ik fel te verminderen en enkel nog 4 koppels japanse meeuwtjes binnen te houden en de 2 tamme valkparkieten.
Door mijn allergie dat ineens opsteekt kan ik amper in het hok binnenblijven.
Daarom gaan we dus de kooien en de huidige binnenvolières weg doen en 2 binnenvolières van 2 meter op 1,3 meter maken.
Vooraan in het hok komen er 3 kooien boven elkaar tot op aan het plafond van ongeveer 50cm hoog, 90cm breed, en 30cm diep.

Daaronder komt nog een ruimte om een emmer te zetten.
In een van de kooien moeten de 2 tamme valkparkieten komen.
De 2 andere zijn er als reserve, bvb. als er eens een koppel valkparkieten moet gekoppeld worden of er is een vogel ziek,...
Aan de zijkant van de bovenste kooi (de kooien komen tegen de achterste volière) komt een luikje dat ik open kan doen om ze binnen in de kooi te jagen om ze makkelijk te vangen.

Het kan zijn dat de werken dit weekend al beginnen, dat valt te zien. Ik zou wel graag hebben dat ze binnen een maand af zijn want dan kunnen alle vogels naar binnen komen om de buitenvolière onder handen te nemen, daar moet een rotte balk vervangen worden, de grond geschuurd worden, nieuwe schors op de grond en nieuwe stokken plaatsen.

Ik zal proberen om af en toe een fototje te plaatsen om te tonen hoe de werken opschieten maar in de week zal ik er niet veel tijd voor hebben vrees ik.

jeffrey rahoens
22-09-2012, 16:00
We zijn vandaag al begonnen.
Vanmorgen heb ik de tamme valkparkieten in de ene lege binnenvolière gezet. Deze zullen blijven staan tot de kooien klaar zijn, zodat dan de valkparkieten naar deze kooien kunnen verhuizen.
Het koppel japanse meeuwtjes is samen met hun 5 jongen de buitenvolière in gegaan, daar zat al een koppel met 6 jongen.

Dan hebben we alle kooien buiten gezet en de kooien die ingebouwd waren hebben we afgebroken, ook alle vijzen hebben we uit de muren gehaald.
Morgen gaan we de wanden dan afschuren waar de vijzen uitkomen en dan gaan we die opvullen. En de stukken die niet geverfd waren krijgen ook een laagje verf.

De kooien die we buiten hebben gezet ben ik beginnen afwassen, morgen doe ik ook een deel, daarna ga ik ze verkopen op internet.

Ik hoop dat ik daar toch iets van krijg dan kan ik met dat geld een nieuwe lamp kopen voor het hok :D

jeffrey rahoens
30-09-2012, 21:55
Gisteren en vandaag heeft mijn vader goed gewerkt.
Gisteren had ik het hok al afgeschuurd en heeft hij er daarna een nieuw kleurtje op gezet.
Ik had liever wit gehad, maar deze kleuren hadden we nog staan hebben we deze maar genomen.
Verder heeft mijn vader al een andere lamp gestoken, de tweede komt er als de volière er staat.
De zijkader van de kooien staat er al gedeeltelijk.
Volgende weekend en de maandag daar achter werk hij nog verder, hopelijk is het hok helemaal klaar binnen een maandje :D

Hier enkele foto's:

20771

20772

Ik had nog foto's, maar die kreeg ik er niet op omdat ze te groot zijn en ik weet niet hoe ik ze kleiner krijg:confused:

casehulsebosch
30-09-2012, 22:37
Hallo Jeffrey.

Mooi bezig, dat gaat wat worden.

Wat het kleiner maken van de foto's betreft kan je proberen rechts aan te klikken op je muis. Op het programma dat dan opkomt moet er de mogelijkheid zijn je foto's een ander formaat te geven. 800 x 600 is goed voor dit forum.

Als ik het mis heb zijn er hier wel mensen die veeeel meer van computers afweten dan ikke.

Ik kijk al vooruit naar de volgende serie foto's.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Henk3
30-09-2012, 22:45
De upload maat van 640 x 480 is wel ok (800 x 600 is nog iets beter/groter) maar jeffrey moet geen trumbnail link gebruiken, dan krijg je n.l. van dit soort kleine afbeeldingen. Neem de forumlink (img) als je de plakfunctie gebruikt.

Leuk bezig.

!teun!
17-10-2012, 14:30
Hoi, zo dat gaat wat worden zeg!
Hoe ver ben je nu eigenlijk?
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg FOTO'S :D

Gr. Teun

jeffrey rahoens
18-10-2012, 18:37
Momenteel staan de 3 bodems er al in van de kooien, de 2 onderste kooien hebben al de 2 deurtjes. Nu is mijn vader bezig aan de bovenste kooi.
Als die klaar is zal ik nog eens foto's maken. Dan gaat hij normaal beginnen aan de kader van het raam en daarna aan de volière.
Dan wordt alles nog geverfd en komt er gaas in.
Ik hoop dat binnen alles binnen 2 weken af is. Dan kunnen de neophema's naar binnen, samen met de kwartels en de exoten, duifjes en kanaries van de eerste volière.
Dan gaan de valkparkieten naar de andere lege buitenvolière en wordt hun volière helemaal afgeschuurd met javel en krijgen ze nieuwe stokken.
En daarna gaan ze terug en neem ik de andere volière onder handen tegen de lente volgend jaar.