Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stofzuiger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Stofzuiger

    Ik heb een stofzuiger met zak in mn vogelhok. Nu zit dat ding nogal snel vol wat natuurlijk irritant is.
    Nu is mijn vraag is het geheel ook zo te verbouwen dat ik er iets anders dan een stofzak tussenplaats? Bijv. een 30liter vat die ik 1x in de zoveel tijd leeg?
    Zo ja hoe pak ik dat constructief aan en waar moet ik rekening mee houden. het geheel hoeft niet verrijdbaar meer te zijn.
    http://bylden.wordpress.com/

  • #2
    ik gebruik een stofzuiger zonder afval zak leeg deze om de dag nooit geen last van volle zakken

    Opmerking


    • #3
      Gewoon een alles zuiger aanschaffen waar geen zak in hoeft.
      Die zijn er soms al voor 50 euro in de grote bouwmarkten. (zelfs van Karcher)

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Gewoon een alles zuiger aanschaffen waar geen zak in hoeft.
        Die zijn er soms al voor 50 euro in de grote bouwmarkten. (zelfs van Karcher)
        Klopt dat? Ik heb er eens naar gekeken maar daar bleken wel papieren zakken bij te zitten.
        Ben ook al een tijdje op zoek.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
          Klopt dat? Ik heb er eens naar gekeken maar daar bleken wel papieren zakken bij te zitten.
          Ben ook al een tijdje op zoek.
          Dit klopt wel er zit een zak in maar die kan je er ook uitlaten alleen regelmatig ook het filter even schoon maken.
          Zo doe ik het al jaren en werkt prima.

          Opmerking


          • #6
            Bijv. een 30liter vat die ik 1x in de zoveel tijd leeg?
            die ik 1x in de zoveel tijd leeg?
            Je moet dat vat, telkenmale na gebruik ledigen. Als je het niet doet, dan garandeer ik u schimmel binnen de korst mogelijke tijd. Ook, als je het hebt geledigd, moet je naspoelen met een beetje warm water met detergent en afdrogen met een doek. Een beetje netheid, is een eerste vereiste, in het houden van vogels.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Gewoon een alles zuiger aanschaffen waar geen zak in hoeft.
              Die zijn er soms al voor 50 euro in de grote bouwmarkten. (zelfs van Karcher)
              Helemaal eens met Animal, ook bij Aldi en Lidl zijn deze vaak voor een prikkie te koop; oersterk (alleszuiger) en niet te duur. Ik heb de stofzuiger onder mijn werkbank ingebouwd en een schakelaar geplaatst onder het werkblad (en deze verbonden met de zuiger) hierdoor kan ik snel de zuiger in werking stellen zonder de schakelaar op de zuiger te bedienen.

              Suc6,

              Peer

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Zwartkopje
                Klopt dat? Ik heb er eens naar gekeken maar daar bleken wel papieren zakken bij te zitten.
                Ben ook al een tijdje op zoek.
                Voor de kleinste van karcher moet je dan nog een los filter kopen ,en dan kun je hem zonder zakken gebruiken.

                Opmerking


                • #9
                  thnx voor alle antwoorden
                  http://bylden.wordpress.com/

                  Opmerking


                  • #10
                    Eventueel zou je met pvc-buis en wat koppelingen de stofzuiger ergens anders onder kunnen brengen. Dit is even uitzoeken en passen en meten natuurlijk omdat niet alle stofzuigerslangen even dik zijn.
                    Zelf heb ik de slangen van een paar oude stofzuigers bewaard en aan elkaar vast gemaakt.
                    In de volieres heb ik een buisje (iets van rond 40mm) aangebracht waarop ik aan de buitenkant de stofzuiger kan zetten (zuigt zich wel vast).
                    Op de binnenkant / in de voliere plaats ik dan een losse slang aan dit iets uitstekende buisje (met een sokje welke vastgekit zit aan de slang).

                    Zal straks ff een fototje maken.

                    mvg. Eelke

                    Opmerking


                    • #11
                      Waar blijft dat fotootje Eelke ben zeer nieuwsgierig
                      Groet,
                      Anne

                      Opmerking


                      • #12
                        ik heb ook maar een goedkoop dingetje van karcher doet het perfect
                        Bij Gamma vind je alles om te klussen en om de tuin in orde te maken. Bekijk op deze pagina alle geldige aanbiedingen en folders.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door natuurkweker
                          ik heb ook maar een goedkoop dingetje van karcher doet het perfect
                          http://www.promofolder.nl/nl/winkels...eszuiger-29179
                          Dat is inderdaad een prima ding ,maar ik heb er wel een filter voor gekocht ,zodat hij zonder zak te gebruiken is.
                          Wat er bij zat was een schuimfilter ,voor als je hem voor water gebruikt.

                          Opmerking


                          • #14
                            Een Ghibli, type 2-motorig vliegtuig (gereviseerd) met zak en vlotter:


                            De aansluiting onderling (de slang met het sokje is iets dunner):


                            Los gemaakt:


                            Het buisje in de muur van de voliere (blijft droog, en ik moet het nog even afwerken)

                            Opmerking


                            • #15
                              Binnen en buiten steekt het buisje ongeveer evenveel uit:



                              De aansluiting op de buitenkant (zuigt zichzelf wel vast):

                              Op de binnenkant past het sokje er weer op (van klein naar groot omdat anders de slang snel verstopt raakt).


                              Deze 2 slangen zijn met MacGyvertape aan elkaar geplakt:


                              Misschien is het een idee om langs plaatsen te gaan waar ze eventueel oude stofzuigers hebben voor de slangen (of de hele stofzuiger meenemen) om wat te knutselen?

                              mvg. Eelke

                              Opmerking

                              Working...
                              X