Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buiten laten vliegen..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • buiten laten vliegen..

    Beste iedereen,

    Ik heb geen papegaai of kaketoe omdat ik daar op dit moment geen tijd voor heb maar ik vroeg mij af hoe je de vogel zo kunt trainen om ze buiten te laten vliegen zoals men in vogeldemonstraties doet.
    is dat gewoon een kwestie van als kuiken al veel mee naar buiten nemen of de eerste paar keren kortwieken als men met de vogel naar buiten gaat?

    lijkt mij het mooiste om als ik ooit de gelegenheid heb om een papegaai aan te schaffen om hem ook regelmatig mee naar buiten te nemen en stukjes met hem te vliegen, want kortwieken vind ik maar niks..

    heb het al wel met duiven getraind, dat ze op commando op mn hand kwamen zitten dat was onwijs gaaf maar dat is weer andere koek dan papegaaien

    puur uit nieuwsgierigheid dus maar ik hoop dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen..
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

  • #2
    niemand heeft hier ervaring mee? dan stel ik de vraag eens op een papegaaienforum :P
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

    Opmerking


    • #3
      tem of tam ?

      Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
      niemand heeft hier ervaring mee? dan stel ik de vraag eens op een papegaaienforum :P
      wat is dat voor domme praat ?
      alles kan : ik kweek botvinken , al vele jaren . komen ook op mijn vinger zitten .
      in de natuur buiten laten ??? en zeggen kom, kom . naar baasje .
      die madam van ikke is ook tam ? loopt weg als ik zeg , kom , kom .

      Opmerking


      • #4
        moet zeggen dat ik niks doms vind aan hetgeen ik vraag,
        botvinken en papegaaien zijn heel wat anders en papegaaien en parkieten zijn een stuk intelligenter waardoor ze veel meer geleerd kunnen worden.

        wat ik vraag is niet of het kan, want ik weet dat het kan, maar of er mensen zijn die ervaring hebben met het trainen van papegaaien om ze buiten te kunnen laten vliegen..
        zou u mij uit kunnen leggen wat dat met botvinken te maken heeft en wat er dom is aan die "praat" ?
        manager bij een speech :
        vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
        maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

        Opmerking


        • #5
          ik moet zeggen dat wat lars vraag is alles behalve een domme vraag.

          en domme praat medaar? ik moet zeggen dat er veel reacties van jou zijn die ik niet eens normaal kan lezen... maakt niets uit maar zeur dan niet over een ander.

          maar lars, je weet, ik ben niet zo van de kromsnavels, maar ik weet wel een goede tip (ik neem aan dat je daar al aan had gedacht eerlijk gezegd) waarom vraag je op je stage in avifauna niet aan die trainers hoe ze dan doen met papegaaien

          Opmerking


          • #6
            klopt, dat idee is al meerdere keren voorbij gekomen in mijn hersentjes maar die stage begint pas volgend jaar april,
            duurt dus nog even en als ik iets wil weten wil ik het graag zo snel mogelijk weten :P zoals heel veel mensen.
            ik ga het gewoon verder bestuderen, de vraag op een papegaaienforum stellen en natuurlijk zodra ik de kans heb, de trainers van avifauna oneindig veel vragen stellen..
            manager bij een speech :
            vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
            maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

            Opmerking


            • #7
              op verzoek:


              mvg. Eelke

              Opmerking


              • #8
                Hier, op de zaterdaagse rommelmarkt, loopt er bij wijlen een standhouder rond, met een tamme ara op zijn schouder. Prachtig om te zien. Dus, ik denk dat men zo'n vogel kan trainen/opleren, weet ik wat nog allemaal..., mede gelet op de intelligentie van papegaaien. Maar helaas, geen persoonlijke ervaring.

                Opmerking


                • #9
                  ja, maar zon ara zou ook gekortwiekt kunnen zijn, en dat is net wat ik niet wil..
                  wel een mooie manier om mensen naar je kraam te lokken.

                  ik weet dat het mogelijk is om het ze te leren alleen hoe, daar ben ik benieuwd naar.. in de vogel demonstratie van avifauna vliegen er ook 3 koppels aras een paar rondjes om de vijver en komen dan weer terug.. machtig mooi gezicht.

                  @ele,
                  mooi, ook deze vogels kun je veel leren maar niet om ze buiten te laten vliegen.
                  deze vogels schrikken veel ergeren sneller en zullen de spreekwoordelijke benen nemen..
                  manager bij een speech :
                  vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
                  maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

                  Opmerking


                  • #10
                    op die foto zie ik een jonge vogel, zo had ik ook een diamantduifje, de foto kan ik zo snel niet vinden.

                    daarbij moet ik wel zeggen dat ze zo tammer worden.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij
                      klopt, dat idee is al meerdere keren voorbij gekomen in mijn hersentjes maar die stage begint pas volgend jaar april,
                      duurt dus nog even en als ik iets wil weten wil ik het graag zo snel mogelijk weten :P zoals heel veel mensen.
                      ik ga het gewoon verder bestuderen, de vraag op een papegaaienforum stellen en natuurlijk zodra ik de kans heb, de trainers van avifauna oneindig veel vragen stellen..
                      Mag ik zo nieuwschierig zijn om te vragen wat je studeert? Ik wil namelijk ook iets verder studeren wat met dieren te maken heeft maar er is niet zoveel keuze. Ik had gedacht aan dierenzorg maar naar het schijnt is er maar weinig werkgelegenheid voor de afgestudeerden. Daarom dak ik erg benieuwd ben naar wat jij doet? Sorry voor het off-topic gaan trouwens!

                      Opmerking


                      • #12
                        risico

                        Ik had jaren geleden een tamme amazone, die jarenlang in de zomer gewoon de hele dag vrij in de tuin zat. Van katten geen last, die nam hij als ze te dichtbij kwamen te grazen. Als je hem riep, kwam hij als een hondje naar je toe en 's avonds ging hij netjes naar binnen. Echter op een dag is hij geschrokken van een hard geluid en ging op de wieken. Helaas heb ik hem niet meer kunnen terugvinden, ondanks advertenties en zoekacties. Wat ik met voorstaande wil zeggen is, dat hoe goed een vogel getraind is of hoe tam, er blijft een risico aan verbonden. Maar het is met veel geduld wel te realiseren met een jonge vogel.

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tom Alen
                          Mag ik zo nieuwschierig zijn om te vragen wat je studeert? Ik wil namelijk ook iets verder studeren wat met dieren te maken heeft maar er is niet zoveel keuze. Ik had gedacht aan dierenzorg maar naar het schijnt is er maar weinig werkgelegenheid voor de afgestudeerden. Daarom dak ik erg benieuwd ben naar wat jij doet? Sorry voor het off-topic gaan trouwens!
                          ik weet niet of je van de Havo of het Vmbo afkomt maar ik doe HBO niveau en studeer Toegepaste Biologie (alles wordt besproken behalve humane biologie)

                          Opmerking


                          • #14
                            Om tot het item terug te keren.
                            Was onlangs in Vogelpark Walsrode (D)tijdens de vogelshow aldaar laten ze buiten de div. roofvogels zowel grijzeroodstaartpapegaai, kakadoes, aras, bostrappen, rode ibissenen, etc. vrij vliegen. Zelfs een tiental kraanvogels slaan hun vleugels uit en draaien enkele rondjes boven de bezoekers. Dus alles kan. Het is echter de vraag hoeveel tijd, geduld en durf om ze vrij vliegen te laten je moet/kunt opbrengen. Deze mensen zijn dan ook dag en nacht met deze vogels in de weer. Ze beginnen deze vogels daar vanaf jongs af aan te trainen. Het resultaat is er dan ook naar.

                            PS Dit vogelpark is een aanrader voor elke vogelliefhebber.

                            Opmerking


                            • #15
                              nou lucky dat weet ik inderdaad wel, de bostrap heb ik niet voorbij zien komen. verder vond ik vooral de condor erg indrukwekkend en het mooiste hadden ze zeker voor het eind bewaard

                              Opmerking

                              Working...
                              X