PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogelbeurs Zwolle aanbod valkparkieten

sepke
15-09-2012, 15:22
Dag,

Volgende week zaterdag is er weer een grote vogelbeurs in Zwolle. Mijn vraag aan jullie is: is het aanbod van valkparkieten redelijk op deze beurs? Ik was begin dit jaar voor het eerst op de beurs in Apeldoorn en daar viel de valkparkieten populatie tegen.

andre 44
15-09-2012, 16:15
de beste valken vind je bij de kwekers thuis

De Kweker
15-09-2012, 18:36
De beste valken, alle vogels, breng je niet naar de markt in Zwolle.
Zoals andre 44 al zegt bij de kwekers thuis moet je zijn-0-

Ben86
15-09-2012, 19:17
Ook denk ik dat er veel serieuze kwekers met goed spul meedoen aan de tt en de beste vogels zullen
dus ook pas na het tt seizoen verkocht worden.
Zelf kijk ik vaak oude tt boeken na om te zien wie het soort vogel vorig jaar op de tt had zitten.
Dan kun je zelf bij hem thuis kijken. of alvast vogels reserveren.

Ook zijn er mensen die liever niet de kopers thuis hebben en die gaan
wel met vogels naar de markt. Dus met een oplettend oog zal er vast wel iets zitten.
gr. Ben

sepke
16-09-2012, 20:28
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om vogels aan te kopen op de beurs. Het is voor mij gewoon een leuk uitje. Alleen mijn interesse ligt vooral bij de valkparkieten.

Vandaar deze vraag mocht het aanbod v.d. valkparkieten mager zijn dan is een rit van uit het zuiden naar Zwolle voor mij niet interessant.

andre 44
16-09-2012, 21:40
Hoi,

Even voor de duidelijkheid, ik ben niet van plan om vogels aan te kopen op de beurs. Het is voor mij gewoon een leuk uitje. Alleen mijn interesse ligt vooral bij de valkparkieten.

Vandaar deze vraag mocht het aanbod v.d. valkparkieten mager zijn dan is een rit van uit het zuiden naar Zwolle voor mij niet interessant.

dan zou als ik jou was lekker thuis blijven

bva118
17-09-2012, 09:24
Op de vogelmarkt in Zwolle zijn ook de valkparkieten ruim vertegenwoordigd. Er komen zelfs Franse liefhebbers die elke jaar weer de apartere kleurslagen bij zich hebben. Dus ook voor de liefhebbers van valkparkieten een bezoek waard. Of je er vogels moet aanschaffen is een andere discussie. Persoonlijk durf ik er gerust een vogel te kopen. Het verschil tussen beste en slechtste vogel is net zo groot als bij een kweker thuis. Je moet alleen kopen als het helemaal naar je zin is.

HJ de Graaf
17-09-2012, 18:40
inderdaad staat er altijd een franse liefhebber met diverse mooie mutaties en mooie foto's in de achterste hal. ik heb helemaal niks met kromsnavels maar daar ga ik zelfs even kijken altijd leuk om te zien.

En er zijn genoeg goede kwekers die valken en ook andere goede vogels naar de markt brengen immers zijn er vele buitenlandse kopers in zwolle, de prijzen zijn vaak wat hoger en kan je op een dergelijke dag vaak goed verkopen zonder geloop aan je deur doe ik zelf ook. En de aller mooiste vogels zijn toch vaak niet te koop gaat men zelf mee door toch.

mvg,

HJ de Graaf

sepke
17-09-2012, 20:23
Dag,

Bedankt voor de reacties, ik heb besloten om zaterdag toch maar eens de beurs in Zwolle te bezoeken.

Ben86
17-09-2012, 20:52
Als je het als uitje ziet en je verder niet te druk maakt vind ik het wel een aanrader.
Ik vind het wel leuk om over een vogel beurs te struinen en je ziet altijd weer mooie vogels
of andere vogels vallen je opeens op dat dat soort toch wel mooi is haha.
Er zijn ook vaak wel bekende die je tegenkomt. of kwekers waar je eens mee praat
Maar zoals al gezegd het is persoonlijk en we horen het wel hoe je het vond.

gr. Ben

Uiltje
20-09-2012, 17:01
Ik ga zeker even kijken, aangezien ik in Zwolle woon.
Ook ben ik van plan om mijn Forpusjes uit te breiden met 2 koppels, alleen weet ik absoluut niet in welke kleuren!