PDA

Bekijk Volledige Versie : Help

marco
08-09-2012, 07:12
Ik heb last van katten nu heb ik afschrikdraad gespannen over de schutting en over de volière maar ik zie de katten nog steeds
Groetjes marco:help

nilo1804
08-09-2012, 08:41
Ik heb last van katten nu heb ik afschrikdraad gespannen over de schutting en over de volière maar ik zie de katten nog steeds

er zijn 2 dingen die in mijn ogen pas echt helpen;

iets wat hard aan komt, hier een slipper oid.

of water, ik loop altijd om het huis heen, achter de voliere langs, laat hem schrikken en dan rent hij de tuin in of in mijn handen, mijn pa staat er dan met een tuinslang.

suc6

marcelvries
08-09-2012, 08:48
of zelf een kat nemen wij hebben ook een kat en er komt geen vreemde kat in de buurt onze kat laat de voliere ook met rust :)

populier
08-09-2012, 09:57

Schrikdraad over schuttingen helpt niet omdat als de kat op de schutting zit of loopt de draad geen aarde maakt, dus geen schokken geeft als de kat op hout loopt/zit. Alleen een kat die op de grond zit kan schokken krijgen.

Is dit een nieuwe buitenvoliere?

marco
08-09-2012, 11:55
Hallo
Het is inderdaad een nieuwe volière
Maar aan het draad zit wel een aarde pen dus de kat moet het dan toch voelen ofniet

nilo1804
08-09-2012, 12:08
je kunt het ook op 1meter hoogte aan het gaas vastmaken, door de klem hangt het er ong.10cm vanaf dus veilig voor je vogels, en als de kat op het gaas klimt krijgt hij een schok.

populier
08-09-2012, 13:49
Hallo
Het is inderdaad een nieuwe volière
Maar aan het draad zit wel een aarde pen dus de kat moet het dan toch voelen ofniet

Nee, ik heb ook zo'n setje schrikdraad met een aarde pen, maar een kat die niet met de pootjes op de grond staat krijgt geen schok.

Hier nog wat: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12506

http://www.kippenforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=2&t=33146&st=0&sk=t&sd=a

Op het internet zijn ook schemaatjes te vinden hoe je het moet aansluiten en waarbij het wel werkt, kan het alleen niet meer vinden.

Een nieuwe volière wekt altijd de nieuwsgierigheid op bij katten uit de buurt.
Dit heb ik ook mee gemaakt, uit ervaring kan ik zeggen dat dat dit wel stopt en de katten niet meer omkijken naar de volière op den duur, dus ook al lopen ze er boven op, zolang de vogels het wel best vinden, gewoon laten gaan.

nilo1804
08-09-2012, 14:52
Nee, ik heb ook zo'n setje schrikdraad met een aarde pen, maar een kat die niet met de pootjes op de grond staat krijgt geen schok.

dat is ook de reden waarom vogels (kauw ed.) op een hoogspanningskabel zitten zonder een schok te krijgen, als die pen van koper is en de koperendraad contactmaakt met de koperen pen die weer in de grondstaat, dan moet het wel lukken. maar als het goed is zit er ook wel een beschrijving bij...

Henk Adelerhof
08-09-2012, 15:12
Hallo;

Misschien heeft U hier wat aan?
Op pagina 5 staat iets over schutting, en vanaf pagina 8 gaat het over volieres.

http://www.zoekelektronica.nl/folders/koltec_1.pdf

populier
08-09-2012, 16:12
Bedankt Henk, staat er idd. in dat je voor de schutting drie draden dicht op elkaar moet plaatsen, waarvan de eerste 5 cm boven de schutting, met drie draden moet de kat er wel 2 raken en zo de schok krijgen.:)

van Tuijl
08-09-2012, 17:58
ipv een schrikdraad kun je ook visdraad nemen.

de kat loopt tegen de visdraad aan, en omdat hij iets voelt maar het niet ziet schrikt de kat en loopt dus weg.

althans in theorie

marco
08-09-2012, 18:25
Hallo bedankt allemaal voor de tips ik ga eerst maar is drie draden spannen nogmaals bedankt iedereen:)

Henk Adelerhof
08-09-2012, 19:53
graag gedaan,
en volgens mij staat er ook in hoe je het aan moet sluiten.

marco
11-09-2012, 20:16
Hallo ik heb nu drie draden op de schutting maar nog steeds katten erover
Dus ik heb nu ook maar draden langs de volière gespannen ik hoop dat de katten die dus wel voelen groetjes marco

Henk Adelerhof
11-09-2012, 20:29
Hallo,

heb je wel even opgemeten of er stroom door de draden stroomt?

krien
11-09-2012, 20:48
marco, 1 draad moet de spanning op komen, de andere 2 moeten naar de aarde geleid worden.

Van den Broeck Alfons
12-09-2012, 06:38
Is het niet éénvoudiger om gewoonweg prikkeldraad met mooie scherpe kantjes, veelvuldig zigzag te spannen over de voliëre. Heb dit vroeger ook gedaan. Na een tijdje geen kat meer te bespeuren.

Heb hier ook veel rozenstruiken staan. Dat snoeisel niet wegwerpen. Laten drogen en bovenop de voliëre leggen, kriskras door mekaar. Als ze daar intrappen met hun poten, dan zie je ze ook nooit meer terug.

En, als niets meer helpt, dan rest enkel nog de kattenbak en verdwijnt de kat met de noorderzon.

Schrikdraad, ja, maar ik had hier vroeger ook een grote voliere, dicht tegen een schutting. Maar aan de andere kant van die schutting, liepen er spelende kinderen. Je weet maar nooit of één van die kinderen, ongewild, met een stok of een ander voorwerp, in kontakt komt met die schrikdraad en een electrische schok krijgt. Uit veiligheidsoverwegingen en de goede verstandhouding met mijn geburen, heb ik dat toen maar niet geïnstalleerd.

marco
12-09-2012, 17:26
Gisteravond hoorde ik een kat die de draad wel raakte en hij voelde hem dus het werkt allemaal bedankt
Groeten marco

populier
12-09-2012, 17:39
Gisteravond hoorde ik een kat die de draad wel raakte en hij voelde hem dus het werkt allemaal bedankt
Groeten marco

Hoe klonk dat?:D

marco
12-09-2012, 20:45
Hoe klonk dat?:D

Dat klonk goed om het maar zo te zeggen;)