Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goudbuikjes ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • goudbuikjes ringen

    Hallo

    mij koppel goudbuikjes hebben sinds zondag voor de 2de keer jongen. Toen ik het eerste nest ringde, lagen de volgende dag de jongen dood uit het nest.

    Nu ben ik erg aan het dubben of ik ze nu wel moet ringen. Ik heb er nooit eerder jongen van gehad en wil ze heel graag op stok krijgen. Maar het liefst geringt.


    Hebben jullie tips voor het ringen.

    Dank je wel

    gr ismael

  • #2
    gelijk ringen als ze uitvliegen en niet te lang wachten en 1 maat groter nemen

    Opmerking


    • #3
      of de ring 'beplakken' met tape of iets dergelijks, hier is al het een en andere over geschreven.

      wat andre zegt is wel beter, ik zou ze op de dag van uitvliegen ringen met een maat groter, zo hebben wij het ook bij onze napoleonnetjes gedaan.

      Opmerking


      • #4
        mijn idee, beter pas ringen als ze uitvliegen, kan je volgend jaar weer eens proberen als ze nog in het nest liggen.
        groeten Ton
        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

        Opmerking


        • #5
          Dat is dan 2.3? 2.5 zal dan wel veel te groot zijn!

          Want hun ringmaat is 2.0

          Opmerking


          • #6
            2.3 is mooi past dat niet doe je 2.5 zolang je een ring niet normaal kunt verwijderen van de vogel is het goed ook voor de tt

            Opmerking


            • #7
              ga er maar vanuit dat je ze dan moet ringen met 2,3
              groter heeft echt geen zin.
              je kan natuurlijk wachten tot ze uitvliegen je kan ook
              een paar dagen daarvoor ringen dan weet je zeker dat 2,3 gewoon moet passen.
              risico is dat ze niet meer in het nest blijven dus het is de truc om ze zo laat
              mogelijk te ringen succes!
              gr. Ben
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8

                Opmerking


                • #9
                  ik weet niet hoe jouw voliere eruit ziet maar als je jonge grutten zijn uitgevlogen
                  kun je je hele voliere door stieren om ze te vangen lijkt me ook niet echt prettig.
                  gewoon in het nest ringen maar niet te vroeg.

                  zoveel mensen zoveel meningen.
                  Succes haha
                  Groeten, Ben

                  Opmerking


                  • #10
                    Beter ongeringde jongen dan dode jongen aan jouw de keus. Ofwel ringen na het uitvliegen.

                    Gr. Romain

                    Opmerking


                    • #11

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door romain
                        Beter ongeringde jongen dan dode jongen aan jouw de keus. Ofwel ringen na het uitvliegen.

                        Gr. Romain

                        Opmerking


                        • #13
                          In de tijd dat ik goudbuikjes had ringde ik de jongen ook direkt na het uitvliegen.
                          Met direktvaste voetring meer.


                          Wanneer dergelijke ring-problematiek ter sprake komt duiken er nog wel eens wat bekende trucjes op, zoals bijv: ring zwart maken, ventielslang, insmeren met ontlasting van de betreffende vogels.
                          Iets minder bekend, maar soms toch effectief is het op voorhand in een nest(kast) bevestigen van een paar oude ringetjes (vorig seizoen), waardoor de vogels mogelijk minder drang hebben om ongewenste voorwerpen uit het nest te verwijderen.


                          Voor wat betreft de problematiek die WK noemt kan ik slechts beamen dat de wetgever wel vaker 'niet heeft voorzien' in bepaalde omstandigheden, maar de verantwoordelijkheid daarvoor wel bij de burger laat.
                          Dat is een fenomeen waar we voorlopig niet van af komen vrees ik.
                          Laten we die discussie hier verder maar niet uitbouwen!
                          Amigo de los Psittacidos

                          Look deep into nature and you will understand everything better

                          Opmerking


                          • #14
                            end of discussion

                            Oorspronkelijk geplaatst door rupicola

                            Laten we die discussie hier verder maar niet uitbouwen!
                            nee je heb gelijk maar.............................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. .................................................. ............................ het doet soms wel zeer en steekt soms wel hoor (zulke teksten/ woorden van gelijke strekking) voor een goedwillende vogelliefhebber " pur sang".
                            kan me dus soms ook niet beheersen en laat dan maar weer eens een vlieger of ballonnetje op

                            gaat niet ,bestaat niet.

                            mvg

                            Opmerking


                            • #15
                              hallo

                              het is gelukt. ik heb op de dag dat de jonge goudbuikjes door de broedkooi vlogen, ze gevangen. En deze geringt met 2,3.

                              Wel onder luid protest van de jongen

                              bedankt

                              Opmerking

                              Working...
                              X