Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kuurolie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kuurolie

    Heeft er iemand goede ervaringen met kuurolie van comed? Ik overweeg om dit te gebruiken.
    Groetjes,
    Guy

  • #2
    Ben ook al een tijdje benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen van deze producten.

    Als je de referenties mag geloven die op de Comed site staan zijn het een wonder producten. http://www.comednederland.nl/?p=1-31

    Filmpje:http://www.comednederland.nl/?p=2-11

    Zelf gebruik ik al een tijdje Tonivit vitamine AD bij vogels die in de winter binnen zittten, maar ik zie geen verschil.

    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Ik gebruik nu een jaar de plantenextracten van Blupke en ik ben hierover zeer tevreden. Ik merk dat mijn vogels gezonder zijn. Nu de volledige rui nog afwachten

      Opmerking


      • #4
        Hoor over Blupke heb ik ook goede dingen gehoord , maar is alleen bij jullie in Belgie te koop, ik heb het hier in in Nederland nog nergens gezien.

        Groeten Michael

        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

        Opmerking


        • #5
          Hallo Guy:

          Is het wel verstandig om twee middelen van een verschillende fabrikant tezelfdertijd te gebruiken ?

          U pretendeert tevreden te zijn over het resultaat van een ervan. Waarom dan veranderen ?



          Wessel van der Veen.

          Opmerking


          • #6
            ik gebruik alles van comed ik ben er zeeer tevreden over
            heb de conditie poeder er ook van super
            ook de kuur olie

            Opmerking


            • #7
              Ik gebruik geen poeders, pillen of olie en ook mijn vogels zijn zeer gezond.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door wessellouw
                Hallo Guy:

                Is het wel verstandig om twee middelen van een verschillende fabrikant tezelfdertijd te gebruiken ?

                U pretendeert tevreden te zijn over het resultaat van een ervan. Waarom dan veranderen ?



                Wessel van der Veen.
                Dag Wessel,
                Ik merk dat in de samenstellingen van beide producten verschillen. In de kuurolie van comed zitten andere werkzame stoffen (vetoplosbare) dan in de thee van Blubke. Ik gebruik deze nooit samen maar afwisselend na elkaar vb. Twee dagen thee, twee dagen appelazijn... Ik wil vogels kweken met een goede natuurlijke weerstand. Goudvinken en siberische putters hebben stoffen nodig die niet in een gewoon vitaminepreparaat zitten. Door verschillende producten achtereenvolgens te geven vervolledig ik de voeding van mijn vogels.Vandaar dat ik dit forum gebruik om ervaringen uit te wisselen. De betere resultaten die ik heb dit jaar komen niet alleen door de gerantsoeneerde voeding maar ook door strengere selectie, een ander ontsmettingsmiddel voor de kooien,...
                Groeten,
                Guy

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                  Ik gebruik geen poeders, pillen of olie en ook mijn vogels zijn zeer gezond.
                  Dag Ton,
                  Over welke vogels heeft u het?
                  Groeten,
                  Guy

                  Opmerking


                  • #10
                    Op het moment swiftparkieten, kanaries, japanse meeuwtjes en mexicaanse roodmussen.
                    Eerder elfenastrildes, goudbuikjes, oranjekaakjes, bergastrildes, maskeramadines, grijskopmussen,bruinrug goudmussen en nog andere soorten.
                    Groet Ton,
                    www.allevogels.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door guy van Peteghem
                      De betere resultaten die ik heb dit jaar komen niet alleen door de gerantsoeneerde voeding maar ook door strengere selectie, een ander ontsmettingsmiddel voor de kooien,...
                      Groeten,
                      Guy
                      juist het is het "totaalplaatje"waar je aan moet denken, je ben op de goede weg, nu volhouden zo.

                      ook niet vergeten dat het ene jaar is alles en het andere jaar niks,dus niet gelijk weer alles gaan omgooien als het ff tegenzit, volhouden dan bekom je vanzelf een bloedlijn/kweekstam waar je veel plezier aan kan beleven.

                      mvg

                      Opmerking


                      • #12
                        Juist daarom is het effect van allerlei (al of niet chemische) toevoegingen zo moeilijk meetbaar.
                        Ik kan 5 jaar achter elkaar een product gebruiken en alleen het 4e en 5e jaar slechte kweekresultaten hebben. Komt dat dan door het product? Dat is volgens mij nooit aan te tonen, het kan bv ook ander weer geweest zijn in jaar 4 en 5.
                        Dat maakt meteen ook bijna alle reclames voor "wondermiddelen" zeer ongeloofwaardig, wanneer wordt er ooit naar echt onafhankelijke onderzoeksresultaten gewezen?
                        Groet Ton,
                        www.allevogels.nl

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                          Op het moment swiftparkieten, kanaries, japanse meeuwtjes en mexicaanse roodmussen.
                          Eerder elfenastrildes, goudbuikjes, oranjekaakjes, bergastrildes, maskeramadines, grijskopmussen,bruinrug goudmussen en nog andere soorten.
                          Dag Ton,
                          Ik heb geen kweekervaringen met de vogels die jij kweekt. Ik vermoed dat jij ook geen kweekervaringen hebt met Europese cultuurvogels. Klopt dat?

                          Opmerking


                          • #14
                            Dat klopt, die heb ik nooit gekweekt. Alleen een sijsje een paar jaar gehad voor de zang.
                            Groet Ton,
                            www.allevogels.nl

                            Opmerking


                            • #15
                              Ton,
                              Dan zou ik alle vogels toch niet over dezelfde kam scheren zoals we hier zeggen, hiermee bedoel ik dat elke vogelsoort zijn specifieke behoeften heeft op vlak van voeding. Goudvinken hebben andere behoeften dan bv. putters. Een goudvink heeft een andere bek dan een putter en eet in de natuur andere zaden dan een putter. Dit heeft gevolgen voor de voeding in gevangenschap. Met de supplementen die ik geef probeer ik deze te geven aan de vogels en dat zie je. Ik heb het niet over het zoveelste vitaminepreparaat maar stoffen die in planten zitten. En daarvoor geef ik voedingssuplementen. Bij exoten zijn er andere behoeften. Het beste is dat we onze kweekresultaten eens bekijken en dan zien we al veel verschijnen.
                              Groetjes,
                              Guy

                              Opmerking

                              Working...
                              X