PDA

Bekijk Volledige Versie : Kuurolie

guy van Peteghem
27-08-2012, 21:08
Heeft er iemand goede ervaringen met kuurolie van comed? Ik overweeg om dit te gebruiken.
Groetjes,
Guy

populier
28-08-2012, 09:55
Ben ook al een tijdje benieuwd naar positieve of negatieve ervaringen van deze producten.

Als je de referenties mag geloven die op de Comed site staan zijn het een wonder producten. http://www.comednederland.nl/?p=1-31

Filmpje:http://www.comednederland.nl/?p=2-11

Zelf gebruik ik al een tijdje Tonivit vitamine AD bij vogels die in de winter binnen zittten, maar ik zie geen verschil.

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/comed/a-22304680/basisverzorging/87452-tonivit-bird-250-ml-extra-vitaminen-ad

guy van Peteghem
28-08-2012, 14:14
Ik gebruik nu een jaar de plantenextracten van Blupke en ik ben hierover zeer tevreden. Ik merk dat mijn vogels gezonder zijn. Nu de volledige rui nog afwachten

populier
28-08-2012, 14:19
Hoor over Blupke heb ik ook goede dingen gehoord , maar is alleen bij jullie in Belgie te koop, ik heb het hier in in Nederland nog nergens gezien.

http://www.blubke.be/Webshop.asp?cat=21630&scat=27472&page=3

wessellouw
28-08-2012, 14:29
Hallo Guy:

Is het wel verstandig om twee middelen van een verschillende fabrikant tezelfdertijd te gebruiken ?

U pretendeert tevreden te zijn over het resultaat van een ervan. Waarom dan veranderen ?

Wessel van der Veen.

natuurkweker
28-08-2012, 17:08
ik gebruik alles van comed ik ben er zeeer tevreden over
heb de conditie poeder er ook van super
ook de kuur olie

Ton Koek
28-08-2012, 21:24
Ik gebruik geen poeders, pillen of olie en ook mijn vogels zijn zeer gezond.

guy van Peteghem
28-08-2012, 23:42
Hallo Guy:

Is het wel verstandig om twee middelen van een verschillende fabrikant tezelfdertijd te gebruiken ?

U pretendeert tevreden te zijn over het resultaat van een ervan. Waarom dan veranderen ?

Wessel van der Veen.

Dag Wessel,
Ik merk dat in de samenstellingen van beide producten verschillen. In de kuurolie van comed zitten andere werkzame stoffen (vetoplosbare) dan in de thee van Blubke. Ik gebruik deze nooit samen maar afwisselend na elkaar vb. Twee dagen thee, twee dagen appelazijn... Ik wil vogels kweken met een goede natuurlijke weerstand. Goudvinken en siberische putters hebben stoffen nodig die niet in een gewoon vitaminepreparaat zitten. Door verschillende producten achtereenvolgens te geven vervolledig ik de voeding van mijn vogels.Vandaar dat ik dit forum gebruik om ervaringen uit te wisselen. De betere resultaten die ik heb dit jaar komen niet alleen door de gerantsoeneerde voeding maar ook door strengere selectie, een ander ontsmettingsmiddel voor de kooien,...
Groeten,
Guy

guy van Peteghem
28-08-2012, 23:44
Ik gebruik geen poeders, pillen of olie en ook mijn vogels zijn zeer gezond.

Dag Ton,
Over welke vogels heeft u het?
Groeten,
Guy

Ton Koek
29-08-2012, 00:13
Op het moment swiftparkieten, kanaries, japanse meeuwtjes en mexicaanse roodmussen.
Eerder elfenastrildes, goudbuikjes, oranjekaakjes, bergastrildes, maskeramadines, grijskopmussen,bruinrug goudmussen en nog andere soorten.

winterkoning
29-08-2012, 07:46
De betere resultaten die ik heb dit jaar komen niet alleen door de gerantsoeneerde voeding maar ook door strengere selectie, een ander ontsmettingsmiddel voor de kooien,...
Groeten,
Guy

juist het is het "totaalplaatje"waar je aan moet denken, je ben op de goede weg, nu volhouden zo.

ook niet vergeten dat het ene jaar is alles en het andere jaar niks,dus niet gelijk weer alles gaan omgooien als het ff tegenzit, volhouden dan bekom je vanzelf een bloedlijn/kweekstam waar je veel plezier aan kan beleven.

mvg

Ton Koek
29-08-2012, 12:59
Juist daarom is het effect van allerlei (al of niet chemische) toevoegingen zo moeilijk meetbaar.
Ik kan 5 jaar achter elkaar een product gebruiken en alleen het 4e en 5e jaar slechte kweekresultaten hebben. Komt dat dan door het product? Dat is volgens mij nooit aan te tonen, het kan bv ook ander weer geweest zijn in jaar 4 en 5.
Dat maakt meteen ook bijna alle reclames voor "wondermiddelen" zeer ongeloofwaardig, wanneer wordt er ooit naar echt onafhankelijke onderzoeksresultaten gewezen?

guy van Peteghem
30-08-2012, 21:32
Op het moment swiftparkieten, kanaries, japanse meeuwtjes en mexicaanse roodmussen.
Eerder elfenastrildes, goudbuikjes, oranjekaakjes, bergastrildes, maskeramadines, grijskopmussen,bruinrug goudmussen en nog andere soorten.

Dag Ton,
Ik heb geen kweekervaringen met de vogels die jij kweekt. Ik vermoed dat jij ook geen kweekervaringen hebt met Europese cultuurvogels. Klopt dat?

Ton Koek
31-08-2012, 02:23
Dat klopt, die heb ik nooit gekweekt. Alleen een sijsje een paar jaar gehad voor de zang.

guy van Peteghem
31-08-2012, 07:50
Ton,
Dan zou ik alle vogels toch niet over dezelfde kam scheren zoals we hier zeggen, hiermee bedoel ik dat elke vogelsoort zijn specifieke behoeften heeft op vlak van voeding. Goudvinken hebben andere behoeften dan bv. putters. Een goudvink heeft een andere bek dan een putter en eet in de natuur andere zaden dan een putter. Dit heeft gevolgen voor de voeding in gevangenschap. Met de supplementen die ik geef probeer ik deze te geven aan de vogels en dat zie je. Ik heb het niet over het zoveelste vitaminepreparaat maar stoffen die in planten zitten. En daarvoor geef ik voedingssuplementen. Bij exoten zijn er andere behoeften. Het beste is dat we onze kweekresultaten eens bekijken en dan zien we al veel verschijnen.
Groetjes,
Guy

natuurkweker
31-08-2012, 11:27
ik gaf vroeger altijd vers gemaakt eivoer met wat groente eronder gemalen verder niks en water
en ik kweekte volop .
wel te bedenken met heel wat soorten wildzang die ik kweekte zonder enige toevoegingen .
helaas zijn ze tegenwoordig niet zonder medicatie nouwelijks nog op de stok te krijgen
ik heb nu geen wildzang meer .
puur dat er nouwelijks nog zonder medicatie toevoegen meer te krijgen zijn .

comed is een natuurprodukt tot nu ben ik tevreden erover en kwa kweken betreft je hebt altijd goede en slechte jaren dus ja ligt dat aan die produkten ik weet het niet .
je moet denkelijk gewoon geluk hebben.
ik ben wel van plan als deze produkten op zijn geheel is een lange tijd ermee te stoppen kijken als het verschil te merken is .
de aanduiding wat op verpakking staat wijk ik wel vanaf iedereen heeft zijn eigen voeding systeem .
ze krijgen een keer per week multi vitamine
en 2 keer per week conditie poeder .
als eentje niet lekker zit geef ik hem 8dagen kuurolie .

guy van Peteghem
31-08-2012, 22:34
ik gaf vroeger altijd vers gemaakt eivoer met wat groente eronder gemalen verder niks en water
en ik kweekte volop .
wel te bedenken met heel wat soorten wildzang die ik kweekte zonder enige toevoegingen .
helaas zijn ze tegenwoordig niet zonder medicatie nouwelijks nog op de stok te krijgen
ik heb nu geen wildzang meer .
puur dat er nouwelijks nog zonder medicatie toevoegen meer te krijgen zijn .

comed is een natuurprodukt tot nu ben ik tevreden erover en kwa kweken betreft je hebt altijd goede en slechte jaren dus ja ligt dat aan die produkten ik weet het niet .
je moet denkelijk gewoon geluk hebben.
ik ben wel van plan als deze produkten op zijn geheel is een lange tijd ermee te stoppen kijken als het verschil te merken is .
de aanduiding wat op verpakking staat wijk ik wel vanaf iedereen heeft zijn eigen voeding systeem .
ze krijgen een keer per week multi vitamine
en 2 keer per week conditie poeder .
als eentje niet lekker zit geef ik hem 8dagen kuurolie .

Dag natuurkweker,
Hoelang kweek je al geen wildzang meer? Vroeger waren wildzangvogels vaak gevangen in het wild. De sterkste bleven over en kon je vele jaren houden. Dat is nu anders, de meeste zijn echt gekweekt in gevangenschap.Wat de verkoper van wildvangvogels er toen niet bijvertelde was het aantal slachtoffers er vielen in één partij die hij binnenkreeg.(50% en meer stierf tijdens het transport)
Er zijn kwekers die echt medicatievrij kweken. Ik vind het jammer dat je ermee gestopt bent om wildzang te kweken.
Ik kweek distelvinken en goudvinken en ben er tevreden mee.

Heb vandaag kuurolie van comed gekocht. Hoor er niets dan goed over.
Groetjes,
Guy

natuurkweker
01-09-2012, 00:04
wildzang is wel zeker zon 15 tot 20 jaar geleden
dat ik ze kweekte
wildzang trekt me niet zo meer.
hoop graag een vinkie zingen maar verder nee
ben meer liefhebber voor de tropen
:D

hoebaer
16-08-2013, 22:03
Heb vandaag kuurolie van comed gekocht. Hoor er niets dan goed over.
Groetjes,
Guy

Guy hoe is het met de kuurolie.
Gebruik je hem nog steeds of ben je er alweer mee gestopt?
Wat voor verbetering heb je bemerkt als die er al waren..

Mvg hoebaer

Van den Broeck Alfons
17-08-2013, 09:18
Die kuurolie is niets anders dan een combinatie van plantaardige oliën, mogelijk ook visolie. Maar er zijn veel varianten te verkrijgen met een andere benaming, doch even goed. Bedoeling is om de gunstige effecten van omega-vetzuren, aanwezig in die oliën, over te dragen op de gezondheid van uw vogels.

Gezonde vogels, daar kan je mee kweken.

Ben al geruime tijd bezig met de studie van deze omega-vetzuren bij vogels, al vele rapporten gelezen want deze materie is vrij complex en er zijn toch verschillen merkbaar tussen zaadetende vogelsoorten onderling.

Ik probeer deze kennis over te dragen bij onze leden van speciaalclub gouldamandines Limbra, want ze zijn ontzettend belangrijk tijdens de kweekperiode voor de mooie uiting van hun kleuren in de bevedering achteraf na de rui.

Mijn gouldamandines hebben na de rui een zachte bevedering op een fors lichaam en de mannen kleuren echt mooi diep.

Heb hier recentelijk gezegd dat ik 24 zilverbekken van één koppel had gekweekt, maar achteraf bekeken was dit eigenlijk een overdreven experiment met deze omega-vetzuren. Zilverbekken zijn nu weg, want ze passen niet in mijn systeem en de gouldkweek staat voor de deur. Eerste koppel heeft gisteren het eerste ei gelegd. We zullen wel zien wat het seizoen brengt.

guy van Peteghem
23-08-2013, 08:43
Guy hoe is het met de kuurolie.
Gebruik je hem nog steeds of ben je er alweer mee gestopt?
Wat voor verbetering heb je bemerkt als die er al waren..

Mvg hoebaer

Dag Hoebaer,
Ik heb geen zieke vogels gehad in de kweek en dat is een verbetering. Ik heb aanvankelijk de kuurolie 2-3 maal/week gebruikt en ik merkte dat mijn vogels (zowel kanaries, goudvinken als putters) te driftig werden. De mannen werden te driftig. Natuurlijk speelt het slechte voorjaar hier ook mee. De poppen gingen maar niet aan de leg door het slechte, koude weer.
Ik heb dan verminderd met kuurolie tot 1maal per week en dat gaat goed.
Groetjes
Guy