Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting kanarie,s

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • verlichting kanarie,s

    Hallo allemaal
    ik ben een beginnend liefhebber en wil volgend jaar eind januari gaan kweken
    met 6 koppels in broedkooien die ik in een lege kamer heb
    omdat ik onregelmatig thuis kom om het licht bij te stellen hier mijn vraag
    mag ik dit ook in een keer op 15 uur licht zetten
    Bastiaan

  • #2
    Het feit dat je onregelmatig thuiskomt zie vind ik geen goed excuus om even het licht onmiddelijk op 15H gaan te plaatsen. Ik denk dat je gerust twee minuten tijd kan maken om je klokje een 15min te gaan verlengen.

    De bedoeling van geleidelijk aan de lichtduur gaat op te drijven is omdat ze tegen 15 uur in broedconditie zouden komen te zitten. Dus je drijft rustig op en tegen eind januari zit je aan 15H licht en kan je gaan kweken.

    Doe dit niet en zet onmiddelijk je licht op 15H eind januari, dan gaat u niet onmiddelijk kunnen starten met kweken.. Het heet daarom ook voorbereiding op de kweek.
    http://dewittn17.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      Ik heb zelf ook onregelmatige diensten en zet per week de tijdklok een 1/2 uur langer dit is zo gedaan.

      je moet ze toch ook voeren en drinken geven dan kun je dit er gelijk bij doen.

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bastiaan
        Hallo allemaal
        ik ben een beginnend liefhebber en wil volgend jaar eind januari gaan kweken
        met 6 koppels in broedkooien die ik in een lege kamer heb
        omdat ik onregelmatig thuis kom om het licht bij te stellen hier mijn vraag
        mag ik dit ook in een keer op 15 uur licht zetten
        Bastiaan
        Kijk eens naar eerdere berichten via de zoekfunctie
        Opeens eind januari naar 15 uur is geen enkel probleem.
        Kijk ook eens op waterslagers.nl, daar staat erg veel waar je je voordeel mee kunt doen

        Opmerking


        • #5
          Is het de bedoeling dat je met de jongen tentoon gaat stellen?
          Anders kan je ook gewoon een paar weken later beginnen
          zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

          Opmerking

          Working...
          X