Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruziende zebra echtpaar.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ruziende zebra echtpaar.

    Wat kan / moet ik aan een vechtend paartje zebravinken doen?

    Wij hebben een nest met jongen waarvan 4 van de 5 eitjes vorig weekend zijn uitgekomen.
    Nu ben ik vanaf afgelopen maandag begonnen met eikracht te geven.
    Sinds vanochtend maakt het vrouwtje alleen maar ruzie met de man. Hierbij vergeten ze allebei de jongen te voeren.
    Ik heb inmiddels het eikracht weggehaald maar dit is niet goed voor de jongen toch?
    Het vrouwtje zit heel af en toe wel op het nest maar zodra ze wil gaan voeren komt de man van de grond omhoog en vliegt ze weer achter het mannetje aan. Soms pikt ze ook naar de man toe.

    Wat moet ik hier aan doen? Zodat de jongen wel genoeg voer krijgen?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Suzanne
    Wat kan / moet ik aan een vechtend paartje zebravinken doen?

    Wij hebben een nest met jongen waarvan 4 van de 5 eitjes vorig weekend zijn uitgekomen.
    Nu ben ik vanaf afgelopen maandag begonnen met eikracht te geven.
    Sinds vanochtend maakt het vrouwtje alleen maar ruzie met de man. Hierbij vergeten ze allebei de jongen te voeren.
    Ik heb inmiddels het eikracht weggehaald maar dit is niet goed voor de jongen toch?
    Het vrouwtje zit heel af en toe wel op het nest maar zodra ze wil gaan voeren komt de man van de grond omhoog en vliegt ze weer achter het mannetje aan. Soms pikt ze ook naar de man toe.

    Wat moet ik hier aan doen? Zodat de jongen wel genoeg voer krijgen?
    man weg halen pop kan het alleen wel af maken wel eivoer blijven geven
    met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

    Opmerking


    • #3
      eivoer had er al lang bij moeten staan toen het popje eitjes begon te leggen.
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Eivoer hebben ze al die tijd gehad maar heb het gisteren heel even weggehaald omdat ik dacht dat het daar aan lag. Ik dacht dat ze er te driftig van werden en de jongen daardoor vergaten en het nest verlieten.
        Ik heb het mannetje nog heel even laten zitten. S avonds zaten ze weer knus tegen elkaar aan. Vandaag hebben ze nog wel ruzie gehad maar ik krijg het idee dat de pop wil dat de man meer en vaker gaat voeren. Zou dat kunnen?

        Opmerking


        • #5
          Het "even" weg halen van eivoer heeft geen zin, de eiwitten die de man of de pop driftig maken zijn niet 123 het lichaam uit.

          Gewoon lekker laten zitten die 2 goed in de gaten houden, zo lang er geen veren in het rond vliegen en ze onder de wonden zitten is er niets aan de hand.

          Dat hoort er nu eenmaal bij sommige koppels.

          Succes met het nestje.
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            Hierbij ff een paar foto's van de kleintjes.

            Click image for larger version

Name:	IMG_7518.jpg
Views:	1
Size:	40,2 KB
ID:	430688

            Click image for larger version

Name:	IMG_7510.jpg
Views:	1
Size:	55,3 KB
ID:	430689

            Click image for larger version

Name:	IMG_7511.jpg
Views:	1
Size:	67,5 KB
ID:	430690

            Opmerking

            Working...
            X