PDA

Bekijk Volledige Versie : geen vogels maar wel lief

hielke
26-08-2012, 14:26
hallo allemaal het zijn dan wel geen vogels maar wel heel lief onze senna is vandaag bevallen van 5 hele mooie puppies.

groeten hielke

pico
26-08-2012, 16:24
Het zijn inderdaad geen vogels en ik mag dan ook hopen dat dit bericht door de moderator wordt verwijderd.

hielke
26-08-2012, 16:57
wat zijn we weer eens gezellig hiero

Treursijs
26-08-2012, 16:59
Zeer mooi Hielke ;) Is eens iets anders dan de vogeltjes die we allemaal hebben.
Veel succes met de pups ;)

Ah laat het zo hielke, er zijn mensen die idd niet echt iets nieuws kunnen waarderen waar ze niet veel verstand van hebben.

andre 44
26-08-2012, 17:04
mooie pups :)
als het hier niet mag staan dan verplaatsen de heren moderators het wel naar de stamtafel die is voor andere onderwerpen die niet over vogels gaat

winterkoning
26-08-2012, 17:30
juist andré 44

men moet niet altijd gelijk andere of moderators gaan "beschuldigen".
men (topicstarter) had dit ook gewoon direct in het stamtafelforum kunnen plaatsen.
(dus hand in eigen boezem steken kan soms ook geen kwaad).

moderators zullen het wel naar stamtafel forum verplaatsen ( want juist voor dit soort dingen is dat forum gecreeërd).

wat betreft het bericht en inhoud van bericht................
super gefeliciteert met dit mooie nestje
veel geluk en succes ermee
probeer zolang als het kan te genieten van de puppies.

mvg

populier
26-08-2012, 19:20
Heel mooi die pups, gefeliciteerd hoor!:)

@ Pico er zijn meer dingen in het leven mooi dan alleen vogels.;)

hielke
26-08-2012, 21:36
bedankt voor de reacties mannen we genieten volop hier van de puppies en hebben besloten er zelf 1 te houden een 3 kleur erg leuk beestje (allemaal trouwens) maar ja je kan ze allemaal niet houden he.

groeten hielke

loodje
27-08-2012, 10:18
Heel leuk Hielke, proficiat.
Ik heb ook honden, jaren gelden ook pups gehad, dat was echt genieten.
Ik wens je er heel veel plezier mee, vooral als ze dadelijk gaan rondlopen. :D

Rob B
27-08-2012, 16:14
Harstikke mooi Hielke, gefeliciteerd.
Wat voor ras zijn de hondjes?

Groeten Rob

populier
27-08-2012, 16:25
Leuk raad spelletje:)

Ik zeg de ruw harige teckel

hielke
27-08-2012, 16:56
dank jullie.
het is een kruising tussen een cavalier king charles spaniel (vader) en een caninchen dwerg teckel (moeder)

groeten hielke

Ton
27-08-2012, 18:54
dan is de teckel zwaar in het voordeel geweest. qua foto zou ik niet zeggen dat er een spaniel in zit. wel aandoenlijk die pups........:)

populier
27-08-2012, 18:59
Cavalier king charles spaniels zijn toch die "altijd hoofdpijn hondjes"?
Omdat de schedel te klein is voor de herseneninhoud, geeft dat geen risico deze op een teckel te zetten met een nog kleiner koppie?

marcorotterdam
27-08-2012, 19:55
leuke pups gefeliciteerd hielke

andre 44
27-08-2012, 20:20
Cavalier king charles spaniels zijn toch die "altijd hoofdpijn hondjes"?
Omdat de schedel te klein is voor de herseneninhoud, geeft dat geen risico deze op een teckel te zetten met een nog kleiner koppie?

daar heb je wel wat maar er zijn zo veel ras honden waar wat mis mee is neem bv, de engelse buldog deze ras kan zich niet voortplanten zonder dat wij ze helpen.
de teven van dit ras kunnen alleen pups krijgen via een keizer snee normaal bevallen kunnen de teven niet

van Tuijl
27-08-2012, 22:21
http://www.rashondenwijzer.nl/

eigenlijk is geen een rashond meer ras zuiver

wij hebben een parson russell terier deze zijn relatief gezien nog wel gezond.

de king charles spaniels en de engelse bulldoggen zijn de toppunten wat betreft ongezond

hielke
28-08-2012, 09:40
die king charles waar wij haar hebben laten dekken is helemaal niks mee super gezond hondje en normaal moet je de king ook helpen met dekken. wij hebben helemaal niet geholpen alles is op eigen houtje gegaan.

groeten hielke

van Tuijl
28-08-2012, 14:19
die king charles waar wij haar hebben laten dekken is helemaal niks mee super gezond hondje

er is onderzoek naar gedaan naar hoeveel van deze hondjes deze ziekte/gebrek hebben. dit kwam erop neer dan zo ongeveer 2% van alle king charles niet de betreffende ziekte hebben. (ik weet niet hoe deze ziekte vererft) maar het zou goed kunnen zijn dat de familie ervan wel ziek is. nu heb jij geluk die bastaardjes zijn over het algemeen sterker en daar komen eigenlijk nooit van dit soort erfelijke ziekte voor (Heup/Knie/Elleboog -dysplasie uitgezonderd, hier lopen helaas alle grote honden kans op.)