PDA

Bekijk Volledige Versie : yvermectine bij kuikens

stefkee
26-08-2012, 12:13
Hallo,
Vanaf wanneer is het gebruik van yvermectine mmogelijk?
Is het mogelijk op babys van 1 week te zetten?
Ik heb last van bloedluis en vooral in 1 nest, nadat ze uitgevlogen zijn gata deze kooi eruit en wordt ze ontsmet en tot volgende lente niet meer gebruikt of zelfs nooit meer.
Ik heb al een wit poeder gesprayed, maar blijkbaar helpt dit niet
Of zou ik gewoon dutchies bestellen en tot ze geleverd zijn gewoon zoveel mogelijk zelf dood te maken?

Alvast bedankt

kingfisher
26-08-2012, 19:31
Dutchies heeft nu geen zin meer omdat je al andere middelen gebruikt hebt die ook de dutchies doden.
Over wat voor vogels heb je het?kanaries zebra's of japanse meeuwen of zo,gewoon een nieuw nestje met de hand maken jongen overleggen en het oude weggooien anders bijvb homeshield onderin het nestje poederen,ook bij een nieuw gemaakt nestje.
Jongen uitgevlogen en zelfstandig,dan behandelen en overzetten in een andere schone kooi en de oude ontsmetten.

stefkee
26-08-2012, 21:45
Dutchies heeft nu geen zin meer omdat je al andere middelen gebruikt hebt die ook de dutchies doden.
Over wat voor vogels heb je het?kanaries zebra's of japanse meeuwen of zo,gewoon een nieuw nestje met de hand maken jongen overleggen en het oude weggooien anders bijvb homeshield onderin het nestje poederen,ook bij een nieuw gemaakt nestje.
Jongen uitgevlogen en zelfstandig,dan behandelen en overzetten in een andere schone kooi en de oude ontsmetten.

Het betref grasparkieten,
Grote infectie in nestkast. Heb ze verwisseld, kan goed gaan kan slecht gaan. Als morgen de kuiekens lege maa hebben voeder ik ze gewoon bij.
oude nestkast verbrand. Ook de kooi zal na het uitvliegen een serieuze ontsmetting ondergaan met javel of ook vernietigd worden