Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bewaring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bewaring

    Hoe bewaar je het beste eieren? In zand? Rechtop of liggend? en hoe zit het met het draaien van de eieren?

    mvg

  • #2
    Ik bewaar ze altijd in een bakje met een laagje zaad, zand moet je niet gebruiken zitten vaak scherpe steentjes door, draaien doe ik wel 1 keer per dag of per 2 dagen, maar is volgens mij niet noodzakelijk heb ik ergens een keer gelezen.

    Gr Harm

    Onze site Tropische vogels: http://hbgrimmius.webklik.nl/

    Opmerking


    • #3
      Bij mijn kippen bewaarde ik de eieren simpelweg in eierdozen , maar wat Harm zegt is zand idd niet verstandig, zaad is dan handiger.
      Wat betreft het draaien van de eieren, mij is geleerd dat dit tegengaat dat de dooier naar een kant afzakt en daar zou blijven plakken / uitdrogen. Door de eieren te draaien voorkom je dit. Niet voor niks worden eieren in een broedmachine ook gedraaid, ook als deze niet aanstaat !
      En beter te voorkomen dan te genezen
      Met vriendelijke groet,

      Douwe Welling

      Opmerking


      • #4
        Ja draaien is belangrijk, als het gaat om uitbroeden.
        Mijn japjes hebben net op een nest gezeten waarvan ze de eitjes niet gedraaid hadden; gevolg; bloedvaten etc. naar 1 kant en vrucht afgestorven, of niet verder ontwikkeld. Het gewicht gaat dan ook 1 kant op. Gevolg; ei kon op de dunne kant bijna rechtop staan.

        Dus wel draaien... tenzij je ze wil eten, dan roeren.
        'Vliegde ik?'
        -'Nee, je valde.'

        Opmerking


        • #5
          Haha leuk dat we weer reageren op en topic van een half jaar geleden :P
          Duco

          Opmerking


          • #6
            Blijft een aktueel onderwerp dus.
            'Vliegde ik?'
            -'Nee, je valde.'

            Opmerking

            Working...
            X