Mededeling

Collapse
No announcement yet.

handopfok personata vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • handopfok personata vraagje

    hallo ik zit sinds kort bij de vogelclub. En hou zelf parkieten. (gras) (valk)
    en kakarikies, oja en ook nog Kanaries maar daar gaat het niet over. Een blok verder dan mijn huis woont ook iemand van de vogelclub en had een nestje personata's dat de ouders niet meer grootbrachten heb hem nu 3 dagen
    en hij is 4 week nu, krijgt nu perdag 3 voedingen, ik had eerder wel eens kakarikies en grijzeroodstaart met de hand grootgebracht en dit lijkt me leuk voor mezelf en mijn zoon. Maar nu het probleem. De vorige vogels die ik heb groot gebracht die deden hun bek of bekje gewoon los en spuiten maar, deze niet. Dus doe ik het dwangmatig 3 x per dag krop goed vol spuiten.
    Maar wordt die op deze manier wel tam, of kan ik het nu wel vergeten?
    weet wel nooit geen handopfok meer als ze ouder zijn dan 3 en half week
    gr Harold

  • #2

    Opmerking


    • #3
      dankjewel

      ja wacht wel tot de krop leeg is maar inderdaad ook nog maar net, voel ik even, en denk ik bijna. 30 min later weer voelen, ja leeg en weer helemaal vol gooien, want het is nu niet echt me hobby handopfok, alleen meestal het reseltaat wel.
      En zit eigelijk op 3 en half voeding, 6 uur 12 uur dan spuit ik hem om 15.30 wat bij dat ik om 20.00 de laatste doe.
      maar zal het ook wat rustiger probereren heb geleerd hoe je een vogel zonder dat het in de lucht pijp komt vlug te voeren
      zal vanavond is met lepeltjeproberen

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door harold741
        ja wacht wel tot de krop leeg is maar inderdaad ook nog maar net, voel ik even, en denk ik bijna. 30 min later weer voelen, ja leeg en weer helemaal vol gooien, want het is nu niet echt me hobby handopfok, alleen meestal het reseltaat wel.
        En zit eigelijk op 3 en half voeding, 6 uur 12 uur dan spuit ik hem om 15.30 wat bij dat ik om 20.00 de laatste doe.
        maar zal het ook wat rustiger probereren heb geleerd hoe je een vogel zonder dat het in de lucht pijp komt vlug te voeren
        zal vanavond is met lepeltjeproberen
        als de krop smorgens maar leeg is .
        de laatste voeding kun je beter om 22.00 doen .
        zelf gaf ik om rond 7.00- 12.00- 17.00- 22.00.en bij 3 voedingen gaat die van 12.00 eraf
        je lepeltje moet je plooien aan beide kanten vond en vindt dit makkelijker gaan dan een spuitje.

        Opmerking


        • #5
          personta's zijn moeilijke vogels om tam te maken.
          Je kunt ze niet vergelijken met rosei colli's of fischeri's, ze zijn veel schuwer en zenuwachtiger.

          Opmerking

          Working...
          X