PDA

Bekijk Volledige Versie : Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar samen, heeft iemand leuke cadeau-ideeŽn?

tamaralover
17-08-2012, 16:26
Hallo iedereen!

Mijn ouders zijn over 2 week 25 jaar samen en ik wou graag samen met mijn broer iets leuks voor ze doen. Alleen hebben wij niet zoín groot budget (tsja arme studentjes he...), dus een weekendje weg cadeau doen zit er helaas niet in. Mijn ouders willen zelf niet echt een feest geven ofzo, maar ik vind het te speciaal om zomaar voorbij te laten gaan. Nu had ik bedacht om ze op die dag naar de film te sturen ís middags en dat mijn broer en in ís avonds voor ze gaan koken. Ook hebben wij allerlei versiering gehaald voor het in het huis en lekkere hapjes bedacht voor overdag. Maar weet iemand nog iets leuks om erbij te doen? Ik zat zelf te denken aan een mooie foto van hun samen in een mooie lijst ofzo. Of een tegeltje met eigen foto en tekst. Maar misschien weet hier iemand iets leukers/originelers.

Voor het avondeten hadden wij bedacht om lasagne te maken. Wij hebben dit thuis nog nooit gehad en het lijkt me wel leuk om uit te proberen. Ik weet geen klap van koken dus het hoeft geen culinair hoogstandje te worden XD Ik ben gaan zoeken naar recepten en heb verschillende gevonden. De ťťn nog ďaparterĒ dan de ander. Met pompoem, zalm, prei en champignons. Maar ik heb de meest basic vorm gekozen. Het recept zal ik zo even hieronder plaatsen. Misschien dat hier mensen zijn die vaker lasagne maken en nog tips/tricks hebben (of lekkere toevoegingen).

Nou dat was het wel ik hoop dat jullie nog leuke ideeŽn hebben voor het eten en/of leuke cadeautjes.

Groetjes Jessica :)

tamaralover
17-08-2012, 16:27
Traditionele Lasagne

IngrediŽnten voor de saus:
- 1 grote ui
- 2 teentjes knoflook
- 1 waspeen
- 1 stengel bleekselderij
- 2 el olie
- 30 g boter
- 250 ml tomatenpuree
- 250 ml rode wijn
- 2 el peterselie
- 500 g rundergehakt
- Peper
- Zout

IngrediŽnten voor de Bechamelsaus:
- 60 g boter
- 40 g bloem
- 550 ml melk
- Ĺ theelepel nootmuskaat
- Peper
- Zout

IngrediŽnten voor de lasagne:
- 350 g lasagnebladeren
- 100 g geraspte (Parmezaanse) kaas

Bereiding van de vullingsaus:
Snijd de ui, knoflook, waspeen en bleekselderij in kleine plakjes/stukjes. Verwarm de olie en boter in een koekenpan met dikke bodem. Bak nu de ui, knoflook, waspeen en bleekselderij op een matig vuur tot ze zacht zijn. Goed blijven roeren. Maak het gehakt klein in de verpakking met een vork en zorg ervoor dat er geen dikke klonten meer in zitten. Zet vervolgens het vuur iets hoger en doe het gehakt erbij. Als het gehakt mooi bruin is geworden, kan de tomatenpuree, wijn en de fijngehakte peterselie erbij. Breng het geheel op smaak met wat peper en zout en breng het vervolgens weer aan de kook. Zet het vuur laag en laat het mengsel 45 minuten sudderen.

Bereiding van de Bechamelsaus:
Smelt de boter in een pan op laag vuur. Doe de bloem erbij en roer het geheel 1 minuut lang goed door. Haal de pan van het vuur en roer de melk er geleidelijk door. Zet de pan weer op het vuur en roer constant tot de saus kookt en begint in te dikken. Laat de saus nog een minuutje doorpruttelen en voeg vervolgens de nootmuskaat toe. Breng de saus op smaak met wat peper en zout.

Bereiding van de lasagne:
Verwarm de oven voor op 180 ˚C. Snijd de lasagnebladeren op de goede maat. Vet de vuurvaste ovenschaal grondig in en leg een dun laagje vullingsaus op de bodem. Leg daar een laagje Bechamelsaus op en vervolgens wat lasagnebladeren. Druk alles voorzichtig aan om eventuele luchtbellen te verwijderen. Ga verder met het maken van laagjes en eindig met de Bechamelsaus. Strooi de geraspte (Parmezaanse) kaar over de bovenkant. Bak de lasagne 35-40 minuten in de oven, of tot hij goudbruin is. Laat de lasagne minimaal 10 minuten afkoelen voor je hem snijd.

andre 44
17-08-2012, 17:17
krat bier en een zak chips :D

tamaralover
17-08-2012, 18:01
krat bier en een zak chips :D

*zucht* Mannen zijn ook zo makkelijk blij te maken XD

Ton
17-08-2012, 18:44
wat ik voor mijn verjaardag kreeg was een foto op canvas. hij is 100 cm breed en 70 cm hoog. ik heb er zelf een lijst om gemaakt en in de tuin gehangen, zoals je ziet.

http://i603.photobucket.com/albums/tt119/discus_2009/005-1.jpg

wat de kosten zijn weet ik niet, maar via internet ben je er zo achter denk ik.

RobK
17-08-2012, 18:55
Een fotocollage van hun twee oogappeltjes aangevuld met wat foto's die gedurende die 25 jaar min of meer bepalend waren, in een lijstje (bv 60x40 of iets groter). Bij die Zweedse firma hebben ze veel van die lijstjes in voor studenten aantrekkelijke prijsklassen.

Groet,

Rob.

andre 44
17-08-2012, 19:03
*zucht* Mannen zijn ook zo makkelijk blij te maken XD

was een grapje maar ga eens kijken bij vakantie veiling of hotel veiling daar kun je goedkoop iets vinden
.
staat vast wel iets tussen wat ze mooi vinden een weekend weg bv kost daar niet veel :)

loodje
17-08-2012, 19:48
Wat jullie nu al georganiseerd hebben, is eigelijk al hartstikke leuk.
Het komt uit het hart, daar hoeft eigenlijk niet zo heel veel meer bij.

Misschien nog een korte levensloop, wat foto's erbij.
Voorlezen schept altijd een heleboel lol, (met bv. gekke kleding) maakt het gezellig en compleet, en het kost niet veel.

Ton Koek
17-08-2012, 23:12
Een leuke struik die heeeeel lang meegaat is ook leuk, denken ze nog heel vaak aan jullie als ze de tuin in kijken.

Henk Adelerhof
17-08-2012, 23:26
Of wat ook leuk kan zijn:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/22520-adopteer-een-biologische-kip.html

of:

http://www.adopteereenkoe.nl/

jeffrey rahoens
18-08-2012, 08:48
Dat is leuk henk.
Of 2 schaapjes of geitjes? Of iets dergelijks

Henk Adelerhof
18-08-2012, 21:52
Dat is leuk henk.
Of 2 schaapjes of geitjes? Of iets dergelijks

http://adopteereendier.goedbegin.nl/

och, zoek er maar ťťn uit :)

jeffrey rahoens
18-08-2012, 22:07
Een nachtje op hotel vind je hier bij ons aan de belgische kust al voor een 60Ä, ontbijt inbegrepen.

medaar
19-08-2012, 21:30
dikke vette zoen geven . en braaf zijn .
beloven hť. dat jullie altijd dat zullen zijn .

tamaralover
20-08-2012, 14:29
was een grapje maar ga eens kijken bij vakantie veiling of hotel veiling daar kun je goedkoop iets vinden
.
staat vast wel iets tussen wat ze mooi vinden een weekend weg bv kost daar niet veel :)

Ja ik weet het ik ben al 3 weken aan het bieden op vanalles... Maar soms loopt het wel heel hoog op en in de laatste 3 a 4 seconden word er door zoveel mensen tegelijk geboden dat je eigen bod er gewoon niet tussen komt :( Maar als je wel een keer geluk hebt is het een ideale site ^^

tamaralover
20-08-2012, 14:35
Ik vind het echt heel leuk dat iedereen zo meedenkt!

Hier thuis hebben we net genoeg plek voor onszelf, dus nieuwe dieren aanschaffen zit er niet in. Maar acties als bomen planten of wilde dieren adopteren lijkt me wel heel leuk. Dat geeft altijd een goed gevoel om ergens in de wereld te kunnen helpen, als is het maar iets kleins.

jeffrey rahoens
23-08-2012, 00:36
Of maak iets wat op het menu van hun trouw stond...