Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vogelvoer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • vogelvoer

    Hallo ik heb een pyrrhura van 9 weken oud. Wat voor voer kan ik hem het beste geven en moet dat dan hetzelfde zijn als wat hij bij de kweker heeft gekregen. Dit is best wel duur eten vandaar mijn vraag. En kan iemand mij vertellen waar je het vogelvoer het beste en goedkoopste kan kopen. Omgeving van Rotterdam. En het geven van groente en fruit, mag dat iedere dag.Ik wil dat mijn vogeltje het goed krijgt vandaar deze vragen. Alvast bedankt. Groetjes JHF

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door jfh
    Hallo ik heb een pyrrhura van 9 weken oud. Wat voor voer kan ik hem het beste geven en moet dat dan hetzelfde zijn als wat hij bij de kweker heeft gekregen. Dit is best wel duur eten vandaar mijn vraag. En kan iemand mij vertellen waar je het vogelvoer het beste en goedkoopste kan kopen. Omgeving van Rotterdam. En het geven van groente en fruit, mag dat iedere dag.Ik wil dat mijn vogeltje het goed krijgt vandaar deze vragen. Alvast bedankt. Groetjes JHF
    Hetzelfde voer geven als bij de kweker. En als je het te duur vindt, dan geen vogeltje nemen.

    Opmerking


    • #3
      je kan ook je vogel langzaam overwennen op een ander voer.
      eerst hetzelfde geven als bij de kweker en dan een nieuw voer mengen en de hoeveelheid nieuw voer steeds vergroten tot je alleen maar nieuw voer geeft.
      manager bij een speech :
      vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
      maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

      Opmerking


      • #4
        Het beste, maar goedkoopste kan niet. Als je het beste wil voor jou vogel, en dan wil je neem ik aan, dan ga je voor kwaliteit.
        Als je vogel zaad is gewend kun je gewoon grof parkietzaad halen, dit aanvullen met dagelijks stukje fruit en groente.
        Kreeg je vogel nog papvoeding (gezien leeftijd) bij de kweker? dan moet je dit eerst nog even doorzetten, dan mondjesmaat iets zaad voeren.
        Kosten moet je maken, hoort bij de hobby. Iedereen met vogels zal dat beamen.
        Een goede en gebalanceerde voeding is het beste voor jou vogel, zodat jij nog lang van hem/haar kan genieten.

        Mocht alles toch te duur zijn, dan is een vogel mischien geen geschikt huisdier.

        Opmerking


        • #5
          Ik wil dat mijn vogeltje het goed krijgt vandaar deze vragen.
          beter vooraf dit soort informatie inwinnen, leeft het beestje nog nu?
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            vogelvoer

            Hallo allemaal.
            Bedankt voor jullie advies. Natuurlijk krijgt mijn vogeltje het voer wat het beste voor hem is. Ik heb alleen maar de vraag gesteld om te weten te komen of je het zelfde voer moet geven als de kweker. En het is niet zo dat ik het voer niet kan betalen hoor maar als het niets zou uitmaken was er misschien voer wat net zo goed is maar wat goedkoper was, vandaar deze vraag. Mijn vogeltje zit nog bij de kweker en als hij zelfstandig gaat eten dan pas ga ik hem ophalen. Maar ik wil uit voorzorg eerst zoveel mogelijk leren om hem gezond groot te brengen.Heb ook al heel veel van internet gehaalg maar jullie zijn er beter in thuis dan ik. De kweker geeft exta vital voer geloof ik en als dat het beste is blijft hij dat ook gewoon krijgen. Als er nog mensen zijn met meer goeie tips hou ik me eigen van harte aanbevolen. Je kunt nooit genoeg informatie krijgen toch. Ik ben ook niet zomaar als een opwelling een vogel gaan kopen, heb mijn hondje 16 jaar bij me gehad maar 2 jaar geleden heb ik hem moeten laten inslapen. Dus ik ben niet iemand die zomaar in een opwelling iets doet. En ik heb heel bewust voor een pyrrhura gekozen omdat dit voor mij de meest geschikte vogel is.Sorry voor het lange verhaal maar ik zou het heel erg vervelend vinden als jullie een verkeerde indruk zouden krijgen van mij. Ik ben een echte dierenliefhebber en heb met mijn volle verstand gekozen voor een vogel waar ik hopelijk heel lang met veel liefde voor mag zorgen. Allemaal heel erg bedankt en tot mails. Groetjes Janny

            Opmerking


            • #7
              Hallo ik heb een pyrrhura van 9 weken oud.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Als je het advies van Ton Koek op volgt komt het helemaal goed. Wanneer krijg je hem?
                Alvast veel plezier ermee

                Opmerking


                • #9
                  vogelvoer

                  Bedank voor jullie leuke berichtjes. Ja ik had het anders op moeten schrijven. Ik heb mijn vogeltje nog niet thuis, maar heb hem al wel in mijn hart gesloten. Hij moet eerst zelfstandig eten . Daarna ga ik hem ophalen. Heb een leuk contact met de kweker dus blijf goed op de hoogte hoe het met hem is. Ook wil ik jullie heel erg bedanken voor de tips over het voer. Natuurlijk is het bij het voer niet de prijs die belangrijk is maar of het goed is.En jullie weten het beter dan ik. Ik ga jullie advies ook zeker gebruiken. Ik hoop mijn vogeltje binnen nu en drie weken te kunnen ophalen.
                  Groetjes en tot de volgende keer. Janny

                  Opmerking

                  Working...
                  X