PDA

Bekijk Volledige Versie : knagen aan nepplanten

gevleugelde vriendjes
09-08-2012, 12:25
Hoi,

Sinds vorige week heb ik 4 Japanse meeuwtjes (vermoed 3 mannen en 1 pop) en die zitten in een kamervoliere (L90xB60xH120). Nu heb ik daar ook aantal slierten nep klimop ingehangen en het ziet er erg gezellig uit maar het valt me ook op dat er veel aan "geknabbeld" wordt. Voor zover ik kan zien krijgen ze er geen stukjes af (weet ook niet of hun snavel daar sterk genoeg voor is) maar is dit wel of niet veilig om in de kooi te laten hangen?

Treursijs
09-08-2012, 14:16
Veel mensen maken gebruik van nepplanten voor eventueel nesten van bepaalde soorten te gaan verbergen of om de voliere een beetje te gaan versieren. Dat is absoluut geen probleem. Voor zover ik weet zullen ze altijd wel gaan prutsen aan zulke versieringen, maar dat kan heus geen kwaad.

Wat je wel kan doen, is eventueel wat Trosgierst gaan aanbieden. Dan kunnen ze gezellig daar gaan aan prutsen en krijgen ze nog eens een lekker zaadje los ook ;)

Veel succes

van Tuijl
09-08-2012, 14:56
die nepplanten zullen niet voor problemen gaan zorgen hoor. ze doen dit om met iets bezig te zijn, zoals treursijs aangaf is trosgierst een leuk alternatief. en als ze toch zo ''knaagerig" zijn geef ze dan een tak van een wilg of een fruitboom met knoppen/bladeren etc.

gevleugelde vriendjes
10-08-2012, 17:17
Oke, bedankt!! Dan blijft het groen lekker hangen want het ziet er erg gezellig uit zo.

Trosgierst hebben ze al vanaf de eerste dag dat ze er waren en dat was snel ontdekt. Was ook een heel handig hulpmiddel om ze in het bad te krijgen. Bad hadden ze al wel ontdekt alleen de ingang niet maar dat was toen zo opgelost en ondertussen wordt er naar hartenlust gebadderd.