PDA

Bekijk Volledige Versie : Vogelmarkt Barneveld

spenkie
09-08-2012, 11:22
Ik ben van plan om naar de vogelmarkt in Barneveld te gaan volgende week, maar aangezien het voor mij nog wel een eind rijden is zou ik graag willen weten of dit de moeite waard is?

Ik ben namelijk ook in Nieuw-Heeten naar de vogelmarkt geweest en dit is mij nogal tegengevallen.

Ik hoor graag jullie mening.

Groet Martin

g.bosch
09-08-2012, 16:53
Ik ben in Barneveld geweest maar het viel mij tegen, je kunt beter kopen bij een collega kweker.

Ben86
09-08-2012, 18:57
haha je kan beter kopen bij een collega ja dat is natuurlijk ook geen vergelijking.
het verschilt per keer wel, ik vond het de laatste keer heel rustig
maar toen was het ook een onhandige tijd. nu ga ik ervan uit dat veel mensen
hun eerste jongen verkopen en dat het wel drukker zal zijn.

ik ken nieuw-heeten niet dus kan het ook niet met elkaar vergelijken.
het is ook een beetje wat je wil. ik woon in de buurt van barneveld en
vind het leuk om te kijken.

gr. Ben

populier
09-08-2012, 19:04
Tja een beurs beleving is voor ieder weer verschillend.

Wat de ene leuk vind, vind de ander misschien niks aan.:)

Barneveld vond ik persoonlijk wel Okay, maar niet super.

Neem aan dat je die beurs van 18 augustus a.s. bedoeld?

Want de maandelijkse woensdag beursjes is niks aan.

spenkie
09-08-2012, 20:34
Ik bedoel inderdaad de markt van volgende week zaterdag. Ik hou er ook niet van om op dit soort markten te kopen, maar ik zoek een overjarige strogele rosella pop en deze kan ik al tijden niet vinden

Henk Adelerhof
09-08-2012, 21:29
Ik ga er de 18de ook heen, om voorfronten te kopen en de clips daarvoor, en een nieuw vogelnetje.

Ik doe zelf gelijk wat zebravinken van de hand, en koop dan wat pinkies voor mijn Goulds.

En verder struin ik er even overheen voor de gezelligheid.

Maar ik weet dat er vaak veel grote parkieten aanwezig zijn, maar nooit zo opgelet welk soort.

Dat scheelt mij weer verzendkosten :)

Anders even wachten op de markt in Zwolle de 22ste September in de IJsselhallen.

Henk Adelerhof
19-08-2012, 00:23
Wel, ik ben in Barneveld geweest, en het was er gezellig druk
ook veel vogels.

Grote parkieten waren er ook, maar verder niet opgelet

Ben86
19-08-2012, 11:31
ik ben er ook geweest.
prima markt weer.
Het enige nadeel voor ze was dat de temperatuur al vroeg erg warm was
maar daar kunnen ze niks aan doen natuurlijk.
Ik vind het wel leuk om zo weer een hoop vogels te zien.
sommige staan op mijn wil nog eens gaan houden lijstje dus moet
het beetje warm houden haha.

gr. Ben

Henk Adelerhof
16-11-2012, 21:30
Morgen weer vogelmarkt in Barneveld :)

Ik ga er waarschijnlijk wel heen, want ik neem wat rode kroonvinken van mijn vader mee.
En zoek nog vers bloed.

Henk Adelerhof
01-01-2013, 23:59
Hallo, weet iemand of de kleindierenmarkt morgen in Barneveld ook gewoon gehouden wordt?

Als ik de website van hun moet geloven, is dat in 2013 niet eens zo zeker:
http://www.kleindierenmarktbarneveld.nl/news/25/67/Een-voorspoedig-2013.php

casehulsebosch
02-01-2013, 20:14
Henk. En?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Henk Adelerhof
02-01-2013, 20:17
Henk. En?

Hallo, het ging gewoon door, de marktmeester die ik eerst belde wist nergens van, dus heb ik het hem verteld van de website.
19 februari is er weer de eerste van de 4 jaarlijkse vogelmarkten op Zaterdag :)

casehulsebosch
02-01-2013, 20:35
Henk. En?

(Ik zal je effe een voetje op geven:p )

Druk, veel vogels, nog wat kunnen kopen?

Henk Adelerhof
02-01-2013, 21:31
druk : viel mee,
vogels : kwaliteit viel tegen, meeste moesten nog op kleur komen zelfs,
wat kopen : sijzenzaad, onkruidzaad, wat eivoerbakjes en schouwlampje.

Mijn oog viel ook op camouflage netten, maar een net van 10 bij 4 is mij een ietsie te groot :D

Ton
03-01-2013, 19:32
Mijn oog viel ook op camouflage netten, maar een net van 10 bij 4 is mij een ietsie te groot :D

voor jezelf of voor je voliere........:D

Henk Adelerhof
03-01-2013, 19:50
voor jezelf of voor je voliere........:D

Nee heur niet mijn voliere. :)
Helaas heeft alles hun grenzen he.

Nee voor in de bossen om de vogels te fotograferen.
Als ik gecamoufleert ben moet ik in theorie onopvallend zijn. :p
Volgens de wet van ' Stealth '.
Maar gelukkig ben ik niet zó dik dat ik zo'n groot net nodig heb :D.

casehulsebosch
03-01-2013, 20:16
We hadden dat netje kunnen delen.;)

Henk Adelerhof
03-01-2013, 22:22
Ja idd Kees, alleen had het enkele duizenden kilometers langer moeten zijn :p

Fred Loogman
20-01-2013, 17:03
:)
Ik ben van plan om naar de vogelmarkt in Barneveld te gaan volgende week, maar aangezien het voor mij nog wel een eind rijden is zou ik graag willen weten of dit de moeite waard is?

Ik ben namelijk ook in Nieuw-Heeten naar de vogelmarkt geweest en dit is mij nogal tegengevallen.

Groet Martin

Martin, ik kom er al jaren en tref er altijd mensen die ook van ver komen. Gratis parkeren en de entree bedraagt maar € 3,00

Henk Adelerhof
20-01-2013, 18:07
Citaat:
Origineel gepost door spenkie

Groet Martin

Martin, ik kom er al jaren en tref er altijd mensen die ook van ver komen. Gratis parkeren en de entree bedraagt maar € 3,00

Mijn reactie:
Volgens mij reageerde je op een bericht van vorig jaar namelijk 09-08-2012 :)

Ton
16-05-2014, 19:16
gaat er nog iemand naar Barneveld morgen ? ik ga er wel even naar toe, ff kijken of ik nog wat kan scoren.

Ton
16-05-2014, 19:17
gaat er nog iemand naar Barneveld morgen ? ik ga er wel even naar toe, ff kijken of ik nog wat kan scoren.

en even kijken wat Sytze allemaal bij zich heeft......:D

Tal
16-05-2014, 21:05
Jaa, wij gaan ook als het ff lukt,
We gaan ook bij iemand van het forum even kijkne als we hen kunnen vidnen.
Hoe laat ga jij?

Groetjes, Chantal

ps Sytze idd :-)

HansV
16-05-2014, 23:07
Ik ga niet. De A1 is bij mij afgesloten, dus dat gaat weer problemen opleveren met het verkeer.

Je kan niet om Sytze heen. Die komt met een vrachtwagen vol vogels ;)

Drum
17-05-2014, 00:09
Ik ga morgen naar Barneveld, altijd leuk om andere liefhebbers te ontmoeten.

MightyBird
17-05-2014, 09:15
Helaas kan ik niet anders was ik ook even gekomen.
Andere keer weer.

Ton
17-05-2014, 12:21
ik was er om half 10, het was lekker druk. eerst een rondje gelopen, wat er allemaal zat.

zag een mooi strak koppel teugel astrildes, voor niet te duur.

even verderop stond Sytze, met zijn vogels. zag er zeer netjes uit.

maar..... mijn blik ging steeds weer naar die teugels, dus die zitten nu bij mij......:D

vanavond wat foto`s maken, en hier plaatsen.

voor de rest nog wat spulletjes gekocht, en om 11 uur weer op huis aan.

HansV
17-05-2014, 13:28
Ha Ton... enthousiast geworden door de verhalen van DiMario?

Kijk maar uit dat je voliere straks niet helemaal vol zit :D

Tal
17-05-2014, 13:50
Wij zijn ook weer thuis :)
Het was best druk en veel leuke vogels gezien. Bijna nog vogels gekocht maar toch niet gedaan. Soms is de verleiding groot maar we hebben genoeg. :)

Kennis gemaakt met Sytze. Zijn kooien waren het fijnst om te zien met wat groen in de kooien erbij. Super. En, erg mooie vogeltjes!

Verder nog grit en een kunststof silo gekocht (dat vind ik tegenwoordig prettiger dan glas) en weer op naar huis.

Groetjes, Chantal

Drum
17-05-2014, 14:01
Ik was vanmorgen rond een uur of 10 in Barneveld en het was redelijk druk.
Nog een praatje gemaakt met Sytze en ik moet Ton gelijk geven, hij had zijn vogels er pico bello bijzitten in zijn met groen verfraaide kooien.
De verkoop ging een stuk minder vertelde hij en dat was wel jammer , temeer daar hij er een flink stuk voor moet rijden.

Ook heb ik Leila(Wim) gezien, hierop attent gemaakt door Sytze, echter hij was druk in gesprek zodat ik hem helaas niet heb kunnen aanspreken.

Ik was op zoek naar een paar mokkabruine rijstvogelpoppen voor vers bloed, echter de kweker wilde alleen per koppel verkopen en vroeg bovendien een exorbitante prijs voor zijn vogels, dus dat werd hem niet.
Maar het was wel de moeite waard.

Tal
17-05-2014, 14:24
:-) Zo heeft Sytze dus een aantal mensen gezien. Jammer dat we niet allemaal tegelijkertijd bij Sytze stonden.

Inderdaad een heel eind rijden voor hem. Ik vind Zwolle al een eind maar voor Sytze naar Barneveld is nog verder.

Ton
17-05-2014, 15:54
kreeg er met goed fatsoen maar 1 op de foto....:o

http://i603.photobucket.com/albums/tt119/discus_2009/DSC03414_zpsf1822df6.jpg (http://s603.photobucket.com/user/discus_2009/media/DSC03414_zpsf1822df6.jpg.html)

HansV
17-05-2014, 17:34
@ Ton Prachtig!

En Sytze hoe gingen de zaken uiteindelijk?

Iemand van het forum nog vogels bij je gekocht?

Sytze F
17-05-2014, 18:23
Zo komt mijn naam wel erg vaak in een topic:)
Een eind rijden ben ik wel gewend hoor en ik rij op kosten van de baas, dat scheelt ook.
Inderdaad veel forumleden ontmoet, leuk om er nu een gezicht bij te hebben. Het was wat minder druk dan andere keren.
Ik denk ook door het mooie weer na een periode van regen, dan gaan mensen in de tuin bezig of een weekendje weg.
Daardoor viel ook de verkoop tegen. Misschien ook doordat mensen hun vakantiegeld nog niet binnen hebben:p

Maar ik was thuis al 8 bichenows, 2 dorns en 2 driekleurnonnen kwijt.
En in Barneveld nog 2 bichenows, 2 cubavinken, 2 driekleurnonnen , 2 spitsstaarten en 1 ceres. Al met al ben ik al aardig wat kwijt dus.

Alleen de bleekkopnonnen en witschedelnonnen is toch verrassend weinig interesse voor. Ik zet ze gewoon weer op marktplaats en anders staan ze komend najaar in Zwolle, misschien is er meer interesse uit het buitenland.

Tal
17-05-2014, 19:53
Ook altijd leuk om vogels te zien opgroeien, vooral om dan te weten of het echt man of pop is en het gericht te kunnen verkopen. Scheelt de vogel weer een verkoopbeurt als het toch anders dan gehoopt blijkt te zijn, zoals met je jonge bichenows. :)

Jouw kooitjes zagen er het beste uit!
Jammer dat de verkoop tegen viel.
Soms zijn er amper kopers en dan in enen in een week weer 10 vogels. Zo apart. Hopelijk voor jou ook!

Leuk om kennisgemaakt te hebben!

Groetjes, Chantal

MightyBird
17-05-2014, 20:57
In Zwolle ben ik er zeker bij want dichter bij kan niet. (kom uit Zwolle)
:)