Mededeling

Collapse
No announcement yet.

natuurlijke manieren van vogelliefhebberij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • natuurlijke manieren van vogelliefhebberij

    Uit belangstelling, maar ook (persoonlijke ) onkunde over gebruik van natuurlijke producten en de natuurlijke manieren die er mogelijk zijn heb ik dit topic geopend.
    Ook het voorkomen van topics die verschuiven van kanarieziektes naar konijnenziektes http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=17828http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...nse-griep.html

  • #2
    Water is maar water?

    Kan er wel wat over schrijven, Ele
    Simpel en dus mogelijk voor allen te begrijpen.
    Met alles echter eerst een waarschuwing.

    Opmerking


    • #3
      Kan ik die artikelen ergens vinden Eduard? Het klinkt erg interessant.
      Hier in westfriesland valt niet veel te doen met "natuurlijk" water, er zitten erg veel tulpen, groenten- en fruitkwekers in de buurt.
      Groet Ton,
      www.allevogels.nl

      Opmerking


      • #4

        Opmerking


        • #5
          Op dit forum heeft het niet zoveel zin, dergelijke onderwerpen worden hier al snel "zweverig" (op z'n positiefst) genoemd en voor je het weet ben je op z'n minst een linkse milieuridder.

          Ik zoek wel elders.
          Groet Ton,
          www.allevogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Zoals je wilt Ton.

            Wel grappig trouwens om mij een plaatsje toe te dichten bij de geitenwollen sokken brigade.

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
              Op dit forum heeft het niet zoveel zin, dergelijke onderwerpen worden hier al snel "zweverig" (op z'n positiefst) genoemd en voor je het weet ben je op z'n minst een linkse milieuridder.

              Ik zoek wel elders.
              Het wordt ook al gauw wat zweverig, Ton.

              Als ik lees over 50 jaar geleden water meenemen naar Rotterdam,dan moet ik al lachen.
              Het water wordt hier al geruime tijd niet meer gechloreerd.


              Ik heb 5 jaar Homeopathie en Natuurgeneeswijze gestudeerd zoals jou
              bekend.
              Het effect van de meeste toevoegingen van planten/kruiden is zo minimaal dat dit te verwaarlozen is.
              Hoe zou het toch komen,dat ik altijd gezonde kanaries heb.
              Doe ik wat abnormaals? Mss wel. Ik geef geen toevoegingen.
              Alleen maar een heel goede zadenmengeling in meervoudige papieren zak en heel goed eivoer,dat koel en droog,donker wordt opgeslagen.Daarbij let ik heel goed op de houdbaarheidsdatum.
              2 x per week broccoli c.q. ui.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                eerst kwam dit:

                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Ik heb 5 jaar Homeopathie en Natuurgeneeswijze gestudeerd zoals jou
                bekend.
                toen kwam dit:

                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Het effect van de meeste toevoegingen van planten/kruiden is zo minimaal dat dit te verwaarlozen is.
                met als afsluiting dit:

                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                2 x per week broccoli c.q. ui.
                mijn vraag aan jou Antoni, welke toevoeging hebben broccoli en ui wel? want het is schijnbaar niet te verwaarlozen. of is dit voor de vogels gewoon een lekkere tractatie?

                Opmerking


                • #9
                  Over water is reeds al iets geschreven op het forum, maar dat er veel meer "effecten" / mogelijkheden zijn zie ik als een verrijking van de mogelijkheden.



                  Zelfstandig hebben mycoplasma’s echter geen leven: het zijn parasieten. Ze hebben gastheercellen nodig om te over*leven. Sommige mycoplasma’s hechten aan de buitenkant van de gastheercel, andere mycoplasma-soorten, zoals de mycoplasma fermentans in-cognitus-variant, dringen de gast*heercellen binnen. In dat laatste geval noemt men die in jargon: intracellulaire organismen. Er zijn dan twee mogelijkheden: ze nestelen zich in de kern (hetgeen uiteindelijk tot de dood van de gastheercel leidt) of in de energiefabriekjes (mitochondria, zodat de gastheercel van zijn energie beroofd wordt)
                  Ook in de volgende link staan een flink aantal gevaarlijke uitwerkingen van bepaalde mycoplasma's:

                  Opmerking


                  • #10
                    Wel Eelke, met uw studiewerk over Mycoplasma's, ben je goed bezig met een mogelijke theoretische verklaring/oplossing van het voorkomen van de "zwarte stip". Doe zo verder.

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                      eerst kwam dit:

                      toen kwam dit:

                      met als afsluiting dit:

                      mijn vraag aan jou Antoni, welke toevoeging hebben broccoli en ui wel? want het is schijnbaar niet te verwaarlozen. of is dit voor de vogels gewoon een lekkere tractatie?
                      Met toevoegingen wordt in de kwekerij in het algemeen bedoeld hetgeen
                      dat extra nog eens door het eivoer wordt gemengd.
                      Broccoli c.q. ui worden door mij apart gegeven in verhouding.
                      Deze producten worden door mij gegeven als een gezonde lekkernij.
                      Maar wel met mate want het vochtgehalte bedraagt 80-90%.
                      Voor de verschillende waarden verwijs ik naar www.voedingstabel.nl
                      Ui heeft nog een voordeel: muggen hebben er de p aan.
                      Vr.groeten van
                      Antoni





                      homepage:
                      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                      Opmerking


                      • #12
                        Eelke //Quote "@ Antoni:
                        Van uw kant zouden we dus nog heel wat kunnen verwachten over de zogenaamde natuurproducten.
                        Het was ook mij bekend dat het effect van de meeste toevoegingen van planten/kruiden minimaal is om een genezende werking te kunnen hebben, maar in voorkomende en verlichtende zin denk ik dat er zeker mogelijkheden / positieve werkingen zullen zijn" Unquote//

                        Verwacht daar niet te veel van,Eelke. Mijn geloof in natuurprodukten is juist door studie en praktijk niet erg groot.
                        Voeg daar nog eens aan toe de vervuiling van aarde,lucht en water.
                        Als we het over natuurprodukten hebben bedoelen we eigenlijk produkten
                        die niet met ziektenbestrijdende middelen zijn behandeld.
                        Maar deze producten zijn net als alle andere gewassen ten prooi aan
                        b.g. vervuiling.
                        Vr.groeten van
                        Antoni





                        homepage:
                        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                        Opmerking


                        • #13
                          groenvoer geven als gezonde lekkernij is mij natuurlijk ook bekend,

                          maar probeer jij me een site aan te smeren ofzo?

                          (ik ben bekend met deze site www.voedingswaardetabel.nl/)

                          maar dat muggen de p hebben aan ui wist ik nog niet Antoni, bedankt

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
                            groenvoer geven als gezonde lekkernij is mij natuurlijk ook bekend,

                            maar probeer jij me een site aan te smeren ofzo?

                            (ik ben bekend met deze site www.voedingswaardetabel.nl/)

                            maar dat muggen de p hebben aan ui wist ik nog niet Antoni, bedankt
                            Niet iedereen is bekend met de voedingstabel.
                            Velen weten namelijk niet,dat daar behalve de voedingswaarde en vitaminen ook de mineralen vermeld worden.
                            Ik smeer dus niets aan,maar vermelding bespaart mij wel een opsomming van het e.e.a.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              ik denk dat wij elkaar even niet snappen, klik maar even op de link die jij vermelden. dat schept verheldering

                              Opmerking

                              Working...
                              X