PDA

Bekijk Volledige Versie : Verschillende soorten neophema's bij elkaar?

jeffrey rahoens
04-08-2012, 13:08
Zoals de titel al zegt, kan ik verschillende soorten neophema's bij elkaar in 1 volière zetten.
Het zou momenteel over een koppel eleganten en een koppel neophema's gaan, deze zouden bij 5 kanariemans, een koppel japanse meeuwtjes, een koppel diamantduifjes en misschien een koppel diamantvinkjes komen.
In de winter gaan ze in een grote kooi tot de wintermaanden voorbij zijn en dan gaan ze terug de volière in

Fishman
04-08-2012, 13:39
Een koppel eleganten en een koppel neophema's ????
Eleganten ZIJN neophema's en wat zijn die andere neophema's dan?

Ton Koek
04-08-2012, 17:30
Hoe groot is die volière ongeveer?

rakkerkuch2
04-08-2012, 22:45
ja dat kan wel,zou alleen geen turquoisines en splendids bij elkaar in de voliere houden als je er mee kweekt dan heb je kans op ontvruchtbare bastaard jongen.

jeffrey rahoens
04-08-2012, 23:34
Een koppel eleganten en een koppel neophema's ????
Eleganten ZIJN neophema's en wat zijn die andere neophema's dan?

Sorry, ik bedoelde eleganten met turquoisines

jeffrey rahoens
04-08-2012, 23:35
Hoe groot is die volière ongeveer?

Mijn volière is 3 op 2 meter en 2 meter hoog, er is een ganse muur vol nesten, dus aan nestplaatsen is er zeker geen gebrek

jeffrey rahoens
04-08-2012, 23:38
ja dat kan wel,zou alleen geen turquoisines en splendids bij elkaar in de voliere houden als je er mee kweekt dan heb je kans op ontvruchtbare bastaard jongen.

Splendids heb ik eerder al gehad, maar die vond ik bijlange niet zo mooi dus heb ik de pop weggedaan nadat de man gestorven was.
De turquoisineparkieten die ik heb zijn gele roodbuik en roodborst en vind ik echt prachtig qua kleur.
Eleganten heeft mijn oom een tijd gehad en ik was er toen (ongeveer 10 jaar geleden) weg van. Vandaar dat ik me nu een koppel wil aanschaffen :D

eric 008
05-08-2012, 08:24

dit geeft ook vruchtbare bastaarden waar komen anders de mutaties bij de turqen en splendids vandaan gewoon overgezet met trans mutatie .waneer gaan de oogjes nu eens open ,waneer word er nu eens geschreven door de keurmeesters die dit altijd hebben ontkent dat ze onvruchtbaar zijn .meen dat geert nu wel het bewijs heeft gelevert geachte collega kwekers .want mijn werd niet gelooft

met zeer vriendelijke groet eric .ps. elke neo is te kruizen dus als echte liefhebber geen twee soorten in 1 vlucht met bourksen gaat het wel goed !

jeffrey rahoens
06-08-2012, 17:49
Splendits vind ik niet zo leuk.
Ik ga mijn plannen een beetje aanpassen, ik ga in de volière met exoten het koppel eleganten zetten samen met een koppel bourkes, de turquoisines blijven dan bij de valkparkieten. Of kunnen deze er ook nog bij, bij de exoten?

eric 008
07-08-2012, 19:07
Ik ga mijn plannen een beetje aanpassen, ik ga in de volière met exoten het koppel eleganten zetten samen met een koppel bourkes, de turquoisines blijven dan bij de valkparkieten. Of kunnen deze er ook nog bij, bij de exoten?

als je wil kweken kan dat niet elegante kruisen ook met turquoisine,s zijn ook al genoeg foto,s van die kliko vogels uit elegant x turquoisine,s

weet ook nog wel een duitser die er een zolder van een vlucht of 6 er mee vol heeft zitten met die bastaarden .

andre 44
07-08-2012, 20:25

wees nu verstandig en doe geen neophema soorten bij elkaar in het broed tijd
:)

jeffrey rahoens
07-08-2012, 20:48
wees nu verstandig en doe geen neophema soorten bij elkaar in het broed tijd
:)

Zijn die dan zo agressief t.o.v. elkaar?

andre 44
07-08-2012, 22:03
Zijn die dan zo agressief t.o.v. elkaar?

lees even de topic door dan lees je het wel hoop ik.
zo moeilijk kan het toch niet zijn.
daar staan de antwoorden echt in:rolleyes:

jeffrey rahoens
07-08-2012, 22:39
lees even de topic door dan lees je het wel hoop ik.
zo moeilijk kan het toch niet zijn.
daar staan de antwoorden echt in:rolleyes:

Dus ik kan wel een bourkes bij andere neophema's zetten?

andre 44
08-08-2012, 20:07
Dus ik kan wel een bourkes bij andere neophema's zetten?

bourke zijn ook neophema's dus het antwoord is :nono:

fransb
08-08-2012, 20:53
Bourke zijn geen neophema maar Neopsephotus.
Hier kweek ik gewoon met een koppel Neophema`s en neopsephotus in 1 vlucht.
Nog nooit gekruist met elkaar. Ik ken ook kwekers die het al heel hun leven doen en nog nooit gekruist.
Uiteraard gaat het net als bij mensen niet altijd goed, maar dat zie je zo.
Dan zet ik 1 koppel in een andere vlucht bij en kijk hoe dat gaat.

Buiten de kweek vlieg vrijwel alles bij elkaar in de buiten voliere.
Op een paar mannetjes putters na, gaat dit goed.
De gene die ruzie maken haal ik eruit en zet ik apart in een vlucht of kweekkooi van 115x60x50.

Zo heb ik ook weleens aantal mannen in een vlucht zitten.
Dat gaat ook goed, zolang er maar geen pop in het spel komt.;)

De beste keuze kan je maken door 1 koppel Neophema en een koppel Neopsephotus dus bourke in de voliere te zetten.
Geeft de meeste kans van slagen.

jeffrey rahoens
08-08-2012, 23:55
Ok, dan zet ik een koppel bourkes bij en eleganten bij de exoten