Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wit met zowel zwartbruin als roodbruin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wit met zowel zwartbruin als roodbruin

    Misschien een gekke/domme vraag maar ik kon op internet niet direct antwoord vinden.

    Ik heb al jarenlang japanse meeuwen in allerlei kleurslagen, meestal gebruik ik die als pleegouder. Het grootste deel van de meeuwen is dan ook bont.
    Nu zit er een bonte tussen die mij in het nest al opviel.

    De meeste bonten zijn wit met zwartbruin of wit met roodbruin.
    Nu zit er bij mij 1 tussen die wit met zowel zwartbruin als roodbruin heeft.

    Komt dit vaker voor?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door J-T
    Misschien een gekke/domme vraag maar ik kon op internet niet direct antwoord vinden.

    Ik heb al jarenlang japanse meeuwen in allerlei kleurslagen, meestal gebruik ik die als pleegouder. Het grootste deel van de meeuwen is dan ook bont.
    Nu zit er een bonte tussen die mij in het nest al opviel.

    De meeste bonten zijn wit met zwartbruin of wit met roodbruin.
    Nu zit er bij mij 1 tussen die wit met zowel zwartbruin als roodbruin heeft.

    Komt dit vaker voor?
    Nee, komt niet veel voor. In Japan schijnen ze meer voor te komen. Paar hem terug aan een van de ouders en/of geef hem een andere bonte als partner. Misschien kun je er een leuk stammetje mee opbouwen.

    gr
    Hans.
    Tomorrow is the first day of the rest of your life...

    Opmerking


    • #3

      Opmerking


      • #4
        Heb je er toevallig een foto van? Ben erg benieuwd hoe zo'n meeuwtje eruit ziet.

        Opmerking


        • #5
          Het punt is dat de Japanse meeuw in de wildvorm eigenlijk niet bestaat.
          De zwartbruine zoals we die nu kennen is het uiteindelijke product van een kruising van het spitsstaart bronzemannetje en enkele ondersoorten. Deze vogels werden eerst in China en vooral later in Japan gevormd tot een veelal bont vogeltje. Duitse fokkers vervolmaakten de meeuw tot een eenkleurige verschijning maar vooral door toedoen van enkele Nederlandse fokkers ( zij fokten de witkop,- en zwartkopnon in) hebben we het te danken dat we al jaren over een erg goed meeuwenbestand kunnen beschikken.
          En alles wat daarna is gekomen kunnen we inderdaad een mutatie noemen.

          gr
          Hans
          Tomorrow is the first day of the rest of your life...

          Opmerking


          • #6
            Dat verklaart ook de genetische diversiteit in de japanse meeuw, er zullen ongetwijfeld nog nieuwe varianten optreden

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door badraaf
              Heb je er toevallig een foto van? Ben erg benieuwd hoe zo'n meeuwtje eruit ziet.
              Ik ook. Leuk; heb je een nieuwe kleur gekweekt.
              'Vliegde ik?'
              -'Nee, je valde.'

              Opmerking

              Working...
              X