Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk soort

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • welk soort

    Hallo mensen,

    Nu een jaar met parkietachtigen gekweekt te hebben bevalt het me super!
    nu wil ik alleen een keuze gaan maken in waar ik in verder ga...

    Zelf in de woonkamer heb ik een koppel vakjes met 4 jongen en een koppel citroenparkieten! (deze koppels houd ik sowieso)

    Daarnaast op het balkon heb ik een klein hok gemaakt die in 2 delen is gesplitst koppel regenboogjes komen in het kleine gedeelte en denk erover om mijn kakarikies in het grotere gedeelte te houden.

    Daarnaast heb ik een ruimte voor 10 koppels kleinere parkieten verdeeld in broedkooien. Mijn voorkeur gaat uit naar Engelse grasparkieten van goede kwaliteit en of forpussen (iemand hier ervaring mee?)

    in een andere ruimte heb ik grotere broedkooien van minimaal 1 meter breed waar ik voor de kweek Bourkes, Splendids, eleganten en turques in wil doen.
    of is het beter om gewoon voor 1 soort te gaan, bijvoorbeeld de catherina's?

    mvg

  • #2
    Forpussen zijn agressiever.

    Grtjs

    Opmerking


    • #3
      hallo uiltje
      persoonlik zal ik voor de engelse grasparkieten kiezen.zijn verschillende kleuren.Wel verschillenden prijsklassen als je goede kwaliteit wilt.Maar hangt ook er van af bij welke kweker je gaat kopen en welke kleuren je wilt.Maar persoonlijk zal ik beginnen (als je voor engelse grasparkieten kiest) bij kleuren die je goed op kwaliteit kan houden zoals groen,blauw,grijs spangle en later pas bij de moelijkere kleuren.

      mvg glenn

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lacewing
        hallo uiltje
        persoonlik zal ik voor de engelse grasparkieten kiezen.zijn verschillende kleuren.Wel verschillenden prijsklassen als je goede kwaliteit wilt.Maar hangt ook er van af bij welke kweker je gaat kopen en welke kleuren je wilt.Maar persoonlijk zal ik beginnen (als je voor engelse grasparkieten kiest) bij kleuren die je goed op kwaliteit kan houden zoals groen,blauw,grijs spangle en later pas bij de moelijkere kleuren.

        mvg glenn

        denk dat ik voorlopig eerst 5 koppels engelse aanschaf en 4 koppels bourks!




        Bedankt voor de info!

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Uiltje
          Mijn voorkeur gaat uit naar Engelse grasparkieten van goede kwaliteit en of forpussen (iemand hier ervaring mee?)
          hebben we het hier over goede TT kwaliteit die geen goede kwaliteit leven hebben of
          hebben we het hier over vogels met een goed leven?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
            hebben we het hier over goede TT kwaliteit die geen goede kwaliteit leven hebben of
            hebben we het hier over vogels met een goed leven?
            kunnen TT vogels geen goed leven hebben?????

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Piet Witteman
              kunnen TT vogels geen goed leven hebben?????
              jawel hoor hier bij mij hebben ze tog een goed leven en bij anderen kwekers dat ik weet ook. maar ik denk dat van Tuijl bedoelt dat ze van heel jonge leeftijd al moeten kweken voor meer jongen op stok te kregen.

              mvg glenn

              Opmerking


              • #8
                Ik vraag me af als alle kooikes vol zijn waar de jongen dan naartoe moeten? Want dit staat niet in het topic en dus weten we dit niet. En wat met de vogels na de kweek?

                grtjs

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Piet Witteman
                  kunnen TT vogels geen goed leven hebben?????
                  dit zeg ik niet. de Engelse grasparkiet die uitmuntend op de TT is(volgens de laatste standaardeisen) kunnen amper vliegen en ik heb al meerdere verhalen gehoord van grasparkieten kwekers waarbij de vogels zo groot zijn dat ze niet meer kunnen vliegen en zelfs niet meer kunnen paren. dus wordt het kunstmatig gedaan. dit vind ik geen goed leven voor zo'n grasparkiet

                  Oorspronkelijk geplaatst door lacewing
                  jawel hoor hier bij mij hebben ze tog een goed leven en bij anderen kwekers dat ik weet ook. maar ik denk dat van Tuijl bedoelt dat ze van heel jonge leeftijd al moeten kweken voor meer jongen op stok te kregen.

                  mvg glenn
                  nee dat bedoelde ik dus niet maar dat punt van jou snap ik ook niet helemaal. wanneer een vogel broedrijp is (en dit zelf dus aangeeft) wordt hij/zij gebruikt voor de kweek dit is gewoon natuurlijk voor ze

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoe gaat kunstmatige bevruchting eigenlijk in zijn werk? Wist niet dat dit al zo frequent gebeurde.. Mvg

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door jamiroquai
                      Hoe gaat kunstmatige bevruchting eigenlijk in zijn werk? Wist niet dat dit al zo frequent gebeurde.. Mvg
                      dat zal je aan een ander moeten vragen ik heb ik geen ervaring mee en zal ik ook nooit ervaring mee krijgen omdat ik het niet helemaal zuiver vind.

                      Opmerking


                      • #12
                        [QUOTE=van Tuijl;185787]dit zeg ik niet. de Engelse grasparkiet die uitmuntend op de TT is(volgens de laatste standaardeisen) kunnen amper vliegen en ik heb al meerdere verhalen gehoord van grasparkieten kwekers waarbij de vogels zo groot zijn dat ze niet meer kunnen vliegen en zelfs niet meer kunnen paren. dus wordt het kunstmatig gedaan. dit vind ik geen goed leven voor zo'n grasparkiet


                        ik denk dat het komt door te veel buff bevedering bij de vogels en niet door te groot geworden vogels.Door te lange (buff) bevedering worden de vogels minder vruchtbaar en kunnen moeilijker vliegen.

                        mvg glenn

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door jamiroquai
                          Hoe gaat kunstmatige bevruchting eigenlijk in zijn werk? Wist niet dat dit al zo frequent gebeurde.. Mvg
                          er heeft een verslag gestaan in het dagblad van BGC info 2011 nr.3
                          maar ik ben het met van tuijl eens ik vind het onnatuurlijk en ben er min of meer tegen.

                          mvg glenn

                          Opmerking


                          • #14
                            De persoon die dit vraagt houdt gn engelse dus kan hij dit niet gelezen hebben. Helaas heb ik gn scanner om deze tekst te scannen en te posten.

                            Grtjs

                            Opmerking


                            • #15

                              Opmerking

                              Working...
                              X